FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Zo 24 Sep, 2017 22:23
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Digitaal oefenmateriaal CWO?

Berichtdoor Lidy » Do 10 Mrt, 2005 14:51

Hej die site heb ik vroig jaar idd gebruikt om toch maar een poging te doen iets aan mn theorie te doen. Heb daar toen de oefen-examens van gemaakt. Dat was al mn voorbereiding op het theorie-examen en dat heb ik toen in één keer gehaald :lol:

Ik zal het doorvertellen aan mn verkenners die volgende week theorie-examen gaan doen!
Gebruikers-avatar
Lidy

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen

Berichtdoor MB » Ma 08 Aug, 2005 21:36

Klein schopje omhoog :idea:

Zijn er nog vorderingen gemaakt met de ideeen die er lagen? Inmiddels heb ik zelf ook weer wat meer tijd om ergens te assisteren of om een gedeelte voor mijn rekening te nemen. (Kan zowel inhoudelijk als technisch).
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor schipper » Wo 24 Aug, 2005 14:35

MB schreef:Klein schopje omhoog :idea:

Zijn er nog vorderingen gemaakt met de ideeen die er lagen? Inmiddels heb ik zelf ook weer wat meer tijd om ergens te assisteren of om een gedeelte voor mijn rekening te nemen. (Kan zowel inhoudelijk als technisch).
IK? Ik ben niet arrogant...Ik ben gewoon goed!
Gebruikers-avatar
schipper

Scouting groep: Hannie Schaft

Berichtdoor Geert » Wo 24 Aug, 2005 14:39

Het idee van het frontpageteam ligt al tijden stil. Hier hoef je dus niks meer van te verwachten.
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor chiel » Wo 24 Aug, 2005 17:33

ik heb een deel van oude VR-THEO (of zoiets) database omgezet (+/- 2000 vragen) naar MySQL en daar een soort
examengenerator-website voor eigen gebruik van gemaakt. Een deel van die vragen is volgens mij echter achterhaald, maar misschien heeft iemand goede ideeën... Ik hoor het graag...
Stella Maris bouwt aan wachtschip Stelmar II
chiel

Scouting groep: Stella Maris Rotterdam

Berichtdoor MB » Wo 24 Aug, 2005 20:43

Dat ziet er goed uit! Wellicht moet inderdaad de BPR vragen even bekeken worden, vanwege de aanpassingen van afgelopen jaar.

Is jouw database vrij te gebruiken? Ik wil hier graag een applicatie bij schrijven die ook zonder internet te gebruiken is. Zodat deze bij ons op het clubhuis kan draaien.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor chiel » Do 25 Aug, 2005 00:47

Ik heb hem evt. ook als access database, die wil ik je wel mailen. Het probleem is denk ik alleen het auteursrecht. Mijn groep heeft ooit het VR-THEO programma aangeschaft, dus wij mogen dat gebruiken. Ik heb er alleen een internet-versie van gemaakt omdat de oude MS-DOS versie niet echt lekker werkte met XP (het lijkt me een beetje uit de tijd om alle plaatjes eerst uit te printen en vervolgens het juiste plaatje bij de juiste vraag te zoeken...). Aangezien mijn Access-vaardigheid enigszins te wensen overlaat heb ik er maar een PHP/MySQL - ding van gemaakt, en het op internet gezet zodat de verkenners ook thuis kunnen oefenen...
chiel

Berichtdoor chiel » Do 25 Aug, 2005 00:52

We kunnen natuurlijk wel een site maken om een nieuwe database op te bouwen. Dan kunnen we met zijn allen op dit forum goede vragen (met multiple choice antwoorden) verzinnen en die via die site aan een database toevoegen. Dan kunnen een aantal "experts" daarna die vragen en antwoorden op juistheid beoordelen. Op die manier kunnen we een vragendatabase aanleggen die door alle waterwerkgroepen vrij te gebruiken is; lijkt me wel handig met dat groeps-BG-systeem. Ik zou in ieder geval graag aan een dergelijkt project willen meewerken.
chiel

Berichtdoor Superscout » Di 30 Aug, 2005 09:59

Ik zit nu op school, (informatica) en we hebben een project van 7 weken waarin we een toetsprogramma gaan schrijven in JAVA. (Oa naar aanleiding van de discussie in dit topic => We moesten zelf bedenken aan welk project we kunnen werken en dit leek me wel een goed idee.) Het idee is om daarin een database met vragen te gaan zetten, waarin je als "docent" toetsen kunt samenstellen en vragen kunt toevoegen en door "studenten" kunt laten maken. Hier worden allerlei extra functies aan toe gevoegd (printen, automatisch nakijken en foutrapporten weergeven enz).

Wat we echter niet gaan doen is een uitgebreide database met vragen vullen. We kunnnen het wel allemaal heel simpel houden (max 50 vragen), maar dan weet ik niet wat er gebeurd als je de database gaat uitbreiden. Om dat te testen hebben we een grotere database nodig. Vraag is dus nu: Wat is er op dit moment aan vragen en zijn er mogelijkheden om dit te gebruiken?
Superscout

Scouting groep: Jan van Gent Maastricht

Berichtdoor Jaeder » Di 13 Sep, 2005 07:39

Lijkt me persoonlijk niet echt handig VR-Theo nog te gebruiken. Er zaten foute vragen in, de vragen zijn nog van het oude BPR, van voor de huidige CWO-theorie-examens...

Die site op http://scoutnet.nl/~zeilexamens/ is betrouwbaarder.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor FW&K » Do 08 Dec, 2005 14:50

:arrow: Voor verdere discussie over VR-Theo en de nieuwe versie vanuit die kant, is er nudit topic geopend door Rene
Laatst gewijzigd door FW&K op Do 08 Dec, 2005 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

CD Kielboot Zeilen is klaar.

Berichtdoor Henk Bos » Za 20 Jan, 2007 13:25

Januari 2007 de CD examentraining kielboot zeilen is klaar. Het is de opvolger van VR-Theo. Behalve kielboot zeilen is er ook nog zwaardboot zeilen, jeugdzeilen en zeezeilen.
De CWO discipline kielboot zeilen kent 5 niveau’s:
- kielboot 1, voor de beginnende zeiler,
- kielboot 2, voor de gevorderde zeiler,
- kielboot 3, voor de vergevorderde zeiler en beginnende schipper,
- kielboot 4, voor de geroutineerde zeiler en instructeur A,
- kielboot 5, voor de zeer geroutineerde zeiler en instructeur B
Met de examentraining kielboot zeilen kunt u zich op de PC voorbereiden op de examens CWO kielboot zeilen niveau 1 t/m 5. De examentraining bevat 4000 vragen over zowel de theorie als de praktijk van het zeilen.
Zie www.promanent.com
PS Ik heb geen zakelijke relatie met Promanent. Henk Bos
Henk Bos

Berichtdoor f.alonso » Do 28 Mei, 2009 10:45

Gister eens me stoute schoenen aangetrokken en bovenstaande bericht geprobeerd. Moet zeggen dat het er prima uitziet! Zeker wel 15 euro waard, al helemaal om de kids ermee te laten oefenen als voorbereiding voor het echte examen.
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor doc » Do 28 Mei, 2009 10:56

Heb je ook wat screenshots?
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Fok! » Do 28 Mei, 2009 11:07

f.alonso schreef:Gister eens me stoute schoenen aangetrokken en bovenstaande bericht geprobeerd. Moet zeggen dat het er prima uitziet! Zeker wel 15 euro waard, al helemaal om de kids ermee te laten oefenen als voorbereiding voor het echte examen.

Als ik jou was, zou ik die 15 euro declareren bij de RA. Dat is geen énkel probleem en we hebben er allemaal wat aan! ;)
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

VorigeVolgende

Terug naar Instructiemateriaal