FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Scoutiviteiten

Het is momenteel Wo 13 Dec, 2017 08:12
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

RoverscoutMania - 11, 12, 13 februari 2011 - Delft

Re: RoverscoutMania - 11, 12, 13 februari 2011 - Delft

Berichtdoor Fok! » Di 25 Jan, 2011 22:20

Dat is toch wel een stomp in de maag voor de organisatie mag ik geloven!
Dit is de tweede keer dat het evenement wordt afgelast, want eigenlijk zou het nog in het jubileumjaar hebben plaatsgevonden - in eerste instantie.

Moet eerlijk zeggen dat ik vanaf het allereerste begin een beetje het gevoel heb gehad dat er een vage sluier om het evenement heen hing. Dat kwam met name in de beginperiode doordat het toen al wel werd aangekondigd, maar dat programma, datum, tijd, plaats en dat soort dingen allemaal nog niet bekend waren.... Maar dat het gaaf zou worden, dat wist iedereen wel! :stupid: Dat vond ik altijd al gek en ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij geen verrassing was toen bekend werd gemaakt dat het in 2010 niet meer ging lukken om de RSM te organiseren.

Voor de nieuwe datum had ik meer hoop. Er werd goed gespammed en inderdaad regelmatig dook het in de verschillende scoutingkanalen op om aandacht te krijgen voor de RSM. Er werd nu ook een locatie bekend gemaakt en ook flarden van het programma..... Maar toch heeft er altijd die vage sluier overheen gehangen....

Ontzettend jammer voor de mensen die zich er al zo keihard voor hebben ingezet, maar wie begon er dan in dit stadium ineens zo te muiten??? :?
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor doc » Di 25 Jan, 2011 23:21

Denk dat een duidelijk programma wel mensen makkelijker over de streep kan trekken. Zie bij de Hike&Seek. Je weet precies wat je gaat doen en binnen 24 uur hebben ze 275 aanmeldingen. Nu is dat intussen een gevestigd evenement, maar vanaf het begin was al duidelijk hoe het werkte. Denk dat leden in de roverscouts leeftijd het toch een groot bedrag vinden als ze niet weten wat ze ervoor krijgen. Dan moet het of goedkoper, of meer openheid.
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Moenja » Wo 26 Jan, 2011 08:49

Fok! schreef:Ontzettend jammer voor de mensen die zich er al zo keihard voor hebben ingezet, maar wie begon er dan in dit stadium ineens zo te muiten??? :?

Dat is eigenlijk niet eens zo relevant. We moeten namelijk als organisatie ook de hand in eigen boezem steken. We hebben teveel zaken bij een externe partij neergelegd en hier te weinig controle over gehouden (/te veel op vertrouwd). Resultaat is dat je ineens geconfronteerd wordt met een hoop problemen (/dingen die niet geregeld zijn) die je niet meer op deze termijn opgelost krijgt. Ik baal voor alle deelnemers die we hadden maar anderszijds haal ik er een aantal wijze lessen uit.

doc schreef:Denk dat een duidelijk programma wel mensen makkelijker over de streep kan trekken.

Eens, maar ik hoop dat je je ook realiseert dat je hier in een spanningsveld zit. Je wil geen programma-onderdelen naar buiten brengen die niet definitief zijn maar anderzijds wil communicatie heel graag iets aan de deelnemers melden. Resultaat: 'het wordt geweldig, maar we zeggen nog niet wat we gaan doen' ;).

Mocht je vragen, adviezen, opmerkingen, etc hebben, schroom dan niet om te mailen naar reactie@roverscoutmania.scouting.nl
Dat geeft ons de mogelijkheid om het mee te nemen in de evaluatie.

Wilfred
Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis ad capul tuum saxum immane mittam.
Gebruikers-avatar
Moenja

Scouting groep: Dr. A. F. Philipsgroep

Berichtdoor naomi_kvr2 » Vr 28 Jan, 2011 22:06

Best gek dat ik lees dat er mensen gesmsd wordt om met de RSM mee te doen, terwijl we met het organiseren van de ghana experience 2011 nog geen eens een e-mail mogen verzenden aan de gehele leeftijds categorie :S
naomi_kvr2

Scouting groep: Jan Wandelaar

Berichtdoor Jaeder » Za 29 Jan, 2011 11:07

naomi_kvr2 schreef:Best gek dat ik lees dat er mensen gesmsd wordt om met de RSM mee te doen, terwijl we met het organiseren van de ghana experience 2011 nog geen eens een e-mail mogen verzenden aan de gehele leeftijds categorie :S

Dat is iets voor SN intern. Er wordt gekeken naar een aantal voorwaarden en parameters. Zo was RSM een massa-evenement voor de leeftijdsgroep en Ghana Experience niet (je zou niet weten wat je met de aanmeldingen moest als het zoveel zouden worden). En RSM hoorde bij het jubileum-jaar, dat was ook iets anders.

Je ziet, twee compleet verschillende evenementen, twee compleet verschillende communicatie-profielen.

Maar ik geef je de tip, vraag eens na bij de betrokken beroepskracht, die kan dat tot in de puntjes uitleggen.

Nu weer ONTOPIC:
Het is jammer dat RSM niet doorgaat, ik had enkele dingen uit de voorbereiding meegekregen en dat zag er inderdaad leuk uit. Ik hoop dat er enkele zaken daarvan terugkeren op de Scout-In, want die zijn dat zeker waard.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Vorige

Terug naar Scoutiviteiten