FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag

Het is momenteel Do 13 Dec, 2018 21:03
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Landelijke Scouting Zeil Wedstrijden (LSZW) 25/27-9-09

Berichtdoor Seb » Zo 27 Sep, 2009 14:01

Volgend jaar maandje later houden, die wedstrijden. Heb je tenminste wind. Na jaren gekwakkel met wind (uitgezonderd 2007) tijd voor verandering. Ook handiger voor de planningen i.v.m. scout-in, mtc, regionale wedstrijden e.d.

Triest is het enige wat geld voor dit weekend. Sfeer viel ook tegen, de verveling deed weinig goeds.
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor FW&K » Zo 27 Sep, 2009 17:37

Jammer; tegenvaller zeg! Maar ja, het zijn zeilwedstrijden. Zonder wind kan je er ook niet veel mee. Bedenk dat het voor de organisatoren ook fijner was geweest als er wél wind was..
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor Fok! » Zo 27 Sep, 2009 20:01

Mee eens FW&K, maar toch is het ook jammer dat de organisatie nooit een B-plan heeft gehad. Het mag dan heel lang niet voorgekomen zijn dat er helemáál geen wedstrijd heeft plaatsgevonden, maar het is toch vaker windstil en/of te mistig om te kunnen zeilen. Ik denk dat je dan als organisatie wel iets moet aanbieden.

Nu werd het aan iedere groep zelf overgelaten wat te doen. En dat gaf onduidelijkheden en uiteindelijk een in mijn ogen zwakke roeiwedstrijd. En uiteindelijk tot teleurstelling van diegenen die wel meegeroeid hadden: geen afsluiting, geen prijsuitreiking, zelfs geen eindklassementje van het roeien..... Dat zijn toch gemiste kansen bij zeeverkennersactiviteiten!
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Seb » Zo 27 Sep, 2009 20:06

Wij stonden iig op het punt om zaterdagmiddag al naar huis te gaan. 's Avonds met de kinderen naar het zwembad geweest, ze hadden ook nog wel een beetje zin in het feest. Voordeel van het niets doen is wel dat het feest wel geinig was dit jaar.

Als ze vol willen blijven houden aan dit weekend gaan we voortaan maar de donderdag van te voren beslissen of we gaan, adhv de windverwachting. Dit weekend is er door alle groepen aardig wat geld in het water geflikkerd om daar beetje leuk te liggen wezen. Om nog maar niet te spreken over de asociale prijzen voor een overnachting op het terrein waar je met je wachtschip eigelijk nog niet eens bent.
Gebruikers-avatar
Seb

Berichtdoor edwin » Zo 27 Sep, 2009 21:49

kan ik nu wel een protest indienen of niet?
laat varen hen die varen lusten, ik heb gevaren laat mij rusten
edwin

Scouting groep: ZVG de Geuzen soms ook Tasmania

Berichtdoor Seb » Zo 27 Sep, 2009 21:57

Lijkt me niet, er is niemand gefinisht want er is ook niemand gestart. Dus het lijkt me niet aannemelijk dat jij met een das op seinvlag P hebt gezwaaid. Bovendien heb je tegen niemand je protest aan kunnen roepen.

Ik wil eigenlijk nog wel protest indienen tegen die kudde olifanten uit Schagen op het dek zaterdagavond!
Gebruikers-avatar
Seb

Berichtdoor edwin » Zo 27 Sep, 2009 22:23

Wil wel een protest indienen tegen de organisatie. Op iedere scoutingprogramma/kamptraining wordt er gehamerd op een alternatief programma. Wat schertst mijn verbazing: Woensdagavond is er door de examinatoren van onze admiraliteit besloten dat de cwo examens dit weekend niet door konden op basis van de windverwachting van het KNMI, waarom krijgen we dan geen mailtje van de lszw met dezelfde strekking????????
We verwachten op korte termijn de inschrijfgelden en een brandstofvergoeding teruggestort van de LA.
Laatst gewijzigd door edwin op Zo 27 Sep, 2009 22:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
edwin

Berichtdoor brombeer » Ma 28 Sep, 2009 10:11

Mede namens ons Bestuur Staf en Baksleden wil ik iedereen die ons tijdens het weekend geholpen heeft , heel hartelijk bedanken.
No Nuts....No Glory.... No Life !!!

Damned if we do , Doomed when we don't
Gebruikers-avatar
brombeer

Scouting groep: Paulus Zeeverkenners

Berichtdoor f.alonso » Ma 28 Sep, 2009 10:26

Ach, was tenminste wel gezellig, ben zelfs moe van het niets doen :)

Volgend jaar in Noord-Holland, staat meer wind :idea:
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor ArnoNijhof » Ma 28 Sep, 2009 12:42

edwin schreef:We verwachten op korte termijn de inschrijfgelden en een brandstofvergoeding teruggestort van de LA.

Jij moet iets met Standup comedian gaan doen........ Maar niet hier, liever ;)

Ja, het is jammer dat er geen wind is, en ja, je had prima kunnen besluiten om niet te komen op basis van de wind-voorspellingen die je zelf ook had kunnen raadplegen én die je al wist doordat er iets anders wat afgeblazen werd.

Persoonlijk baal ik ook van het niet doorgaan van wedstrijden, er was op zaterdagmiddag uiteindelijk best een beetje zeilbare wind. Maar je kunt als organisatie ook niet uit blijven stellen. Het geregel om de vletjes daar te krijgen weegt al bijna niet op tegen het plezier wat je er van hebt, maar in dit geval was de ROI ver onder 0 ;)
Nawaka F.A.Q.
Als jouw vraag er niet tussen staat, mail dan de helpdesk: helpdesk@nawaka.scouting.nl
Volg Nawaka op Facebook
Volg Nawaka op Twitter @nawaka_nl
Gebruikers-avatar
ArnoNijhof

Scouting groep: Diensthoofd Communicatie - Nawaka 2014 / Klimopgroep / Martinistam

Berichtdoor Fok! » Di 29 Sep, 2009 09:32

Seb schreef:Ik wil eigenlijk nog wel protest indienen tegen die kudde olifanten uit Schagen op het dek zaterdagavond!

U zegt? :?
Ik denk dat je de mensen bedoelt die op zaterdagavond bij jullie het dek op kwamen rennen om de 'Olé'-toeter af te pakken? Die waren niet van ons, want onze kinders lagen allemaal al te kooi. Dat waren mensen van het tentenkamp.
Wij zijn geen moment bij jullie aan boord geweest.

Protest dus afgewezen... :P
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor edwin » Di 29 Sep, 2009 09:46

en je geld ben je kwijt
edwin

Berichtdoor Seb » Di 29 Sep, 2009 10:34

Lelijk, ben ik foutief ingelicht :-P Ik had het ook niet aangeroepen aan ze, dus misschien kwam het daardoor...
Gebruikers-avatar
Seb

Berichtdoor edwin » Di 29 Sep, 2009 10:58

stond jij dan niet met je das te wuiven?
edwin

Berichtdoor Seb » Di 29 Sep, 2009 17:03

Nee, die idioten bij de geuzen doen iets met pinken in elkaar en een of ander idioot rijmpje, i.p.v. zo'n uniform en een vlag
Gebruikers-avatar
Seb

VorigeVolgende

Terug naar Het Verslag