FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Waterscouting.com Mededelingen Sitecrew Frontpage

Het is momenteel Zo 22 Okt, 2017 01:57
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Frontpage menu onoverzichtelijk

Frontpage menu onoverzichtelijk

Berichtdoor Querrie » Zo 20 Apr, 2008 14:30

In het verleden heeft Meneer ei er ook al een opmerking over gemaakt namelijk hier

Maar ik vind niet alleen de kleuren tussen de menu items en de submenu items onduidelijk. Ook de vaakt ontzettend lange lijst (oa bij colums) waarbij de tekst van een menu item niet op één regel kan staan word er zeker niet duidelijk op. Ook zie ik soms niet goed wat er nu aan subitems is bijgekomen als je op iets klikt.
Daarom denk ik dat het voor iemand is die even langs komt om iets op te zoeken het niet duidelijk is, en misschien een idee is om hier iets aan te doen.

Ik zou teneerste bijvoorbeeld het gehele menu opdelen in twee delen. Het hoofdmenu met alle items die op de frontpage staan en een tweede menu met daar onderandere de links naar het forum, fotoboek en eventuele andere externe links.
De menu items zelf bijvoorbeeld in vakjes zetten of iets dergelijks of duidelijke lijnen tussen de menu items, verder de achtergrond bij submenu items een duidelijk andere kleur dan de rest van de menu items. Waarbij het misschien handiger is om dingen als 'tip' 'nieuw' 'extern' soms kleiner weer te laten geven, nu staat het soms op een tweede regel wat zowiezo niet duidelijker word.
Verder word de lijst met Slepertjes-sleep, wachtschepenwacht en bootschilderingen best een onoverzichtelijk omdat het over meerdere pagina's is verdeeld. Het is misschien handig om een lijst te maken met een thumbnail met een naam, en dat je daar op kan klikken om de rest van de info te vinden, nu is het onoverzichtelijk om een boot of iets te vinden.

Dit zijn zo snel even mijn opmerkingen, misschien dat er nog andere zijn die hier nog betere ideeen hebben hoe het beter kan.
Gebruikers-avatar
Querrie

Scouting groep: Musinga - Rijn Wageningen

Berichtdoor *Thomas* » Zo 20 Apr, 2008 14:31

zo jij hebt een hoop ideeën, waarom ga je zelf niet bij de frontpage crew :) ?
Thomas
Gebruikers-avatar
*Thomas*

Scouting groep: Klimopgroep

Berichtdoor GhoulScout » Zo 20 Apr, 2008 14:56

Ik ben het helemaal eens met je opmerking dat het niet duidelijk is (niet alleen voor de bezoeker maar voor ons om te onderhouden). Maar:

De nieuwe frontpage die momenteel ontwikkeld wordt krijgt een volledig nieuw menu. Op het moment lijkt het erop dat het een systeem wordt met aan de boven kant van de pagina een aantal "tabs", met daarin het hoofdmenu (ongeveer zoals het menu er hier uitziet). Verder komt er aan de rechter kan van de pagina een sub menu die aangepast word afhankelijk van de categorie waar je je op dat moment begint.
[color=#CC6600]Proud member of the phpBB [img]http://www.phpbb.com/community/images/ranks/team/support.png[/img][/color]

ex-sitecrew en forum sloper :)
Gebruikers-avatar
GhoulScout
Technisch Team

Berichtdoor Querrie » Zo 20 Apr, 2008 15:53

Ahh, mooi er zijn al ontwikkelingen. Dat is ook een hele goede oplossing, ben benieuwd.

En een functie bij de frontpage crew, nee liever niet, dan komt er zowiezo geen verbetering :P

Overigens kan ik met onoverzichtelijkheid nog wel even doorgaan ;) iets met fotoboek :X
Gebruikers-avatar
Querrie

Scouting groep: Musinga - Rijn Wageningen

Terug naar Frontpage