FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Scoutiviteiten

Het is momenteel Ma 11 Dec, 2017 17:46
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam 2013

Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam 2013

Berichtdoor Christ-in-a » Do 24 Jan, 2013 22:36

Zoals een aantal van jullie al weten ben ik een van de leidingleden van team 4 mei. Zoals elk jaar zijn wij weer op zoek naar zo'n 60 scouts tussen de 13 en 18 jaar die ons willen komen helpen bij de ceremonie tijdens de Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam.

Ieder jaar worden hiervoor de scouts uit een andere provincie uitgenodigd, dit jaar zijn de scouts die wonen in de provincie Utrecht aan de beurt.

Ieder jaar staan er maar een handvol waterscouts op de Dam en voel ik mij erg alleen in die prachtige blauwe blouse (sorry, scoutfit :wink: ) Vandaar dat ik de algemene uitnodiging van ons team 4 mei op waterscouting.com plaats:

Op veel plaatsen in Nederland zijn scouts betrokken bij de herdenking op 4 mei en festiviteiten op 5 mei. Daarnaast zijn jaarlijks ruim 60 scouts tussen de 13 en 18 uit één van de 46 Scoutingregio's betrokken bij de Nationale Herdenking op de Dam in Amsterdam. Omdat het Nationaal Comité 4 en 5 mei graag jongeren wil betrekken bij de Nationale Herdenking, onderhoudt het al vele jaren een intensieve samenwerking met Scouting Nederland.
Bijdrage Nationale Herdenking
De scouts helpen tijdens de Nationale Herdenking op allerlei manieren:
Ze helpen bij de voorbereiding van de herdenking.
Voor de herdenkingsbijeenkomst in de Nieuwe Kerk kunnen genodigden bij de scouts hun bloemstukken in bewaring geven.
Ze assisteren genodigden in een rolstoel in de Nieuwe Kerk en op de Dam.
Tijdens de officiële kranslegging reiken zij de kransen aan aan H.M. de Koningin en aan de vertegenwoordigers van organisaties van oorlogsbetrokken en autoriteiten.
Ze reiken tijdens het defilé aan alle aanwezigen bloemen uit.

2013: Utrecht
Ieder jaar komen scouts uit de provincie waar op 5 mei de Start Nationale Viering van de Bevrijding plaatsvindt. In 2013 is dat de provincie Utrecht. Naast scouts staan er ook  zeekadetten op de Dam. De scouts en zeekadetten nemen van tevoren deel aan een voorbereidingsweekend op 22 t/m 24 maart 2013, waarbij ze onder andere een bezoek brengen aan een museum of monument, ontmoetingen hebben met veteranen en door middel van bijvoorbeeld spel en discussie dieper ingaan op wat vrijheid betekent.

Ben jij tussen de 13 en de 18 jaar en kom je uit de provincie Utrecht? Kijk dan op: http://www.scouting.nl/publiek/zie/vrijheid Daar vind je ook de link naar het inschrijfformulier in SOL.

Vragen? Mail naar vrijheid@scouting.nl

Ik hoop veel blauwe blouses (sorry, scoutfits :wink: ) te verwelkomen dit jaar!! Voldoen jouw jeugdleden aan de deelnemersvoorwaarden? Laat ze dan weten dat ze zich hiervoor kunnen aanmelden.
Different isn't always better, but better is always different..
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Scouting groep: JCW, Dordrecht; Starrenburg, Rotterdam; team 4 mei

Re: Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam 2013

Berichtdoor Nepscout » Wo 06 Feb, 2013 14:02

Ik gooi 'm op onze FB-pagina en op de mail! Blauwe blouses gegarandeerd!!
Nepscout

Berichtdoor Nepscout » Wo 06 Feb, 2013 17:49

Nou, ik heb al wat enthousiastelingen! Hoe gaat dat precies na de inschrijving? Wordt er geloot? Of hoe wordt bepaald wie mag komen?
Nepscout

Berichtdoor Christ-in-a » Wo 06 Feb, 2013 19:03

Goed bezig nepscout!

In de afgelopen jaren hebben we niet té veel inschrijvers gehad, dus hebben we niet hoeven loten of mensen op een wachtlijst hoeven plaatsen. Het hangt dus van het totale aantal inschrijvingen af of je scouts er bij kunnen zijn.

We werken overigens liever met een wachtlijst (dus ben je enthousiast en schrijf je je snel in, heb je meer kans er bij te zijn dan dat je vijf weken twijfelt en op de laatste dag pas inschrijft). Het wil nog wel eens gebeuren dat mensen tóch niet kunnen komen naar het voorbereidingsweekend of zich toch nog bedenken en zich afmelden. Dan benaderen we de mensen op de wachtlijst.

Na het sluiten van de inschrijftermijn, volgt zo spoedig mogelijk de uitnodiging voor het weekend of in het slechtste geval de melding dat je op de wachtlijst bent geplaatst.

P.S.: De laatste stand van inschrijvingen die ik heb gehoord is van een paar dagen geleden, toen was er nog voldoende plaats.
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Berichtdoor Nepscout » Wo 20 Feb, 2013 18:29

Als het goed is hebben zich al een aantal zeeverkenners ingeschreven!
Nepscout

Berichtdoor Christ-in-a » Za 23 Feb, 2013 22:50

Dat is mooi! Als het goed is kan ik ze dan volgende maand ontmoeten {:)
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Terug naar Scoutiviteiten