FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag

Het is momenteel Zo 16 Dec, 2018 20:43
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

[Logistiek] Zeilmeeting 20 juni 2010

Re: [Logistiek] Zeilmeeting 20 juni 2010

Berichtdoor f.alonso » Zo 20 Jun, 2010 21:28

Iemand nog een verslagje voor op de Frontpage? (Mag ook een deel van het weekend)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor Fok! » Zo 20 Jun, 2010 21:51

Het was alweer even geleden dat ik mee gedaan heb aan een meeting van Waterscouting.com (volgens mij was de laatste twee jaar terug in Bleiswijk?), dus vond ik het wel weer eens tijd om heen te gaan. Ik had me ook ingeschreven voor de pre-meet van gisteravond en om het makkelijk te houden zal ik van het geheel alleen in dit topic een verslagje maken.

Toen ik gisteravond aan boord van de Poseidon kwam (het wachtschip van Scouting Jutters Willemsoord), waren daar al een aantal bekende gezichten bezig de merchandise te verdelen. Het nieuwste t-shirt uit de Moesje collectie (nog steeds geen oud wijf!) ziet er weer gelikt uit! michel, f. alonso, meneer_ en mevrouw_ei, Mang, Roodbaard, Baloe, Schrikkie en later Henk Poley, algenvreter en jaap waren de aanwezigen. FW&K kwam even later ook nog. Helaas hadden er ook een aantal mensen afgemeld naar ik begreep (of ziek geworden ;)), maar toch ging bijna al het vlees van de barbeque op :) Het slechte weer zorgde er helaas voor dat het een beetje een geimproviseerde barbeque werd, waardoor de gezelligheidsfactor even lager lag (drie mensen vlees braden op dek onder een luifeltje, de rest lekker peuzelen in het ruim), maar daar kon verder ook niemand echt iets aan doen natuurlijk. Een ouderwets spelletje handjeklap later, bracht goede herinneringen boven. Het blijft toch ontzettend lastig om scherp te blijven en op het juiste moment met jouw hand op tafel te slaan terwijl je gearmd met je buurman zit....
FW&K en ik raakten nog even naar Schagen (vloerdelen wegbrengen voor de JubJam) en het viel ons op dat toen we terug kwamen dat het niveau van de gesprekken tot een ver dieptepunt was gedaald. Maar dat maakte het wel ontzettend gezellig en we hebben erg gelachen met z'n allen. Helaas raakte Appiejaap dus ziek en kon hij niet aanwezig zijn, maar daardoor miste hij wel zijn officiele afscheid van Waterscouting.com, wat FW&K nog net wel ten deel viel...

Na een nachtje lekker slapen (gewoon thuis voor mij), meldde ik mij vanmorgen weer om even voor tienen aan boord. Er waren inmiddels wat andere mensen, terwijl Baloe, Schrikkie, meneer_ en mevrouw_ei, en FW&K gisteravond ook weer naar huis waren gegaan. En toen viel me iets op: landsc_te_water, jaap en Mang waren de enige drie mensen van buiten onze eigen admiraliteit..... Waar is het enthousiasme gebleven van voorgaande jaren waarbij mensen van heinde en verre naar de plek van de meeting kwamen afreizen om een ontzettend gezellige dag met elkaar te hebben??? Dit was meer een admiraliteitsdagje dan een Waterscouting.com Meeting. Toch jammer van de tijd en inzet van de organisatie denk ik....

Maargoed, het aantal deelnemers maakte toch drie vletten gevuld om te gaan zeilen en aangezien de wind erg gunstig was om zeilend naar het Amstelmeer te gaan werd dat ook gedaan. Steen, jaap en ik voeren niet met een vlet mee, maar wij zorgden dat de Poseidon veilig op hetzelfde meer aan zou komen. Er stond vandaag een flinke bries uit het noordwesten en op het Amstelmeer was het daarom ook heel druk met surfers. Daar zijn die lelievletten toch maar lelijke eendjes bij, vergeleken met de snelheidsduivels op dunne plankjes. Nadat we de Poseidon ergens in de luwte van een dijk aan een steiger hadden afgemeerd kwamen de vletten al snel weer langszij. Er waren al weer een flinke twee uur verstreken en intussen kreeg men wel trek in een hapje eten en ook was het wel fijn om weer even te drogen en op te warmen.

De lunch werd opgeleukt met knakworstjes en die gingen er volgens mij wel goed in. Er werd weer lekker veel ouderwetse onzin verkondigd rondom te tafel, kortom, een echt scoutingsfeertje. Nadat het brood op was, was FlorisMark de eerste die zijn zeilpak weer aan had en in een vlet sprong. De rest volgde alweer snel, maar niet voordat er snel even een afwasje gedaan was. Ditmaal ging jaap ook in een vlet (ging misschien toch harder dan het wachtschip? ;)) en bleef Hangbuikzwijntje aan boord. Terwijl de vletten weer een aantal rondjes zeilden op het meer, lekker dansend op de golven en soms akelig schuin gingen, gaf een van de jongste deelnemers aan deze meeting nog assistentie aan een surfer met gebroken mast door hem van het meer te plukken met de sleper en naar de kant te brengen. Rond kwart voor drie werd de hoofdmotor weer gestart en zette de Poseidon weer koers richting de Kooijsluis, nabij Den Helder (de vaste ligplaats). Twee van de drie vletten waren inmiddels ook weer van het meer af en lagen geduldig te wachten bij de eerste brug om opgepikt te worden door de sleper. De derde vlet, met FlorisMark, michel, ronnyboy en Ingeborg, wilde even laten zien hoe sterk de bemanning was en ging roeiend onder de brug door om vervolgens de zeilen weer te hijsen! Ze besloten om verder het kanaal ook zeilend te doen. De Poseidon nam de andere twee vletten langszij, terwijl iedereen zich weer lekker opwarmde in het ruim. Na een goed uurtje kwam alles weer bij de ligplaats aan en na het opruimen van de zeilspullen was het eigenlijk af.....

Een aantal mensen besloten alvast naar huis te gaan. En daar was ik er zelf ook een van. Maar toch vond ik het een beetje een raar einde. Vooral ook omdat er nog een vlet op het water was. Maarja, voordat die er zou zijn, zouden we ook alweer een goed uur verder zijn en inmiddels was het halfvijf geweest. Er bleven wel een aantal mensen nog aan boord om wat spulletjes op te ruimen en er werd ook nog wat gebracht door iemand van de groep, maar toch was het een typisch einde van een WS.com Meeting....

Desalniettemin was het leuk om weer wat bekenden te spreken en bij te babbelen. Als tip zou ik de organisatie willen meegeven toch een duidelijker begin en einde te maken. Als je voor een groep mensen iets organiseert is het van belang dat je op een aantal momenten de aandacht vraagt en vertelt wat de bedoeling is, hoe het er uit gaat zien, wat er van wie verwacht wordt etc. Het is niet voor niets dat we bij scoutingopkomsten altijd openen en sluiten.... ;)
Voor de rest echter, een prima meeting met super faciliteiten. Mooi dat het mogelijk was!! Jutters Willemsoord veel dank voor de beschikbaarheid van het wachtschip!!
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor FlorisMark » Zo 20 Jun, 2010 21:58

Nog wat foto's van de actie aanboord van de vlet van Michel, Ronnyboy, Ingeborg en FlorisMark staan hier. Het was een beetje improviseren tijdens het hozen om de boot recht te houden, maar uiteindelijk zijn we redelijk droog gebleven.
Gebruikers-avatar
FlorisMark

Scouting groep: Scouting Anna Paulowna

Berichtdoor Fok! » Zo 20 Jun, 2010 22:05

Dat is wel vrij serieus veel water in de boot! :shock: We zagen jullie wel hozen, maar dat het zoveel was.... Wel spannend! :)
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor michel » Zo 20 Jun, 2010 22:44

de vlonders dreven, en (we missen nog wat foto's denk ik) hangend in het harnas van het reddingsvest (dat door o.a. ronnyboy werd vastgehouden) ben ik (en later ook FlorisMark) bezig geweest om de boot te hozen met volle emmers tegelijk! maar we hebben er zeer veel lol om gehad!

Het was een geslaagde dag! Daarvoor wil ik alle deelnemers dan ook bedanken!
de zeilende 'Rudolph' ....
Gebruikers-avatar
michel
Bestuur

Scouting groep: Jutters Willemsoord Den Helder, TOES

Berichtdoor f.alonso » Ma 21 Jun, 2010 22:57

Leuk verslagje en mooi foto's!

Gaat online komen :)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Berichtdoor Fok! » Di 22 Jun, 2010 08:25

[en misschien moet dit topic nog even verplaatst worden :idea:]
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor f.alonso » Za 26 Jun, 2010 19:47

Fok! schreef:Het was alweer even geleden dat ik mee gedaan heb aan een meeting van Waterscouting.com (volgens mij was de laatste twee jaar terug in Bleiswijk?), dus vond ik het wel weer eens tijd om heen te gaan.

Tukker meeting was je ook :) Vorig jaar voorjaar

Ik ga je verslag online zetten, heb de eerste alinea iets aangepast naar dit:

"Het was alweer even geleden dat ik mee gedaan heb aan een meeting van Waterscouting.com, dus vond ik het wel weer eens tijd om heen te gaan. Ik had me ook ingeschreven voor de pre-meet van zaterdagavond en voor de zeilmeeting zelf op zondag."

Verder heb ik alles in zaterdag of zondag vermeld, in plaats van gister en vandaag.

Edit:
En dit moest er even bij vind ik, als je dat niet wilt, dan haal ik het even snel weer weg :)
"en het viel ons op dat toen we terugkwamen dat het niveau van de gesprekken tot een ver dieptepunt was gedaald (met dingen als RA-dio en DE admiraliteit 1 of 23)"
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Berichtdoor Fok! » Ma 28 Jun, 2010 09:53

Helemaal prima f.alonso!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Vorige

Terug naar Het Verslag