FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Waterscouting.com Mededelingen Sitecrew Frontpage

Het is momenteel Zo 22 Okt, 2017 01:49
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Updates frontpage

Updates frontpage

Berichtdoor Rob » Di 03 Jul, 2007 07:56

Zo dan even een berichtje van de oude webmaster.
Al 4 jaar lang hoop ik erop dat de frontpage nou eindelijk eens wat veranderd.
Toen der tijd (4 jaar terug) was er ontzettend veel commentaar over mijn manier van scripten en dat het allemaal nou niet zo "handig" in elkaar zat.

Ik vraag me dan ook echt af waarom er nog niemand bezig is geweest wat te veranderen, mede omdat er toen zoveel goede ideeën waren over hoe het allemaal beter zou kunnen.

En grafisch valt er ook wel wat te verbeteren, dat lijkt me wel duidelijk.

Daarom ook de vraag:

Wat houd jullie toch tegen iets te verbeteren?
Of zat het allemaal toch niet zo "onhandig" in elkaar? :-)

Nou ik ben benieuwd,

met vriendelijjke groet, de oude webmaster
Zeilen is mijn lust, zeilen is mijn leven,
maar had ik geld gehad, dan was ik thuis gebleven.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Moes » Di 03 Jul, 2007 08:08

Ha die Rob, wie zegt jou dat er helemaal niemand bezig is met veranderen van de frontpage? Het tegendeel is namelijk waar:

Het frontpageteam en het technischteam zijn bezig om de frontpage eens wat te verbeteren qua innerlijk en uiterlijk. Hier is voor jullie misschien niet zo heel erg veel van te zien (sterker nog, dat weet ik wel zeker), maar geduld is een schone zaak.

Er is dus eigenlijk niks wat ons tegenhoudt het te verbeteren, behalve dat gezocht moet worden naar de juiste verbetering. En dat is een kwestie van de voors en tegens overwegen en uitvoeren en testen en kijken wat we willen, wie wat wil en waarom.

Werk in uitvoering dus!
Maar leuk dat je interesse toont! &:&
Passie: laat je hart hand in hand gaan met de longen uit je lijf (Loesje)
Gebruikers-avatar
Moes

Scouting groep: Martinistam (Groningen)

Berichtdoor doc » Di 03 Jul, 2007 09:36

Denk dat jou systeem best leuk in elkaar zit, grootste "nadeel" is dat de frontpage qua hoeveelheid artikelen een beetje uit zijn voegen is gebarsten en dat daardoor de overzichtelijkheid achteruit gaat. Maar we zijn inderdaad bezig met een nieuw systeem, maar daar gaat een hoop tijd inzitten (zoals je ongetwijfeld weet ;) )

Maar er gaat zeker wat veranderen en de goeie dingen behouden we natuurlijk :)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Rob » Wo 04 Jul, 2007 19:40

Vooral niet teveel nadenken, gewoon beginnen en vooral zelf iets maken, dan weet je van a/z hoe het het werkt en in elkaar zit....
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor cc-junk » Wo 04 Jul, 2007 19:43

Vooral niet teveel nadenken :arrow: nee inderdaad dat hebben we nu wel genoeg gedaan
gewoon beginnen :arrow: check
vooral zelf iets maken :arrow: check
dan weet je van a/z hoe het het werkt en in elkaar zit.... :arrow: check

kortom: we zijn bezig... :wink:
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor Geertrui » Wo 04 Jul, 2007 19:56

Op dit moment wordt gewerkt aan een testomgeving, waarin we de in de loop der tijd verzamelde ideeen zullen gaan verwerken. Natuurlijk gaat het nog wel een tijdje duren voordat je daar op de Frontpage resultaat van gaat zien, we willen geen half werk afleveren.
"Nicht der Wind, sondern das Segel bestimmt die Richtung"
Gebruikers-avatar
Geertrui

Berichtdoor Rob » Do 05 Jul, 2007 22:13

Geertrui schreef:Op dit moment wordt gewerkt aan een testomgeving, waarin we de in de loop der tijd verzamelde ideeen zullen gaan verwerken.

Dus veel tijd in een testomgeving gaan steken, kan je niet veel beter die tijd en kennis gewoon direct voor de frontpage gebruiken?

4 jaar geleden was ook iedereen zo voor zo'n testomgeving, zo te horen is deze dus nog steeds niet zoals het zijn moet en is er dus eigenlijk ook niets te testen. Sorry ik geloof er echt niet in....

Geertrui schreef:We willen geen half werk afleveren.

En dat is jullie fout.
Je moet niet voor de volle 100% in 1 maal gaan. WS.com in zijn huidige vorm is ook in jaren samengesteld. Soms gaan er dingen fout, scheld iedereen op je, maar vervolgens is het allemaal eigenlijk ook wel weer hardstikke goed (Ik hoor iedereen nog klagen over de kleuren van de frontpage en het forum, ondertussen is het dus al 5 jaar zo, en vind iedereen het volgens mij wel leuk)
Probeer gewoon eens wat in het echt uit, de users zien dan direct dat er iets gebeurd, laat ze het gewoon live testen, zo hebben ze het gevoel dat ze deel van WS.com uitmaken, en je bent veel sneller achter de fouten, er zijn tenslotte meer bezoekers dan testers.

Verander gewoon eens iets, maak eens een ander gastenboek, of verzin een variatie ofzo, avondje werk en iedereen ziet een direct resultaat.
Ga vooral niet kant-en-klare scripts bewerken, je weet je vaak gewoon geen weg omdat er teveel is.

Ik hoor Henk nog zo klagen over de ow zo onhandige manier van het opbouwen van de pagina's en van het menu, en hij had daar meteen een andere manier voor. Maar maak dan zoiets, het is ondertussen 4 jaar geleden en er is gewoon niets veranderd, het wordt nog steeds op dezelfde manier samengesteld, het werkt, daar ben ik het mee eens, maar ik zal absoluut niet zeggen dat het super is.

Ik vind het gewoon oprecht jammer dat er zo weinig veranderd wordt. Er worden teveel plannen gemaakt en teveel gepraat en te weinig ontwikkelt.
Iedereen klaagde altijd over mijn directe wijzigingen, maar de door jullie gebruikte methode heeft denk ik nog veel minder opgeleverd. Ik ben blij dat ik geen deel meer uitmaak van WS.com, want volgens mij is het werkelijk onmogelijk om op deze manier een website te onderhouden.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Rob » Do 05 Jul, 2007 22:15

En het is overigens absoluut niet aanvallend of beledigend bedoelt, dus niet persoonlijk opvatten, het is gewoon mijn mening over de werkwijze die al jaren bij WS.com wordt doorgevoerd...
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Mang » Do 05 Jul, 2007 22:31

en blijkbaar gaat die al jaren goed als je ziet hoe de frontpage en t forum er nu uitzien
Gebruikers-avatar
Mang

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Rob » Vr 06 Jul, 2007 15:20

Dus jij vind stiltstand goed? Dan verschillen we duidelijk van mening....

Ik heb mijn laatste update nog op mijn pc staan, zoals het dus nu op ws.com is, en dat was een update van 4 jaar terug......................
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor ArnoNijhof » Vr 06 Jul, 2007 15:37

Gelukkig kan je niet alles zien wat er achter de schermen gebeurt ;)
Het begint toch een beetje hakke-takken te worden, da's jammer. Ik ken nog iemand die de ontwikkeling van Ws.com niet snel genoeg vind gaan, maar hij is deesj week op vakantie. (anders had hij vást gereageerd.. :idea: )

Het maakt niet uit hoe snel de ontwikkelingen gaan, het is van belang dat de informatie die beschikbaar is, duidelijk, bruikbaar en overzichtelijk is. Dat laatste is een discussiepunt, wat niet zo makkelijk op blijkt te lossen met de manier waarom de huidige frontpage is opgebouwd. (Beetje onduidelijkheden in de code enzo.)

ByTheWay; ik heb eens terug zitten zoeken en as we speak is vier jaar geleden op dit moment 6-07-03. Na die datum is er zeker nog een hele hoop ge-update aan de frontpage...

Hoe is het met je schip? Die onlangs nog ge-update? ;)
Nawaka F.A.Q.
Als jouw vraag er niet tussen staat, mail dan de helpdesk: helpdesk@nawaka.scouting.nl
Volg Nawaka op Facebook
Volg Nawaka op Twitter @nawaka_nl
Gebruikers-avatar
ArnoNijhof

Scouting groep: Diensthoofd Communicatie - Nawaka 2014 / Klimopgroep / Martinistam

Berichtdoor Rob » Vr 06 Jul, 2007 19:59

Gorgelmuil schreef:Gelukkig kan je niet alles zien wat er achter de schermen gebeurt

Ik zie ik ieder geval hoe alles wordt opgebouwd, hoe de pagina's verschijnen en het menu, en daaraan is dus niets veranderd....

Gorgelmuil schreef:Beetje onduidelijkheden in de code enzo.

Vragen staat vrij dat heb ik al zovaak gezegd, alles is zodanig opgebouwd dat je elk stukje zo anders kan opbouwen, zo heb ik hier nog een kant en klaar menu edit script liggen, maar daar had ik een voorwaarde voor, en daar was iedereen tegen en vandaar dat het nu nog steeds gezellig op mijn computer staat....

Gorgelmuil schreef:Hoe is het met je schip? Die onlangs nog ge-update? ;)

Van de winter 5 dagen in de week gewerkt aan een ander schip, daarnaast:

- Keuken vloer vernieuwd
- Mast fundatie afwerking vernieuwd
- Ophangen brandblussers veranderd
- Keuken kastjes veranderd
- Gasfornuis veranderd
- Pennenbank voorste mast vernieuwd
- Kluisgaten ankers vernieuwd
- Verstevigingen opbouw toegevoegd
- Motorbescherming ankerlier vernieuwd
- Steunen bankjes vernieuwd

En het belangrijkste: Alle kleuren aan het schip zijn na overname veranderd, blauw werd rood en kanariegeel werd roomwit.

Geloof me, ik ben echt niet anders met WS.com omgegaan dan in het dagelijks leven, ik kan niet leven met dingen die me niet naar het zin zijn, bevalt me het niet, of werkt het niet ideaal dan wordt het veranderd.
Alles aan het tuigage zit zo omdat er een reden voor is, niets zit zo omdat het zo is. En bevalt me iets dan verander ik het gewoon, ik ga niet eerst een testomgeving ontwikkelen om te kijken of het een verbetering is. Sommige veranderingen vallen goed uit, sommige vallen wat tegen, zo is mijn blauw bijna paars....

En net zo kan het gaan met WS.com, je mag gerust fouten maken, je hoeft niet iedereen tevreden te stellen, ga er gewoon van uit dat als je iets veranderd er altijd commentaar tegen is.

Overigens over de opbouw van WS.com, het template idee is gewoon van PHPBB overgenomen, daarna zelf voor het gebruik van WS.com overgeschreven, de teksten zijn gewoon letterlijke teksten met ipv HTML bbcode. Mocht je ergens nou niet uit komen vraag het dan gewoon maar, maar zorg toch alsjeblieft dat er eens wat veranderd, laat vooral iemand eens grafisch wat verbeteren.
Ik ben absoluut grafisch een n00b, vandaar dat er ook een template systeem in WS.com ingebouwd is, zo kan je zonder verdere verstand van PHP een mooi uiterlijk voor WS.com bouwen.
Als alles 100% naar mijn zin was geweest had ik echt niet de tijd en moeite genomen om dat in te bouwen....

Dus kom op, maak er iets van.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor doc » Vr 06 Jul, 2007 22:22

Geduld! We zijn echt met iets nieuws bezig, wat ook voor n00b's te gebruiken is ;) En ja er zullen dingen zijn die nu handiger gaan en er zullen in de toekomst dingen handiger kunnen. Alleen zijn we nu druk bezig met de basis, daarna kan de content over en dan is het verder bouwen. :)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Terug naar Frontpage