FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag

Het is momenteel Vr 16 Nov, 2018 19:56
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Hike & Seek 2010 - 19, 20 en 21 maart 2010 - Ommen

Re: Hike & Seek 2010 - 19, 20 en 21 maart 2010 - Ommen

Berichtdoor Fok! » Vr 19 Mrt, 2010 17:46

*noteert ook*

Maar jij zit niet thuis toch?
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor doc » Vr 19 Mrt, 2010 19:12

Zo nu en dan wel ;)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor TEKKER » Vr 19 Mrt, 2010 21:52

Ik heb inmiddels Foks vragenlijst binnen. Kan ik toch nog een beetje van H&S genieten en kan ik mij gewoon prima voorbereiden op de tentamenweek die maandag los gaat!
TEKKER: Het Waterscouting.com omroepsysteem!
Gebruikers-avatar
TEKKER

Scouting groep: Geen lid

Berichtdoor Fok! » Zo 21 Mrt, 2010 00:21

TEKKER, bedankt voor het helpen! zoetwatermatroos en ik zitten inmiddels in Wageningen. Het feest in Ommen laten we bewust schieten ivm de regen en de klerezooi. Morgenochtend terug voor de prijsuitrijking..... En Die Wordt Spannend!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor TEKKER » Zo 21 Mrt, 2010 02:52

hmm oh dat is wel jammer. Geen gebouw daarzo als bij de Klonie?
Ik ben benieuwd naar de uitslag!
Zijn de titelverdedigers, de koeiuh chicks, ook weer van de partij?

En ik miste de kibbeling! En Mach 10 toch wel een beetje
Gebruikers-avatar
TEKKER

Berichtdoor Fok! » Zo 21 Mrt, 2010 16:40

Wel een gebouw, maar dat lag al vol! 't Weiland raakte echter wel erg rommelig met al die regen.
Ik hoorde vanmorgen dat het feest verder ook niet hoog spectaculair was, dus ik ben blij met de beslissing om in Wageningen te gaan slapen :)

En de winnaars zijn.......
Hikers: Foetsie! 3rd attempt met FW&K, Rory en Wilfried
Seekers: ??? met 2 fanatieke, sportieve, goeie landscouts op mountainbikes....

:hoofdschuddend:

Ja, ik heb best een klein katertje van de uitslag. Wij (zoetwatermatroos & ik, oftewel Team Ondersteuning!) zijn tweede geworden bij de seekers. We hadden om en nabij de 34 groepjes gespot en we schatten zelf dat we er minstens 22 geldig gespot hadden. In vergelijking met alle andere groepjes die we spraken, was dat al heel erg veel. Dus de hoop was groot tijdens de prijsuitrijking. Het puntenverschil tussen nummers 2 en 1 was echter nog van dien aard, dat we minstens 11 geldige spots meer hadden moeten maken :shock:

Goed, tot hier mijn frustratie, want verder was het een topweekend, ondanks de hevige regen. Alle lof voor Foetsie!, een hele beste prestatie. De Yekko's en de Klimop Loodsen! verslagen. Goed gedaan hoor. En ook met een beetje afstand qua puntenaantal. Dus gewoon goed gelopen!

Zoals gezegd veel regen dit jaar en dat was volgens mij voor de hikers wel zwaar. Daarintegen was het niet koud en dus was het na een sprintje in de richting van een groepje hikers toch bijzonder zweten elke keer! Toch hebben we niet eens zo heel vaak hoeven sprinten dit jaar. Waar het eerdere edities soms hard werken was om geldige spots te maken, was dit jaar de tactische opstelling en beweging door het bos een zeer belangrijke keuze. Ik denk dat ik in 8 jaar Hike & Seek nog nooit zo weinig in de auto heb gezeten.

En dan, het nieuwe gebied: een leuk spelgebied! Kunnen we gerust nog eens een jaartje of twee gebruiken, want volgens mij hebben we nog lang niet alles van de kaart gezien. De locatie van het hoofdkwartier was ook prima: een nog half functionerende boerderij (dus met vee), met prima zalen. De akoestiek in de feestzaal was dit jaar echter zwaar ***. Om zich verstaanbaar te maken, gebruikte de organisatie liever geen microfoon, omdat het anders veel te veel galmde. De muziek was ook slecht te horen qua melodie, ondanks dat het hard stond.
Voordeel echter van deze ruimte was de mogelijkheid voor rijen tafels en banken voor het avondeten. Echt een prima keuze om dat te doen en ik denk voor heel veel deelnemers een erg welkome zit na een dag hiken of seeken. Men bleef ook lekker lang zitten volgens mij :)

En hebben we dan geen spectaculaire verhalen over vastzitten auto's, 4x4-stunts, weggeslagen bumpers en/of andere seeker-achtige capriolen?

...

Nee?
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor TEKKER » Zo 21 Mrt, 2010 17:44

Mooie score toch wel hoor Fok!
Hoeveelste waren Cassie en Sjef die beiden voor een ander team meededen? Gaat toch niet zo goed he zonder jullie vrouwelijk geheimen wapen uit Noord Holland :P Dat wilde ik maar even gezegd hebben!
Gebruikers-avatar
TEKKER

Berichtdoor f.alonso » Zo 21 Mrt, 2010 20:41

f.alonso
 Topic verplaatst naar hier, zodat jullie hier rustig na kunnen evalueren :)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor FW&K » Ma 22 Mrt, 2010 10:26

Nou ja dat kan je zeggen TEKKER, maar helemaal waar is het niet. Cassie heeft ons op zaterdagochtend het leven aardig zuur gemaakt. Gepost langs een weg vlakbij ons checkpoint was ons geen andere mogelijkheid dan vroegtijdig de joker in te zetten om een spot te voorkomen (dit jaar wél lang genoeg gewacht met benaderen van de seeker en controleren dat de joker daadwerkelijk ingegaan was :P). En ik begreep dat ze dit ook bij de Yekko's geflikt hebben. Dus hikers dwarszitten hebben ze zeker gedaan. Totaalscore was niet helemaal naar hun zin geloof ik. Sjef zat bij MB in het team en die kwamen niet echt goed uit de verf, nee.

Ik heb me goed vermaakt en ben trots dat we de Yekko's hebben kunnen verslagen. Ik ben blij dat ik het dreigement van Jeroen dat hij met H&S-pensioen zou gaan als hij weer (voor de derde keer op rij, in totaal dan vijf keer) zou winnen, heb kunnen weerleggen. {:) Wat een spanning was de uitslag zeg. En supermooi dat wij op zaterdag helemaal niet doorhadden dat we zo goed gingen. Een klein vermoeden begon te komen toen we eind van de middag door de Vliegende Pinkelbrigade gecontroleerd werden bij S10.

Misschien ben ik wel de eerste persoon die wel eens het hiker als seekerklassement heeft gewonnen?
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor Fok! » Ma 22 Mrt, 2010 11:46

FW&K schreef:Misschien ben ik wel de eerste persoon die wel eens het hiker als seekerklassement heeft gewonnen?

Wrijf het er maar in.... }:|
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor Geert » Ma 22 Mrt, 2010 12:51

Fok! schreef:
FW&K schreef:Misschien ben ik wel de eerste persoon die wel eens het hiker als seekerklassement heeft gewonnen?

Wrijf het er maar in.... }:|

Ik had de stille hoop dat mij dat ging lukken, maar helaas.. Gefeliciteerd Fwenk, je hebt er hard voor gevochten en bent denk ik ook de enige die er speciaal een auto voor gekocht heeft ;)

Hike&Seek dat is jaar was weer super. Dit jaar geen stomme fouten met het niet aanmelden bij een overnachtingsplek of vroegtijdig weg gooien van de groepsnummers, bijna alles ging gewoon goed. Gister op het terras met een biertje was na een kleine evaluatie wel de conclusie dat we de tweede plek weg gegeven hebben door een verkeerd antwoord van een te makkelijke vraag van een supercheckpoint door te smsen, maar zo is er altijd wel wat. Volgend jaar dus maar dubbel checken.

Hieronder nog de route de we gelopen hebben. De route is vanaf het HK rechtsom gelopen en was 58km lang.
Afbeelding
(klikbaar voor grote versie)

Opmerkelijk dit jaar was dat we zowel bij de stuw als de brug in Ommen geen seekers zijn tegen gekomen. Vanaf S10 zijn we over de weg dwars door Ommen en over brug gelopen zonder seeker te zijn 's avonds. Ook konden we overdag om 13:00 in alle rust de stuw over steken, door Oudleusden naar S2 lopen en ook over de weg naar S1 wandelen. Een hele middag zonder seekers! Pas 13 werd het weer spannend, maar daar heeft de joker goed werk gedaan.
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor Fok! » Ma 22 Mrt, 2010 14:51

Ik hoor en lees veel over 'de stuw' waarover veel hikers de rivier hebben gepasseerd. Ik vroeg mij af hoe die hikers dat wisten dat dat kon!? Op de kaart was namelijk niet (duidelijk genoeg) te zien dat daar een mogelijke oversteek is. Of was dat een knap staaltje van voorbereiding - want ik zie nu dat het op Google Maps wel overduidelijk zichtbaar is.

ikzelf schreef:En hebben we dan geen spectaculaire verhalen over vastzitten auto's, 4x4-stunts, weggeslagen bumpers en/of andere seeker-achtige capriolen?

Weinig spektakel tot dusver... Ik heb trouwens hier nog helemaal niet vermeld dat ik mijn telefoon was verloren en daar natuurlijk pas kilometers verder achterkwam. Na eerst wat andere belangrijke zaken te hebben afgerond rondom S10, weer terug om mijn telefoon te zoeken. En waarachtig, daar lag hij, onder een stapel kreupelhout! Pfjoe! Echt mazzel, want hij was uitgevallen omdat de batterij leeg was. Dus geen mogelijkheid om 'm te laten rinkelen....
En hoewel helemaal zeikend nat geregend, deed ie het gewoon nog toen we de volgende dag de lader aansloten.
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Berichtdoor Rory » Ma 22 Mrt, 2010 15:40

Fok! schreef:Ik hoor en lees veel over 'de stuw' waarover veel hikers de rivier hebben gepasseerd. Ik vroeg mij af hoe die hikers dat wisten dat dat kon!? Op de kaart was namelijk niet (duidelijk genoeg) te zien dat daar een mogelijke oversteek is. Of was dat een knap staaltje van voorbereiding - want ik zie nu dat het op Google Maps wel overduidelijk zichtbaar is.

Als hikers hebben we vooraf wel goed het gebied bestudeerd ja. Met dat water dwars door het gebied, toch even alle opties qua bruggen/sluisjes/stuwen goed bekeken. Op google maps staat zelfs een foto van de stuw (vinkje even aanzetten om foto's te zien). ;-)
Daarentegen was het voor ons mooi dat we op vrijdagavond nog zonder last van seekers de stuw over konden steken.

Net even onze tracklog uit de gps gehaald en de teller is blijven steken op 59,0 km.
Als het goed is 8 super checkpoints en daarnaast nog 28 normale. Als de sms-geschiedenis op de H&S-site staat, dan eens even kijken hoe goed we de supercheckpoints beantwoord hebben.

@ Geert, de vraag bij S10 verkeerd beantwoord? Die met de biljetten van 50 en 100 euro, wat volgens ons 50% moest zijn?
Gebruikers-avatar
Rory

Scouting groep: St. Martinus, Zaltbommel

Berichtdoor Geert » Ma 22 Mrt, 2010 15:53

Fok! schreef:Ik hoor en lees veel over 'de stuw' waarover veel hikers de rivier hebben gepasseerd. Ik vroeg mij af hoe die hikers dat wisten dat dat kon!? Op de kaart was namelijk niet (duidelijk genoeg) te zien dat daar een mogelijke oversteek is. Of was dat een knap staaltje van voorbereiding - want ik zie nu dat het op Google Maps wel overduidelijk zichtbaar is.

Ik heb van tevoren alle bruggen al als waypoint in de GPS gezet. Bij de stuw twijfelde ik of een oversteek nu mogelijk was na de beelden van Google Maps. We zijn vrijdagmiddag dus even met de auto langs gereden om er 100% zeker van te zijn dat het kon. Toen we zaterdagmiddag zonder een Seeker te zien over konden steken verbaasde dat me wel, maar als ik de verhalen her en der zo lees lijkt het wel of de hikers zich beter voorbereid hebben als de seekers.

Rory schreef:Net even onze tracklog uit de gps gehaald en de teller is blijven steken op 59,0 km.
Als het goed is 8 super checkpoints en daarnaast nog 28 normale. Als de sms-geschiedenis op de H&S-site staat, dan eens even kijken hoe goed we de supercheckpoints beantwoord hebben.

@ Geert, de vraag bij S10 verkeerd beantwoord? Die met de biljetten van 50 en 100 euro, wat volgens ons 50% moest zijn?

Dat is net 800m dan ons, netjes!
S1 (zout is echt een mineraal en geen kristal) en S3 (trekding van een rits heet een pull tab en geen puller) hebben we sowieso fout beantwoord. Over S2 (hoe heten de jaren 2010-2019) twijfel ik nog.

Dit jaar is wel een record qua doornen en prikkeldraad. M'n broek kan ik weg gooien, er zitten 3 gaten in waarvan een van 15x15cm, en ook m'n jas is gescheurd. Volgend jaar misschien maar in overal hiken.
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor MB » Ma 22 Mrt, 2010 16:13

Na een lange nacht slapen, ben ik inmiddels ook weer een beetje bijgekomen. Het was weer een goed en gezellig weekend!

Alleen die uitslag... :-( :-( :-(. Helaas de top 5-notering van vorig jaar niet kunnen evenaren.

Vrijdagavond maar 1 spot, door het verkeerde gebied gegokt te hebben. Daarnaast waren wij zo stom om vooraf niet goed naar het nieuwe gebied te kijken: wij wisten niet van het bestaan van de stuw af. De groepenrader op zaterdagmiddag gaf echter een voor ons vreemde beweging, wat voor ons reden was om toch dat gebied in te gaan.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

VorigeVolgende

Terug naar Het Verslag