FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 12:01
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Hoe gaat het CWO-les bij jullie??

Hoe gaat het CWO-les bij jullie??

Berichtdoor f.alonso » Za 12 Aug, 2006 18:49

Bij ons loopt het CWO lesgeven niet echt lekker, want de heren die ervoor op gaan halen het niet in 1/2 keer. Nu denken we niet dat het aan de kwaliteit ligt, maar meer aan de feit hoe het wordt gegeven en de ondersteuning ervan.

Daarom wil ik graag weten hoe andere groepen hiermee omgaan. Zowel manier van lesgeven als ondersteuning bij kids die moeilijk leren.
Dus wat zijn jullie ideeën en ervaringen??
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor sjef » Ma 14 Aug, 2006 09:12

Zeker bij het les geven is mijn ervaring dat je groepje niet al te groot moet zijn. 4 man per les is echt meer dan genoeg. Hoe minder kinderen, des te meer aandacht kan je ze geven.

Verder is het tijdstip van je les van belang. 's Ochtends nemen ze vaak veel meer op dan laat op de dag. Zo deed ik met me bootsen of kwartiereen altijd vanaf half elf tot kwart voor twaalf, zodat we om twaalf de opkomst konden draaien.

Wat ook heel goed werkt is er een ervaren boots bij zetten die het zelf ook wel allemaal op een rijtje heeft.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor MB » Ma 14 Aug, 2006 11:00

Bij ons ben ik afgelopen seizoen begonnen met de lessen op de vrijdagavond te geven. Voordelen hiervan zijn dat ik de tijd kan nemen voor lastige onderwerpen en dat de leden speciaal voor de les naar het clubhuis komen, waardoor ik zeker weet dat ze gemotiveerd zijn. Ook een goede verdeling van de stof is mij goed bevallen: aan het begin van het jaar heb ik een verdeling gemaakt wanneer ik welke stof wilde behandelen (aan de hand van het overzicht met eisen). Hierbij heb ik veel zaken in stukjes gedaan (bijv. de regels en lichten en seinen), zodat veel ook herhaald werd gedurende de drie maanden. Dit heeft er toe geleid dat er 6 van de 8 geslaagd zijn.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Maskylla » Zo 29 Okt, 2006 10:59

bij ons worden we ook per CWO opgedeeld, allemaal in een ander gedeelte van het clubhuis
vaak zijn dit kleine groepjes, dus gaat het lesgeven goed.
de scheepsmaatjes gaan dan buiten een spel doen, zij hebben nog geen theorie.
maar onze manier gaat goed, en ik zat in een groepje van 4, erg rustig dus ik vind het wel goed zo. bij cwo 1 ging dit ook altijd goed, als je vervelend bent moet je in een hoek, apart van de anderen gaan zitten.

maar dat gebeurt zelden..
Harry Potter Wisdom
Word lid van de RPG en het forum!
Meer dan 1 jaar lid!
Gebruikers-avatar
Maskylla

Scouting groep: PG (de "groep op de hoek")

Terug naar Instructiemateriaal