FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Do 23 Nov, 2017 00:51
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Beroepsdiploma's t.o.v. MBL's

Berichtdoor Jaeder » Wo 08 Mrt, 2006 18:49

Die eisen van SN zijn niet altijd alleen vanwege de verzekering. Het heeft ook te maken met veiligheid, verenigingsregels, ontheffing van bepaalde wetgeving, etc.

Je kunt je als groep daaraan niet houden, maar dat kan vervelende gevolgen hebben voor andere groepen als JIJ het verknoeit. SN zal dan je groep ook niet helpen! Als je bij de vereniging hoort heb je je gewoon aan de regels te houden. Of je probeert ze te veranderen via RA, via de Regio of je stapt gewoon uit de vereniging. Lidmaatschap zijn niet alleen rechten, maar ook plichten.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor sjef » Vr 10 Mrt, 2006 12:48

Precies wat Jaeder stelt is dat in feite de verschillende scoutingdiploma's deels onder ontheffingen vallen. Het is namelijk voor de meeste groepen niet mogelijk om een schipper te hebben met het GVB.

Zo valt heel scouting NL onder speciale ontheffingen zoals de welbekende sleepontheffing.

jan blanken schreef:...of betekent m3 dat je met alles ken varen???...

:arrow: Ook al heb je het M3, dat betekent het niet dat je dan ook meteen M2 en M1 hebt.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Evert » Ma 13 Mrt, 2006 00:46

Dirk van Res schreef:Met het groot vaarbewijs mag je toch gewoon met alles varen? Alles behalve een groot zeilschip. want daar heb je volgens mij ook nog een extra vaarbewijs voor nodig.

Je mag met een groot vaarbewijs ook een groot zeilschip varen. Het voordeel van een zeilbewijs boven een groot vaarbewijs is dat je voor het zeilbewijs maar twee keer 180 dagen vaartijd nodig hebt en voor het groot vaar bewijs 4 keer 180 dagen. Daarbij aangetekend dat je per jaar een maximum van 180 dagen kunt halen.

Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor Ep Oorklep » Vr 31 Mrt, 2006 13:12

ik heb vandaag mn groot vaarbewijs opgehaald. nu zie ik in het eerder besproken formulier geen mogelijkheid tot aanvragen van een m3 certificaat aan de houder van het gvb, hoe is dit verder geregeld?
een week niet gevaren is een week overleefd
Gebruikers-avatar
Ep Oorklep

Scouting groep: pres. steyn groep deventer

Berichtdoor muck » Vr 31 Mrt, 2006 18:40

Ep Oorklep schreef:ik heb vandaag mn groot vaarbewijs opgehaald. nu zie ik in het eerder besproken formulier geen mogelijkheid tot aanvragen van een m3 certificaat aan de houder van het gvb, hoe is dit verder geregeld?
Formulier invullen en met kopieren GVB opsturen.
(en geld overmaken)
You are 2-good 2-be 4-gotten !!!
Gebruikers-avatar
muck

Scouting groep: Musinga Rijn MS Rival / Trainingscoordinator Admiraliteit 16

Vorige

Terug naar Instructiemateriaal