FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Do 23 Nov, 2017 00:49
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Verkeersregelaarscursus

Verkeersregelaarscursus

Berichtdoor Dwergje » Do 22 Apr, 2004 14:36

Vanavond moeten we met een aantal mensen van onze groep een 'Verkeersregelaarscursus' gaan doen. Dit omdat anders bepaalde activiteiten niet meer door mogen gaan (of er grote bedragen betaald moeten worden om dit door andere mensen te laten doen).

Inmiddels hoorde ik dat de gebruikers Neendje en Moes ook al dergelijke cursussen moe(s)ten doen.

Is dit landelijk beleid?

Bij ons op de groep was er veel onduidelijkheid over. De jaarlijkse Rommelmarkt (goed voor zo'n 8000 euro aan groepsinkomsten) op Koninginnedag mocht anders niet doorgaan, dus moesten er op het laatste moment nog mensen bij elkaar gezocht worden.

Ook hoorde ik via Neendje iets van dat het geen standaard cursus is en je 'm in elke gemeente apart zou moeten doen. Hoe dit precies zat, weet ik echter niet.
Take time to smell the flowers on your way of life!
Gebruikers-avatar
Dwergje

Scouting groep: NTC RA 9 Lek- en IJsselstreek

Berichtdoor syllie » Do 22 Apr, 2004 20:25

hjaha cursus stelt echt gewoon helemaal niks voor... binne 45 min sta je weer buiten en je krijgt er niet eens een diploma voor (had ik opzich wel gehoopt)
~*~ ik ben niet gek, ik ben syllie ~*~
Gebruikers-avatar
syllie

Scouting groep: admiraal de ruyter

Berichtdoor Jaeder » Do 22 Apr, 2004 21:05

De regeling is gewoon landelijk. Zodra je op de openbare weg verkeer gaat regelen moet je zo'n instructie gehad hebben. Daarnaast ook een vest aan en een fluitje. Op scoutshop.nl kun je ergens de regelgeving downloaden.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor syllie » Do 22 Apr, 2004 21:07

hebben inmiddels een folder gekregen
Gebruikers-avatar
syllie

Berichtdoor Dwergje » Do 22 Apr, 2004 21:10

Jep.. stelt idd helemaal níets voor... nou ja.. bijna niets. Je moet 3 weken van te voren wél aangeven wie er verkeersregelaar zijn bij een evenement. Het is dus geen kwestie van vestje aan en klaar. Fluitje overigens niet hoor! Alleen een vestje mét daarop de letters 'Verkeersregelaar'.

Komen we daar, en aan 't einde enkele vragen; ook vanaf onze kant (we waren er met 10 mensen van onze groep): bla bla bla Rommelmarkt (waarvoor we 'm deden), blijkt het helemaal niet nodig te zijn :!: Omdat het op een afgeschermd gebied was.
Iets met voor niets dus.. nou ja.. misschien in de toekomst nog eens nuttig. Je kunt het maar hebben natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Dwergje

Berichtdoor Jaeder » Do 22 Apr, 2004 21:27

Dwergje schreef:Jep.. stelt idd helemaal níets voor... nou ja.. bijna niets. Je moet 3 weken van te voren wél aangeven wie er verkeersregelaar zijn bij een evenement. Het is dus geen kwestie van vestje aan en klaar. Fluitje overigens niet hoor! Alleen een vestje mét daarop de letters 'Verkeersregelaar'

<zeikmodus>Na zonsondergang mag je een fluitje en een maglite met cone</zeikmodus>
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor Dwergje » Do 22 Apr, 2004 21:32

't zal best, maar dat heb ik niet geleerd... ;) En ik houd me altijd heel streng aan de regeltjes :!: ;)

*Zoekt op @ meegekregen stencils* 't staat er bij mij niet in, maar deze stencils zijn ook van regio Hollands-Midden... *en niet van volgens mij jullie regio die een stuk noordelijker ligt, toch :?
Gebruikers-avatar
Dwergje

Berichtdoor FW&K » Do 22 Apr, 2004 22:28

Never heard of anything like that. Wil ik ook liever niet aan beginnen... kost allemaal geld, vast en zeker :|

... misschien wel iets voor TenK van de Wageningse Hike, Eefje_An?
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor syllie » Do 22 Apr, 2004 22:31

ik geloof niet dat wij betaald hebben, zal het is navragen
Gebruikers-avatar
syllie

Berichtdoor ilse » Vr 23 Apr, 2004 11:20

denk het niet, alleen als je dan zo'n verkeersregelaar gaat spelen moet je wel een hesje hebben en daarvoor moet je wel betalen! (of kopen of huren bij de gemeente)
ilse

Scouting groep: Admiraal de Ruyter

Berichtdoor Eefje_An » Vr 23 Apr, 2004 11:44

FW&K schreef:Never heard of anything like that. Wil ik ook liever niet aan beginnen... kost allemaal geld, vast en zeker :|

misschien wel iets voor TenK van de Wageningse Hike, Eefje_An?[/size]

ja, idd is informeren bij div. gemeentes
Gebruikers-avatar
Eefje_An

Scouting groep: Waterscouting Musinga-Rijn

Berichtdoor Neendje » Vr 23 Apr, 2004 21:57

Ik heb de cursus zo´n 1,5 jaar geleden buiten scouting om gedaan omdat ik verkeersregelaar zou zijn bij een skatetocht.
Zo´n cursus moet je doen voor de verzekering. Wat mij toen werd verteld, was de cursus 1 jaar geldig, maar moest je idd wel van te voren opgeven wanneer je hem ging "gebruiken" en moest je voor iedere keer weer een briefing bijwonen (kon ook schriftelijk)

Na enige navraag bij de politie bleek dat de cursus alleen geldig is in de gemeente waar je hem gehaald heb. Dat is wat em pasgeleden nog werd verteld.

Mijn cursus duurde trouwens geen 45 minuten maar toch zeker wle het dubbele... of leek het nu alleen maar zo lang?
Gebruikers-avatar
Neendje

Scouting groep: Fridtjof Nansen groep 12

Berichtdoor ilse » Ma 26 Apr, 2004 16:48

er is gezegd dat wij hem in meerdere gemeentes kunnen gebruiken! (niet mij onze voorlichting maar wel bij mijn papa die later op de avond er was)
.... ach vind het allemaal maar vreemd!
ilse

Scouting groep: Admiraal de Ruyter

Terug naar Instructiemateriaal