FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Scoutiviteiten

Het is momenteel Ma 11 Dec, 2017 12:33
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Kaagcup 2013

Kaagcup 2013

Berichtdoor MB » Wo 27 Feb, 2013 22:46

Nog een aantal weken voordat de inschrijving voor het grootste jaarlijkse waterscoutingevenement van Nederland, de Kaagcup, weer open gaat. Wie van jullie ga ik dit allemaal tegenkomen in het Hemelvaartweekend?

MB schreef:
Seb schreef:Vind het wel tijd worden dat er afgestapt wordt van die onoverzichtelijke smsjes en er gewoon een lijst op een mobiele website wordt gezet op een bepaalde tijd. Lijkt me toch dat meeste groepen wel op internet kunnen ondertussen.

Wordt al over nagedacht voor volgend jaar... al zijn uit de sms-jes toch echt wel duidelijk de gediskwalificeerde bootnummers te halen.

Mede n.a.v. deze discussie vorig jaar ben ik in overleg met de organisatie bezig om e.e.a. uit te werken. Wellicht hebben jullie de Twitter- en Facebookaccounts al voorbij zien komen? We willen proberen deze o.a. in te zetten om de informatie te delen die ook in de SMS-jes wordt verzonden. Daarnaast willen we de tussenstanden en einduitslagen snel via deze media online proberen te krijgen.

Ook zijn er ideeën voor een simpele mobiele website, waarop deze gegevens snel (zonder al te veel dataverbruik) op te vragen zijn. Nu hebben we zelf nog weinig ervaring met het opzetten hiervan. Ben of ken jij iemand die het leuk vindt om mee te denken/mee te helpen? Laat het me even weten!

Hebben jullie ideeën, tips, behoeftes die ik hierboven niet heb genoemd? Laat het me ook dan even weten!
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Re: Kaagcup 2013

Berichtdoor doc » Do 28 Feb, 2013 01:15

Je zou sowieso de nieuwe Scouting App kunnen gebruiken, daar kan je bij nieuws dan de uitslagen plaatsen en iedereen een push bericht sturen dat ze in de app beschikbaar zijn
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor MB » Do 28 Feb, 2013 07:45

Daar heb ik ook naar gekeken, hier kleven nog wel een aantal nadelen aan:
1. De Kaagcup is geen organisatie in SOL, dus zou dit op het account van één van de admiraliteiten moeten worden opgezet, dat is niet handig.
2. Volgens mij kun je niet meerdere organisaties (bijv. groep, admiraliteit) tegelijk bekijken in de app?
3. Je moet op plaats zoeken voordat je de groep kunt selecteren, dat is in dit geval verwarrend.
4. Ik heb naar de layout gekeken, maar volgens mij zijn de mogelijkheden hier heel beperkt. Dat is lastig bij het goed tonen van de uitslag.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor doc » Do 28 Feb, 2013 19:22

1. Je kan misschien wel een evenement worden? Overleg ff met Lars zou ik zeggen
2. Dat kan sinds de update wel
3. Je kan op evenement zoeken
4. Misschien kan je er makkelijk een link in zetten naar website waar uitslag staat? Dan combineer je het gebruik
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor MB » Do 28 Feb, 2013 19:35

doc schreef:4. Misschien kan je er makkelijk een link in zetten naar website waar uitslag staat? Dan combineer je het gebruik

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben, is een manier om te filteren in de uitslag. Bijv. alleen de uitslagen van jouw eigen groep of veld. Dus iets meer dan alleen een linkje. Als we dat niet voor elkaar krijgen, kunnen we altijd nog de Scouting App proberen.

Eerst de wachtwoorden maar eens afwachten morgen ;-)
Gebruikers-avatar
MB

Berichtdoor Seb » Di 05 Mrt, 2013 11:35

Ben je het op die manier al niet veel te ingewikkeld aan het maken? Zeker die scouting-app, niet iedereen heeft die en bovendien is de functionaliteit daarvan ook niet wat je zoekt. Zeker op het eiland met (misschien) een niet al te beste 3G verbinding.

Kun je niet beter een kaagcup.scouting.nl/uitslagen maken. Daarop een simpele pagina met de keuze tussen uitslagen en diskwalificaties. En daarachter een lijst met alle velden. En dan een pagina met alleen een lijst met de uitslagen en diskwalificaties. Alles zo simpel en klein mogelijk houden, dan werkt het ook het snelst.

Dan hoef je niet een oneindige lijst met diskwalificaties door te werken. Bovendien kan je altijd de zoekfunctie van je telefoon nog gebruiken.
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor MB » Di 05 Mrt, 2013 21:57

Op dit moment staan alle opties nog open ;-). Dus de app is er wat mij betreft daar nog één van... tegen die tijd kan dit namelijk aan de site gekoppeld worden, waardoor iedereen zelf de keuze heeft dit wel of niet te gebruiken. Bijkomend voordeel is wel dat je push berichten kunt sturen.

Ik ga er niet vanuit dat we een oplossing krijgen die iedereen zal gebruiken, daarvoor zal de oude SMS-oplossing blijven bestaan. Met de middelen waar ik mee bezig ben, proberen we het alleen net even makkelijker te maken voor de mensen die dat willen. (Kunnen dus ook mensen zijn die niet op de Kaag aanwezig zijn, maar wel interesse hebben in de Kaagcup.)

Volgens mij zou de filter oplossing zoals ik hierboven beschrijf, een erg mooie mobiele website kunnen opleveren. Als we het voor elkaar krijgen (lees: als ik iemand kan vinden die dit kan bouwen) dan zou dat erg mooi zijn denk ik. En dit kan net zo snel werken als de door jou beschreven oplossing.

Als dat niet lukt, dan is jouw idee voor mij ook een goed alternatief.
Gebruikers-avatar
MB

Berichtdoor MB » Di 07 Mei, 2013 08:27

Voor dit jaar zijn we eruit:
- (tussen)uitslagen worden als PDF zo snel als mogelijk geplaatst op de Kaagcupsite
- zodra ze erop staan wordt er via de Scouting APP (met push bericht), Facebook en Twitter een melding gemaakt
- diskwalificaties zullen ook via de Scouting APP (met push bericht), Facebook en Twitter worden verstuurd

Een simpele webpagina genereren met de huidige software was nog even lastig, staat op het wensenlijstje voor volgend jaar. Dus dit jaar zullen we het nog even met de PDF's moeten doen.

Donderdag is het dan eindelijk zover... wie van jullie ga ik er allemaal tegenkomen?
Gebruikers-avatar
MB

Berichtdoor Evert » Di 07 Mei, 2013 14:21

Ik ben er weer een keertje bij. Ga weer boeien in het water leggen.

Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor doc » Di 07 Mei, 2013 21:51

Kom denk ik wel kijken. Welke dag is het beste? Vrijdag?
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor MB » Di 07 Mei, 2013 22:28

Gezellig! Vrijdag is inderdaad een goede optie als je veel wedstrijden wilt zien, die dag worden er per veld twee wedstrijden gezeild. Geef mij of Baloe maar een belletje als je ergens bootvervoer nodig hebt ;-).
Gebruikers-avatar
MB

Berichtdoor Evert » Za 11 Mei, 2013 19:48

Ik ben weer thuis. Gisteren woei het helaas te hard om verantwoord te kunnen zeilen. Vandaag was het weer eigenlijk ideaal voor een mooie wedstrijd.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor MB » Ma 13 Mei, 2013 20:04

Met het weer afgelopen vrijdag, hebben we de nieuwe communicatiemiddelen gelijk goed in kunnen zetten. In ben wel benieuwd hoe het gebruik van Facebook, Twitter en de app zijn ervaren. Zeker de app lijkt met meer dan 160 gebruikers de mogelijkheden van de SMS-dienst te overtreffen.

Ook hebben we de met de Kaagcup weer mooie PR behaald bij de verschillende nieuwswebsites en regionale dagbladen. Lokale en regionale weekbladen volgen hopelijk later deze week:
- Filmpje op nieuwsvanhier.nl, ze kwamen om zeilwedstrijden te zien terwijl net bekend was geworden dat ook de vrijdagmiddagwedstrijd niet door zou gaan: http://www.youtube.com/watch?v=KIEvWhGn334
- Artikelen in het Leidsch Dagblad en Algemeen Dagblad en twee lokale kranten, meer stukken volgen later deze week: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 343&type=3

Mocht je ook ergens een artikel tegenkomen, laat het me vooral weten!

Verder voor diegenen die nog wat willen nagenieten, er staan een aantal mooie fotoseries online:
- Op https://www.facebook.com/media/set/?set ... 343&type=3 staan foto's van verschillende fotografen. De meesten zijn gemaakt door Baloe en Tim Crince.
- Op http://bankweg.nl/index.php?fotoindex=258 staan foto's van Maarten Kruik die verschillende foto's op/in de buurt van het Boterhuiseiland heeft gemaakt.
- Binnenkort verschijnen de foto's van Jeroen Mesman, de fotograaf die ook de foto's voor het Leidsch Dagblad heeft gemaakt, op http://www.defotomeneer.nl.
- Later vandaag, of morgen, ontvang ik van de Zeekadetten de foto's die ze vanuit hun 40-meter hoge mast van de Freyr van het Boterhuiseiland en van de prijsuitreiking hebben gemaakt. Een voorproefje hiervan, gemaakt door de Katwijkse Zeeverkenners, is hier al te zien: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 954&type=1.
Gebruikers-avatar
MB

Terug naar Scoutiviteiten