FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag

Het is momenteel Zo 16 Dec, 2018 20:00
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Hike & Seek 2009

Berichtdoor Moes » Di 17 Mrt, 2009 10:28

Dit is trouwens wat het winnende groepje(Jeroen en Geert, De Yekko's) gelopen heeft
Passie: laat je hart hand in hand gaan met de longen uit je lijf (Loesje)
Gebruikers-avatar
Moes

Scouting groep: Martinistam (Groningen)

Berichtdoor Fok! » Di 17 Mrt, 2009 10:36

Mooi hoor, de techniek achter het hele spel. Leuk om er zo nog over na te praten en het visueel te krijgen.

Lidy/Gorgel, kunnen jullie ook nog iets uitlezen? :idea:
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Cassie » Di 17 Mrt, 2009 10:41

Moes schreef:Dit is trouwens wat het winnende groepje(Jeroen en Geert, De Yekko's) gelopen heeft

Wow.. Flinke afstand. Zie dat ze wel langs het bruggetje van Team CQ langs zijn geweest. Waarschijnlijk stonden wij daar toen nog niet..
Cassie

Scouting groep: JL Die Bogeheimers

Berichtdoor FW&K » Di 17 Mrt, 2009 10:59

Moes schreef:Dit is trouwens wat het winnende groepje(Jeroen en Geert, De Yekko's) gelopen heeft

Ik kan wel zien dat zij ook nog aardig aan hebben moeten poten, nadat ze om 1:12 uur checkpoint 95 hebben genomen. Naar slaapplaats A was het toen toch nog een stukje stappen. Respect, hoor!

De totaalafstand is maar een kilometertje meer dan wij hebben gelopen, maar het puntenverschil aanzienlijk. :)
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor Geert » Di 17 Mrt, 2009 11:24

Grommerdegrom :(

Zojuist de uitslag eens zitten bekijken en onze grap met het niet goed door smsen van de slaapplaats heeft zelfs 91 punten gekost. :( Eén checkpoint hebben we in het begin niet kunnen vinden door een weigerende gps en slecht ingetekende kaart.

Verder is het allemaal erg netjes gegaan. Veel checkpoints gelopen, alle supercheckpoints zijn goed beantwoord (handschoenenvakje in het frans is dus ganterie ;)) en één spot door een seekersgroep die hun bus in het weiland parkeerde is afgekeurd wegens het ontbreken van een goede foto.

Gaaf is ook die Google Maps kaart. Heb thuis ook een mooi plaatje in Ozi kunnen toveren, zal die vanavond eens online zetten. Onze GPS gaf overigens een track van 62km aan...
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor johnhazenberg » Di 17 Mrt, 2009 15:32

Hee Geert, je had gelijk we mochten daar niet komen.
Maar we konden het niet laten om een smsje te versturen om jullie te stangen. We hebben nooit een foto gemaakt zoals afgesproken... :)

Groeten John - Het Feestteam
Laatst gewijzigd door johnhazenberg op Di 17 Mrt, 2009 15:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
johnhazenberg

Berichtdoor FW&K » Di 17 Mrt, 2009 16:07

En hebben ze dan ook geen biertje gekregen, John? :P :D

Gorgelmuil schreef:Protesten aantekenen tegen deelenemers van het andere Hike- of seekgeslacht is ook erg kansloos, vind ik zelf :X :X :X ;)

Gelukkig hebben wij dat dan ook niet gedaan.. anders zou je ons wel erg kansloos vinden.. :X :wink: :P :!: :twisted:

Gorgelmuil schreef:Volgend jaar weer! Maar dan wel met een partshuffle op basis van een SMS-scherm hoor, dan kun je de DJ tenminste niet beschuldigen :D

Inderdaaaaaad! Daar heb ik het ook nog over gehad zaterdag. Zomaar de sms-DJ verruilen voor een pratende aprèsskier :stupid:

Gorgelmuil schreef:Oja, een heel jaar om het er over te hebben: de vrije zone van HK moet pas om zaterdag om 16.30 actief worden! Verder mag die wel op vrijdagavond van 01.30 tot en met zaterdag-ochtend 09.00u een vrijplaats zijn voor hikers, maar niet de hele zaterdag. Dit maakt het echt minder tof voor de seekers. Hikers kunnen bepalen wanneer het spel klaar is, dat is jammer..

Prima, eens hoor. Zo nadelig is dat niet voor hikers.. in het bos kun je je over het algemeen prima verschansen.

johnhazenberg schreef:Volgend jaar kan je hem weer krijgen hoorr :)
Als ik dan toch al gespot ben, graag! :P

doc schreef:Wat ook een verbetering zou kunnen zijn is dat zodra groepen zich afmelden bij de slaapplaats op de zaterdagochtend er nog een half uur onschendbaarheid is in de 500m cirkel en daarna niet meer. Vorig jaar hadden we dat s'middags spots werden afgekeurd omdat ze te dicht bij een slaapplaats waren (waar de hikers soms niet eens geslapen hadden). Dat is wel erg jammer. Of instellen dat om 9.30 de vrije zone om de slaapplaatsen vervalt, dat motiveert ook om de mensen uit bed te krijgen! :evil:

Ik vraag me af of dat daadwerkelijk zo geprogrammeerd is. Vorig jaar waren we helemaal niet in de buurt van één van de slaapplaatsen toen dat gebeurde. Waarom er toch een afkeuring plaatsvond, snap ik ook nog steeds niet.

sebas schreef:Kijk even naar het aantal spots die er überhaupt gemaakt zijn... :wink:
Dat zijn er best veel hoor. :wink: Als er meer gespot wordt is het voor hikers op een bepaald niveau niet leuk meer om te hiken. Ik zou eerder zeggen minder seekers en meer hikers... :wink:

Daar ben ik het dan in principe weer wél mee eens. Echter: het mooie is om je verscholen te houden en toch zoveel mogelijk .

De truc wordt dan niet meer "zoveel mogelijk lopen" maar vooral een combinatie van "onzichtbaar zijn" en vele lopen. Ik vond het dit jaar op het randje van té irritant. Nog net een compliment aan de seekers, zeg maar, maar als het erger was geweest had ik ook gevonden dat er téveel seekers zijn. We hebben een paar keer echt meer dan 15 minuten in een sloot of vrijdagavond op een kruispunt moeten wachten voordat er eindelijk geen seekers meer zichtbaar waren.

Gorgelmuil schreef:Maar als je zag dat er zaterdagmiddag balken van bospaadjes opzij lagen en er verse sporen stonden, dan kun je je toch afvragen of dát nou wel de bedoeling is.

Check! Wij hebben ook seekers dit zien doen. De vraag was alleen, ga ik een spot riskeren om er een foto van te maken, waarbij ik niets op schiet, alleen de seeker naai (en de boswachters streel). Als je als hiker daar nu BONUS-punten voor zou krijgen.. :idea: :stupid:

Gorgelmuil schreef:Die joker is al vervelend genoeg. ;)

:X Grmbl.. :(

FW&K schreef:Maarrrrrrrr: wie helpt ons uit de brand met die vraag van supercheckpoint S3:

6
"Sigma" = 2² + 3² + 4² + 5² + 6²
i=2

De antwoorden waren 60, 70, 80 of 90. Wij hadden 90, maar dat is afgekeurd (overigens ook bij de winnaars).

Iemand?
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor Moes » Di 17 Mrt, 2009 16:37

Zelfs Henk Poley zegt dat het 90 moet zijn :?
Passie: laat je hart hand in hand gaan met de longen uit je lijf (Loesje)
Gebruikers-avatar
Moes

Scouting groep: Martinistam (Groningen)

Berichtdoor sjef » Di 17 Mrt, 2009 16:51

Over die balken die door de boswachter aan de kant zijn gelegd, ik kreeg zelfs de indruk dat hij dat speciaal voor de seekers deed :?
Zeker omdat 's avonds ergens een balk voor het pad zat, en deze 's ochtends opengemaakt was. Ik neem aan dat de boswachter dit deed.

Het was in ieder geval geniaal! Wat een weekend zeg...
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor doc » Di 17 Mrt, 2009 17:07

De boswachter kwamen we ook nog tegen trouwens. Zijn jullie van scouting die het gemeld hebben? Ja? Dan weet ik genoeg. Hopelijk geen negatieve geluiden bij de organisatie aangekomen?

Ok ik heb het idee dat overdag een hoop balken open zijn gezet door de boswachters om s'middags weer dicht te doen
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Fok! » Di 17 Mrt, 2009 17:22

doc schreef:Ok ik heb het idee dat overdag een hoop balken open zijn gezet door de boswachters om s'middags weer dicht te doen

Openstaande balken zijn meteen een gebod op toegang?! :? Er staan toch overal nog steeds bordjes (groen met witte letters) dat toegang met gemotoriseerd verkeer NIET IS TOEGESTAAN. Als een openstaande balk dit bordje overruled wil ik het nu weten!
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor sebas » Di 17 Mrt, 2009 17:30

Fok! schreef:Openstaande balken zijn meteen een gebod op toegang?! :? Er staan toch overal nog steeds bordjes (groen met witte letters) dat toegang met gemotoriseerd verkeer NIET IS TOEGESTAAN. Als een openstaande balk dit bordje overruled wil ik het nu weten!

Check! Regels zijn regels... Strengere controle volgend jaar?
Was er dit jaar eigenlijk iets als een hike and seek politie?
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor doc » Di 17 Mrt, 2009 17:35

Fok! schreef:
doc schreef:Ok ik heb het idee dat overdag een hoop balken open zijn gezet door de boswachters om s'middags weer dicht te doen

Openstaande balken zijn meteen een gebod op toegang?! :? Er staan toch overal nog steeds bordjes (groen met witte letters) dat toegang met gemotoriseerd verkeer NIET IS TOEGESTAAN. Als een openstaande balk dit bordje overruled wil ik het nu weten!

Niet overal staan die bordjes, of mijn bril was vies :idea: In ieder geval zijn we niet moedwillig paden ingegaan waarvan we het idee hadden dat het eigenlijk niet mocht
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor andos » Di 17 Mrt, 2009 18:27

sjef schreef:Over die balken die door de boswachter aan de kant zijn gelegd, ik kreeg zelfs de indruk dat hij dat speciaal voor de seekers deed :?

Dit lijkt me toch niet. De boswachters (het gaat om meerdere boswachterijen) hebben toestemming gegeven voor Hike & Seek, maar zullen niet paden die normaal niet toegankelijk zijn voor auto's speciaal voor de deelnemers open gaan zetten.
Nu zijn in de omgeving diverse paden die wel open staan voor motorverkeer (en soms zelfs paden waar je het niet van zou denken als je ze ziet), maar een slagboom (plus bordje) blijft een slagboom, Seekers!

Doc schreef:Hopelijk geen negatieve geluiden bij de organisatie aangekomen?

Nog niet, we nemen binnenkort nog met de boswachters contact op om dat positieve gevoel te checken.
Laatst gewijzigd door andos op Di 17 Mrt, 2009 18:30, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
andos

Scouting groep: Pagista Groep Stadskanaal / Martinistam

Berichtdoor Geert » Di 17 Mrt, 2009 18:58

Afbeelding
De route van Klimop Loodsen, helaas niet helemaal compleet door een licht haperende GPS.

Vlakbij S8 werden we achtervolgd door Seekers (links onder), waarna we het weiland in gesprint zijn. De seekers kwamen toen deels achter ons aan waarna we een tijdje heen en weer gelopen hebben achter de bosjes.

Vervolgens zijn we rennende overgestoken naar het bos en daar ingedoken. Al vrij snel kwamen we er achter dat we weer terug naar de rand moesten om bij S8 te komen. In de buurt van S8 kwamen we wat fiets-seekers tegen (wat een #$@#$% idee om te gaan fietsen!) en doken we het bos in. Dit is hier allemaal erg goed te zien:
Afbeelding

In Borger stond er een GPS-coördinaat verkeerd in geprogrammeerd:
Afbeelding

Hier kwam de seekerbus van John achter ons aan. 2 minuten kwamen er overigens twee seekersgroepen rennend het weiland in gerend...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

VorigeVolgende

Terug naar Het Verslag