FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Di 26 Sep, 2017 02:51
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Geldigheid CWO vorderingenstaten

Geldigheid CWO vorderingenstaten

Berichtdoor Dwergje » Do 12 Aug, 2004 12:39

goeroe schreef: Maar let op: CWO praktijk onderdelen zijn geldig tot 31 december van het jaar waarin je ze aftekent. Als je bijv. volgend jaar een cursus gaat doen zul je ze opnieuw moeten behalen.

Weet je dit zéker, Goeroe?

Ik dácht namelijk te weten dat een CWO vorderingenstaat 18 maanden geldig was. Dat is (cq was?) in ieder geval zo bij de kielboot/roeiboot diplomalijn en ik ging er vanuit dat dat CWO-breed getrokken was. Of was dit zo en is het CWO-breed veranderd?

Omtrent de eis van vormbehoud mag geen twijfel bestaan.
Take time to smell the flowers on your way of life!
Gebruikers-avatar
Dwergje

Scouting groep: NTC RA 9 Lek- en IJsselstreek

Berichtdoor TEKKER » Do 12 Aug, 2004 12:44

Ik ga in september praktijk doen en in maart me theorie, dat moet volgens de regels gewoon kunnen. De RA vind het geen probleem.. Dus ik vraag me ook af in hoeverre dit klopt.
TEKKER: Het Waterscouting.com omroepsysteem!
Gebruikers-avatar
TEKKER

Scouting groep: Geen lid

Re: Geldigheid CWO vorderingenstaten

Berichtdoor goeroe » Do 12 Aug, 2004 14:20

site van het CWO (www.cwo.nl) schreef:De geldigheidsduur van de theorie-eisen op een vorderingenstaat is 18 maanden. De praktijkeisen op een vorderingenstaat hebben een maximum geldigheidsduur tot aan de eerstkomende jaarwisseling. Hiermee wordt aangegeven dat de praktijk in één seizoen moet worden afgerond.

De regeling die door het NTC van onze regio wordt gehanteerd: theorie en praktijk is geldig tot aan de jaarwisseling van het volgende jaar. Of dit een speciale regeling is voor scouting weet ik niet.

Algemeen is er een wens dat de praktijk eisen langer geldig blijven. Bij zeilscholen is er nu veel meer belangstelling om een cursus in het voorjaar te doen omdat je dan nog langer de tijd hebt om je vorderingstaat compleet te krijgen dan wanneer je in het najaar start.
Gebruikers-avatar
goeroe

Scouting groep: Klimopgroep

Berichtdoor Dwergje » Do 12 Aug, 2004 14:34

Oh! Dit wist ik idd niet! Ik dacht dat het zowel voor praktijk als theorie gold, maar dat was dus niet waar.

Bedankt!
Take time to smell the flowers on your way of life!
Gebruikers-avatar
Dwergje

Scouting groep: NTC RA 9 Lek- en IJsselstreek

Berichtdoor E-J » Do 12 Aug, 2004 14:43

Doordat het CWO-systeem een landelijke dekking kent, kan aansluitend op een diploma of een vorderingenstaat de opleiding op een andere vaarschool/vereniging (met die discipline in het opleidingspakket) vervolgd of aangevuld worden. De geldigheidsduur van de theorie-eisen op een vorderingenstaat is 18 maanden. De praktijkeisen op een vorderingenstaat hebben een maximum geldigheidsduur tot aan de eerstkomende jaarwisseling. Hiermee wordt aangegeven dat de praktijk in één seizoen moet worden afgerond.

bron: CWO homepage
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Terug naar Instructiemateriaal