FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Hoe is het bij jouw groep?

Het is momenteel Za 20 Okt, 2018 17:16
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Beveiliging en inbraakpreventie

Beveiliging en inbraakpreventie

Berichtdoor dconel » Do 18 Apr, 2013 15:10

Beste allemaal,

Zo'n 9 jaar geleden hebben wij een nieuw clubgebouw gebouwd net buiten het dorp. We hebben zeker 8 jaar lang geen last gehad van inbraak/vandalisme maar het laatste jaar is het raak.

De eerste keer dat er werd ingebroken is bijna een jaar geleden. Er is toen voor duizenden euro's aan materiaal gestolen, ook van vrijwilligers persoonlijk.

Sinds de eerste inbraak stopt het niet meer. Onbevoegden knippen het hek kapot, slopen de poort of doen andere stomme dingen om op het terrein te komen. Eenmaal op het terrein wordt er van alles gesloopt en opengetrokken op zoek naar iets kostbaars. Meestal hebben ze geen buit (wij hebben immers niets meer) maar zitten wij wel met een enorme schade.

Maar helaas, nu hebben ze onze nieuwe aanhanger gestolen. Dit was echt een goede aanhangwagen en heeft ons 2000 euro gekost. Het slot dat er op zat was een dure en goede. Merk dubbel lock als ik me niet vergis.

Aanhanger was nog niet verzekerd..

Dus nu zijn we het beu, we gaan de boel beveiligen. Alleen we weten echt niet hoe en wat. We zitten buiten het dorp dus sociale controle is er niet.

Mijn vragen zijn:

Wie heeft er tips?
Wat werkt wel?
Wat werkt niet?
Hoe is het bij jullie georganiseerd?
Wat kan er beter bij jullie?

Hier kan je een beter beeld krijgen van ons clubgebouw: http://www.scoutinghank.nl/index.php/ac ... raaiennest

Alvast bedankt!
Dirk
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Re: Beveiliging en inbraakpreventie

Berichtdoor Meesje » Do 18 Apr, 2013 15:26

Allereerst vind ik het bijzonder rot voor jullie en hoop echt dat er het een en ander verbetert. Ik blijf het ronduit aso vinden dat mensen moedwillig dingen slopen en stelen die van een ander zijn... Maar dat daar gelaten.

Bij mijn oude groep hadden we in ons oude loodsenhok erg veel last van boeven. In de kassa lieten wij altijd wat losgeld achter, 2 tientjes ofzo, zodat de boeven toch een "buit" hadden en hopelijk de rest heel lieten, er werd vaak gesloopt op het moment dat er niets te halen viel...

bij ons troephuis (is een ander gebouw dan het loodsenhok, maar wel op hetzelfde terrein) lieten we zoveel mogelijk gordijnen en luiken open om maar te laten zien dat er echt niets te halen valt. Voor de rest is er met de bouw van het gebouw flink geinventariseerd in goede sloten en ramen en toestanden, het kost wat, maar dan heb je ook wat...

Ook hebben we een tijdje een nep camera gehad, bij de action vandaan voor 5eu ofzo. Deze bewoog wel en had een rood knipperend lampje, maar deed voor de rest helemaal niets. Dit schrok wel af.
Misschien kun je als groep een webcam kopen? Mijn baas heeft er toevallig laatst eentje aangeschaft voor zijn huisje in Zweden, gewoon voor de fun.. Maar dat kan natuurlijk ook als "beveiliging"

iig heel veel succes Dirk!
Liever met jou in de sloot, dan alleen de zee op
Gebruikers-avatar
Meesje
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor robinbalk » Do 18 Apr, 2013 17:34

wij hebben vrij veel last van vandalistme aan de schepen/fietsenrekken en af en toe graffiti op het gebouw.

alles wat los ligt word zomaar mee genomen, aangifte bij de politie loopt hoog ik de papieren, maar inbreken zonder succes.
wij hebben toevallig 2 weken geleden ons hele inbraak alarm systeem laten vernieuwen, werkt met tags bij het alarm kastje.

er is 1 keer geprobeerd in te breken maar alarm ging af en daders gevlogen.

preventie is de mensen in de buurt het nummer van een paar bestuursleden gegeven zien ze iets dan bellen ze.
alles buiten aan de ketting, en alle gordijnen open laten, mee kunnen we niet doe nu, aanvraag voor een hek ligt bij de gemeente.

verder ook een brandalarm, gebouw is 15 jaar geleden afgebrand door een uitgedrukte sigaret op een matras.
om die rede dus.
VPV Hoorn 100 Jaar! 1912-2012 en verder.
(later bleek 1911 ergens in een oud krantenartikel uit 1912 dat we al 1 jaar bestonden)
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor Fok! » Do 18 Apr, 2013 17:49

Meesje schreef:Allereerst vind ik het bijzonder rot voor jullie en hoop echt dat er het een en ander verbetert. Ik blijf het ronduit aso vinden dat mensen moedwillig dingen slopen en stelen die van een ander zijn... Maar dat daar gelaten.
Likewise... Ontzettend k gewoon.

Ook hebben we een tijdje een nep camera gehad, bij de action vandaan voor 5eu ofzo. Deze bewoog wel en had een rood knipperend lampje, maar deed voor de rest helemaal niets. Dit schrok wel af.
Misschien kun je als groep een webcam kopen? Mijn baas heeft er toevallig laatst eentje aangeschaft voor zijn huisje in Zweden, gewoon voor de fun.. Maar dat kan natuurlijk ook als "beveiliging"
Vandaag de dag kun je op internet fantastische dingetjes vinden. Neem bijvoorbeeld een camera zo groot als de tegenwoordige afstandsbedieningen van auto's. Echt klein dus. Daar zit een SD kaartje in en je kunt de camera op heel veel verschillende manieren programmeren. Bijvoorbeeld ook dat hij alleen opneemt indien er beweging wordt waargenomen. Uitlezen en programmeren doe je via een USB kabel. Eventueel wel op constante stroom aansluiten als hij meer dan een dag moet overbruggen.

Zoek maar eens op 808 Car Key Micro Camera #16 HD .

Succes en ik hoop dat de aanhanger ook weer teruggevonden wordt...
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor waterratje » Ma 22 Apr, 2013 09:42

Gezien wij door onze locatie enigszins 'afgezonderd' zijn (In ijmuiden, onderaan de dijk van het noordzeekanaal), hebben we eigenlijk amper last van narigheid. Amper...
Wat ik in m'n afgelopen 11 jaar op m'n groep heb gemerkt is dat ons (toen al niet al te stevige) hek kapot geknipt was en er geprobeerd was de deur naar onze botenloods, zonder succes, te forceren. Een andere keer is geprobeerd ons dolfijnenhok binnen te komen, aan de achterkant, die aan de voet van de dijk staat. Nu hadden we mazzel dat we daar zowel binnen als buiten houten luiken hebben. Het buitenste luik wist men open te breken, de ruit kapot te trappen, maar het was ze niet gelukt om het binnenluik open te trappen.
Maar al met al grote ravage, nee eigenlijk niet.

En beveiliging en inbraakpreventie hebben we niet. In de tijd dat de botenloods gebouwd werd (ik meen zo'n 17 jaar terug) is er wel een beveiligingssysteem aangebracht, maar dat is zo lang als ik op de groep zit al buiten bedrijf.
Nu wordt er hard gewerkt om ons dolfijnenhok (oude bouwkeet) te kunnen vervangen en zullen we tegen die tijd wel beveiligings maateregelen moeten nemen, waarschijnlijk ook verzekerings-technisch gezien.
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor christer » Ma 22 Apr, 2013 21:55

Hoi,

In het verleden hebben wij ook veel last gehad van inbraak en vandalisme. De laatste jaren gelukkig niet meer.
2 jaar geleden is ons gebouw helemaal verbouwd. We hebben ook geinversteerd in een inbraak, brand en een camera systeem.
- op de benedenverdieping zitten overal bewegingsmelders
- 3 camera's buiten, 1 in het gebouw. beelden worden opgenomen op een hardeschijf en je kan zelfs via internet of je smartphone de beelden bekijken
- als er alarm is krijgen een aantal bestuursleden een sms je. Deze bellen dan direct naar het clubgebouw. Word er niet opgenomen dan gaat er iemand naar het gebouw toe.
- stickers op de ramen en deuren van een beveiligings bedrijf ( Dit pand is beveiligd door frima........)

Voor de materialen ben je ongeveer e 1000,= kwijt. Als je een beetje handig bent kan je het zelf in elkaar zetten ( is mij ook gelukt)

Verder is het belangrijk dat je gebouw en terrein er netjes uitziet. Als het een bende rond het terrein is en het gebouw ziet er slecht uit nodigt dat meer uit tot inbraak!!
christer

Scouting groep: Fivelgroep

Terug naar Hoe is het bij jouw groep?