FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Wo 19 Sep, 2018 18:44
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Digitaal oefenmateriaal CWO?

Berichtdoor Ájó » Vr 16 Jan, 2004 10:36

k heb het progamma ff bekeken, tis ouderwets, maar zéér uitgebreid! echt welgoei!
als het uiterlijk veranderd zou mooi zijn, maar dat is in principe niet nodig, het gaat uiteindelijk om de vragen, als die eerst aangepast worden aan de normen van nu zijn we al een heel eind denk ik
Gebruikers-avatar
Ájó

Scouting groep: Musinga-Rijn

Berichtdoor Hans » Ma 19 Jan, 2004 17:34

Ik heb geen verstand van programmeren e.d. maar op vragen gebied wil ik best meehelpen, meedenken.
Gebruikers-avatar
Hans

Scouting groep: Vundelaar Twello, Zeilschool SN

Berichtdoor Tessa » Ma 19 Jan, 2004 18:25

Met een team van waterscouting.com dat zich bezighoudt met de frontpage hebben we besloten om zelf een oefenprogramma op de site te gaan zetten, waarbij je vragen en examens kan gaan oefenen. Wanneer dit erop komt is nog niet bekend (er moet nog van alles ontworpen/geschreven worden), maar het komt er zeker!
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Gebruikers-avatar
Tessa
Groepsmoderator

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor sliefzeilertje » Ma 19 Jan, 2004 18:40

da's wel een leuk idee...kan ik gaan oefenen voor me'n [3e] theorie-examen cwo III :P
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Ájó » Ma 19 Jan, 2004 18:47

iets met: mooie vooruit zichten!
word het ook net zo uitgebreid, met zoveel vragen, als dat oude dos programma? of is daar nog allemaal niets over bekend?
Gebruikers-avatar
Ájó

Berichtdoor Geert » Ma 19 Jan, 2004 19:30

Allereerst moet het script geschreven worden en daarna gaan we aan de slag voor de content ervan. Het wordt geen programma wat je kan downloaden en overal kan gebruiken, maar online oefenvragen.

Ik hoorde trouwens mensen op de meeting (schipper?) praten of een progamma wat ze gevonden hadden om te kunnen oefenen. Is dit waar en kan misschien iemand mij een linkje hiervan sturen of het mailen (pb voor mailadres). Dit is namelijk wel erg interresant.
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor Themo » Ma 19 Jan, 2004 20:10

Wat is de reden dat het geen te downloaden versie word? zou toch wel handig zijn... voor bijv op een computer in het clubhuis.. waar geen internet is.. en kinderen die geen internet hebben.. die zijn dr nog steeds ja...
komt... die... post... komtdiepost komt ie... nu?
Gebruikers-avatar
Themo

Scouting groep: Musinga-rijn

Berichtdoor Geert » Ma 19 Jan, 2004 20:14

Omdat dit nog heel veel meer werk is (denk ik) en de benodigde kennis hiervoor binnen het team niet aanwezig is. Iemand die dit zou kunnen maken mag zich natuurlijk altijd hier melden, het is namelijk inderdaad veel handiger om dit in downloadbare vorm te hebben.
Gebruikers-avatar
Geert

Berichtdoor timon » Ma 19 Jan, 2004 21:01

Mmmmmmmm,
als je het met Flash of Director (gekoppeld aan een database) maakt kun je het zowel online als ofline aanbieden.
Vragen zijn aan een database makkelijk toe te voegen. Maar je moet dan wel iemand hebben die de vragen controleerd en goedkeurd.
Ik denk dat het belangrijker is dat er eerst een goed functioneel model gemaakt wordt voordat er echt geprogrammeerd kan gaan worden.

Je kunt natuurlijk ook beginnen met alleen een online versie en later doorbouwen naar een offline versie.
Gebruikers-avatar
timon

Scouting groep: Scouting Zaltbommel

Berichtdoor Geert » Ma 19 Jan, 2004 21:09

We gaan eerst de huidige plannen realiseren voordat we verder gaan denken. Het 'veel plannen-weinig resultaat idee' heeft ons al eens eerder weinig goeds gedaan.
Gebruikers-avatar
Geert

Berichtdoor MB » Ma 19 Jan, 2004 23:03

In hoeverre is het mogelijk de oude VR THEO database te gebruiken? Lijkt mij wat content betreft al een goede start. In de tijd dat deze op juistheid / actualiteit gecontroleerd wordt door een clubje zi-a/b-ers, kunnen de technische mensen (en die zijn hier genoeg merk ik alweer) aan de slag met de interface eromheen?
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Ájó » Di 20 Jan, 2004 01:41

idd, dat was/is de kracht van dat programma, het aantal vragen, en de uitgebreidheid, dat de layout niet zo best is ja, jammer dan!
maarhe ff 3030 vragen controleren is nog alwat!
Gebruikers-avatar
Ájó

Berichtdoor Themo » Di 20 Jan, 2004 02:51

als ze dan opgesplitst worden in categoriën ofzo en die dan verdeeld word over de mensen die er aan mee willen werken.
misschien een idee om een groep daarvoor samen te stellen, in het kader van geen woorden maar daden.

ehm wat zeg ik nu... moet ik eerst zelf gaan kijken wat ik wil gaan doen cker.. ehm :?: :?: tja das dan nog ff zoeken in wat en hoe dan..
komt... die... post... komtdiepost komt ie... nu?
Gebruikers-avatar
Themo

Scouting groep: Musinga-rijn

Berichtdoor E-J » Di 20 Jan, 2004 09:09

Mijn database begint aardig compleet te worden op het moment.
Werkt in acces, ben momenteel bezig meteen oefengedeelte...
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Berichtdoor MB » Di 20 Jan, 2004 09:20

Wat is aardig compleet? Neem aan dat je nog niet aan de 3700 van VR-THEO zit? ;-) Jij schrijft je hele programma in acces? Zou wel geniaal zijn, dan istie ook makkelijker offline te gebruiken.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

VorigeVolgende

Terug naar Instructiemateriaal