FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag

Het is momenteel Zo 16 Dec, 2018 19:39
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

24ste Admiralencup, 10 en 11 mei 2008, Uithoorn

Berichtdoor Kenneth » Ma 12 Mei, 2008 14:17

Ehh nee niet echt. Wij hadden zaterdag nog voor katwijk 2 vletten getakeld en daarna is onze mast plat gegaan en zijn we 's ochtends toen de brug ging draaien gaan varen. Zal even doorgeven ook dat we volgend jaar beter moeten communiceren, want we vinden het niet erg om te takelen maar we willen ook wel op een normale tijd thuis komen :) Is het wel nog goed gekomen met die 2 vletten?
Gebruikers-avatar
Kenneth

Scouting groep: Nautilus Delft

Berichtdoor Sk8rBoY » Ma 12 Mei, 2008 17:53

[Sk8r-edit] Zo deze activiteit is ook weer voorbij voor dit jaar, enkele reis verslag dus! [/Sk8r-edit]
as finishing touch God created the DUTCH
Gebruikers-avatar
Sk8rBoY

Scouting groep: scouting oostburg

Berichtdoor cc-junk » Ma 12 Mei, 2008 20:15

Tsja... Ik ben na 12 uur slapen wel weer een beetje op adem gekomen...

En dan heb ik niet eens gevaren.

De organisatitie is erg tevreden over deze admiralencup. Het was natuurlijk wel heel anders dan anders. De start was wel heel erg flauw zo... Vooral de actie bij de eerste brug en in de eerste sluis bleek een groot gemis voor toeschouwers.

De admiralengroep heeft wel weer de traditie van het tijdens de cup breken van een mast voortgezet. En dat zelfs terwijl we niet eens een boot in de wedstrijd hadden... In plaats van een mast van een vlet die breekt was het dit jaar de hijsmast die als een luciferhoutje van de Olympus is afgebroken :!: Gelukkig raakte hierbij niemand gewond maar we zij wel behoorlijk geschrokken.

Sliefzeilertje lag nog bij mij in de sluis toen ik bezig was met de tijdwaarneming op de tweede sluis van de 35 km tocht (Oudhuizersluis). Die ging de verkeerde kant op in een een of ander stuk polyester, dus heb ik die maar gediskwalificeerd.

Uiteraard de winnaars gefeliciteerd en volgend jaar veel succes met de 100km tocht... :mrgreen:

Opmerkingen en zo hoor ik weer graag...
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor sebas » Ma 12 Mei, 2008 23:45

Opmerkingen... --> Mag ik onze naam - boot - jaartal laten drukken op de wisselbeker? :P
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor cc-junk » Di 13 Mei, 2008 15:48

sebas schreef:Opmerkingen... --> Mag ik onze naam - boot - jaartal laten drukken op de wisselbeker? :P

Nee, Volgens mij hadden we bedacht dat je een plaatje voor op de voet nagestuurd krijgt... Maar als je dat zeker wilt weten moet je die vraag eventjes mailen...
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor sebas » Di 13 Mei, 2008 16:00

Er staat momenteel helemaal niets op de beker... Ook niets van de afgelopen jaren... Ik zal Fer wel even mailen....
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor Appiejaap » Di 13 Mei, 2008 16:03

Het kan wel kloppen dat er niet zoveel op staat. Twee jaar geleden mocht de Julianawacht van Katwijkse Zeeverkenners de beker houden.
Gebruikers-avatar
Appiejaap

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor sartoootje » Di 13 Mei, 2008 18:05

Ik ben inmiddels ook weer enigzins bijgekomen van de Admiralencup. Voorlopig mijn laatste keer dat ik mee gedaan heb waarschijnlijk. (iets met plannen voor de nabije toekomst) Het was naar mijn idee wel een redelijk geslaagd weekend.

Ik kwam vrijdagavond rond kwart over tien in Uithoorn aan. Ik was later dan de rest van mijn WV omdat ik overdag nog stage moest lopen. Nadat ik ze even gedag gezegd had ben ik even wat bekenden op gaan zoeken. Even wat bijgepraat bij scouting Sloterplas, nog wat laatste (mislukte) pogingen om een zesde teamlid erbij te krijgen. Vervolgens nog even een bezoek aan het feest gebracht. En ik geloof dat ik rond half 3 sliep, totdat de rest van mijn WV de tent in kwam. Ik stelde dat persoonlijk niet zo op prijs, met de 70 km nog voor de boeg.

Zaterdagmorgen rustig wakker geworden en ontbeten. Na de opening de vlet opgetuigd en vervolgens aan de start verschenen met z'n vijven. Ik functioneerde meerendeel van de tijd als roerganger (mede omdat ik niet zo goed ben in het jagen, en sommigen van mijn teamleden het als een nadeel zagen dat ze een vrouw aan boord hadden). Maar ik heb ook wel stukjes gejaagd en geroeid. Ergens op de Amstel verloor de Paula Geerts een roer, die hebben we maar even voor ze uit de grond gevist en teruggegeven. :P Een stukje voordat wij Aalsmeer bereikten zag ik dat de Klimop alweer aan de terugreis begon. Wij hebben ze begroet met het smurfenlied geloof ik.

In Aalsmeer eventjes wat gegeten en een plaspauze gehouden, en toen begonnen we weer. Eerst een stuk jagen tot aan de Nieuwe Meer, daar weer een stukje gezeild en geroeid, en toen Amsterdam door. Op de Amstel nog bijna een aanvaring omdat de schipper van het andere vaartuig niet zo goed oplette. En verder heeft het roer er nog een keertje uitgelegen. Op de terugweg over de Amstel ging het een stukkie vlotter. We waren uiteindelijk om half 3 binnen, wat ik wel een redelijk tijdstip vond.

Ik ben zaterdagavond/nacht nog half in de Amstel gegleden toen ik op de kant aan het jagen was. Ik merkte later dat mijn benen helemaal zwart waren.

Zondagmorgen rustig aan de tent opgeruimd, en ongeveer een half uurtje na de sluiting zijn we gaan varen geloof ik. Ik heb zelf ook nog een stukje gevaren over de Amstel, best irritant al die vissers langs de waterkant. Ik was uiteindelijk rond een uurtje of half 6 thuis dacht ik. En ik ben rond 7 uur in slaap gedonderd. :?:

Klimop gefeliciteerd! Mooie prestatie.
scouting is cool,
scouting is vet,
maar waterscouting is het best!:P
Gebruikers-avatar
sartoootje

Scouting groep: scouting Sarto Amsterdam

Berichtdoor PGmix » Di 13 Mei, 2008 19:09

Nog bedankt voor dat roer!
Leuk dat jullie de tijd namen om even dat roer te pakken, waar jullie beter bij konden, ondanks dat er tijd verloren ging voor jullie :mrgreen:
Jagen gaat ook niet altijd over rozen :!:

Maar over de cup zelf, wat ging dat ruk zeg dit jaar. Ik heb met veel verschillende bakken de 70 gedaan, en nog nooit heb ik met zo weinig doorzettingsvermogen te maken gehad, ja we kwamen er wel, maar we lagen ook vaak een tijdje stil omdat ze niet wilden bijroeien bij het zeilen bijvoorbeeld. Op de amstel heb ik een stuk in me eentje gejaagd omdat ze niet meer konden, of pijn in hun voeten hadden, beetje jammer.
Uiteindelijk heeft iemand van buiten scouting die als vervanger mee was me geholpen, hij heeft echt veel werk verzet voor een nieuweling, waarvoor respect. Als het aan mij lag had ik die hele amstel alleen gedaan gewoon, als niemand wilde jagen. Volgens mij, ik heb de tijden nog niet gezien, ben ik gewoon 4 uur langzamer dan vorig jaar en 6 uur langzamer dan de snelste tijd die ik met een bak heb gehaald.

De warmte heeft uiteraard ook een beetje tegengezeten ook natuurlijk, maar met een beetje meer inzet hadden we zo 3 uur van de tijd af kunnen halen met dezelfde mensen.

Op de ringvaart naar aalsmeer gejaagd omdat de wind wegviel, kwamen we de klimopgroep tegen, ook daar hadden we problemen waardoor we die bak een beetje hadden gehinderd, ook weer een stukje slecht teamwork, dus sorry voor die mensen, het was niet om jullie expres tegen te houden, maar meer omdat onze jaaglijn veel eerder binnengehaald had moeten zijn zodat jullie rechtdoor konden. Bij de volgende boten die we tegenkwamen ging dat wel goed, waarvoor we veel dank kregen van die mensen, we voeren uiteindelijk wel stuurboord natuurlijk he. Gelukkig trok de wind aan en gingen we eigenlijk meteen zeilen/roeiend door.

Later terug op de amstel waren we aan het jagen, omdat wederom de wind weg was, maar dan ook helemaal, maar ja wat wil je om 12 uur op de amstel in het donker. Bij het jagen bleef de jaaglijn hangen en ze kregen hem niet meer los, brak zo de voorstag doormidden met en harde knal en jahoor de borgbout zat er niet in en kwam de mast naar beneden, anders was de stag misschien niet eens geknapt ook. De mast hebben we weer omhooggezet, borgbout erin en als extra veiligheid de staalkabel van het fok gebruikt als voorstag.

Al met al een redelijk vermoeiende admicup, vooral ook omdat je echt zelf gemotiveerd bent maar het grootste deel van de bak niet, waardoor je gewoon tegen een weerstand aan staat te werken, en je alleen maar later aankomt. Maar voor de rest was het wel gezellig hoor :P En het weer zat voor mij wel heel erg mee, lekker droog, lekker warm tot in de late uurtjes, ook om 3 uur 's nachts vond ik het nog warm toen ik aan het jagen was, de rest in de boot, oh wat is het koud, zie je weer dat ik toch een voordeel heb :twisted:
PGmix

Berichtdoor Dirk » Di 13 Mei, 2008 19:37

Gelukkig hebben we de foto's nog??

Iemand? :mrgreen:
Is it the wind? Or is it me?
Gebruikers-avatar
Dirk

Scouting groep: Tekakwitha zeeverkenners

Berichtdoor Geert » Di 13 Mei, 2008 20:16

Heb vanmiddag toch maar dat ceedee'tje besteld bij Ferry omdat wij ook geen foto's hebben. Ben benieuwd.

@PGmix: dat hinderen op de terugweg was inderdaad erg jammer en kwam erg onsportief over, maar zoals je inmiddels weet heeft het ons geen plek gekocht. Zo erg is het dus achteraf allemaal niet.

Heb nu al zin in MTC!
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor PGmix » Di 13 Mei, 2008 20:53

Dat jullie eerste zijn geworden had ik toen al verwacht want het jagen ging al kneiterhard bij jullie, dat zag er gewoon heel goed uit. Respect voor dat soort bakken, die continue op volle snelheid gaan. Het ging allemaal zo snel dat jullie eigenlijk al naast ons lagen voor ik er erg in had.

Ik heb de tijden van alle bakken nog niet gezien, maar zitten jullie onder of boven de 10 uur vaartijd? Wat vonden jullie eigenlijk van de gewijzigde route makkelijker of moeilijker dan de gewone?

Het wordt weer eens een keer tijd dat we van de PG weer een goede bak neer zetten en weer goede tijden gaan neerzetten, lekker met zijn allen keihard door gaan net als toen. Keihard de tolhuissluizen uit knallen en met een vaarboom je jaaglijn over de mast van een andere boot heen gooien en dan blij zijn dat het nog lukt ook.

Misschien een keer in de top 3 zou leuk zijn.

Grappig detail is dat een keer de borgbout niet los wilde en we met de mast tegen een brug aan knalde, de mast inveerde, de boot als een soort surfplank naar achter ging, de mast niet brak, en de borgbout zo krom als een banaan werd, dat was opluchting.
Laatst gewijzigd door PGmix op Di 13 Mei, 2008 20:56, in totaal 2 keer gewijzigd.
PGmix

kapotte mast

Berichtdoor bertjeping » Do 06 Nov, 2008 17:25

ja hoor met de boot is alles goed alleen een paar deuken

de wedstrijd is goed afgelopen en we gingen met de eerste en 2de prijs naar huis
bertjeping

Berichtdoor mart » Vr 07 Nov, 2008 03:04

eh, wanneer komen die uitslagen nou eens online? :stupid:
[b]Don't make me mad. I'm running out of places to hide the bodies.[/b]
Sarcasm is just one more service I оffer.
Gebruikers-avatar
mart

Scouting groep: Triton scouting

Vorige

Terug naar Het Verslag