FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Di 26 Sep, 2017 02:48
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

MBL <> CWO

Berichtdoor Gekke gert ! » Do 04 Dec, 2003 13:20

Ik heb geen idee, maar twas al een keer uitgesteld dus ik denk dat het gewoon moest, maar die boten waren egt superslecht en nog nooit gekeurd volgens mij en we moesten namelijk bij een andere groep.
2200 km/u moet kunnen !
Gebruikers-avatar
Gekke gert !

Scouting groep: Musinga-Rijn (wageningen) Gaos WV

Berichtdoor Kis » Do 04 Dec, 2003 13:30

misschien toch windkracht 6 dan? lijkt me dat een examinator er wel verstand van heeft. al moet ik zeggen dat het heel hard ging, en we een deel niet konden varen vanwege te hoge golven (die zouden over de vlet slaan...)
Gebruikers-avatar
Kis

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen

Berichtdoor Sk8rBoY » Do 04 Dec, 2003 13:34

dus als ik het goed begrijp mogen wij er niet (volgens de wet) op uitvaren wanneer je kielboot3 hebt en er windkracht 7of hoger staat:?
as finishing touch God created the DUTCH
Gebruikers-avatar
Sk8rBoY

Scouting groep: scouting oostburg

Berichtdoor Hans » Do 04 Dec, 2003 15:36

Van de wet mag je nog uitvaren bij windkracht 10, maar de (scouting)verzekering dekt niet boven windkracht 6 in geval van schade. Daarnaast is het meestal ook niet echt verantwoord om boven windkracht 6 à 7 nog uit te varen.
Gebruikers-avatar
Hans

Scouting groep: Vundelaar Twello, Zeilschool SN

Berichtdoor Gekke gert ! » Do 04 Dec, 2003 16:30

Neej dat klopt, maar het was toen dat weekend toen het zo strormachtig was, en t was heel erg dat weekend.
2200 km/u moet kunnen !
Gebruikers-avatar
Gekke gert !

Scouting groep: Musinga-Rijn (wageningen) Gaos WV

Berichtdoor FW&K » Do 04 Dec, 2003 18:40

*kijkt nog eens op pagina 1 en pakt zijn rode pen maar weers op :wink:*

:arrow: De topictitel zegt het al... hier gaat het om het verschil tussen CWO [Kielboot 3] en MBL, met name of voor de stap van KB3 naar MBL nog een examen gedaan moet worden

De discussie is een beetje afgezwaaid naar een harde-wind verhaal. Herlees het topic voor eventueel aanvullende meningen/argumenten of posts. Open een nieuw topic als je vindt dat er nog zinnig verder gepraat moet worden over zeilen met harde wind.
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor E-J » Vr 05 Dec, 2003 08:03

De afspraak met de Commissie Watersport Opleidingen is dat er naar de CWO-eisen wordt gekeken. Simpelweg omdat je na 1 of 2 keer niet kan zien of iemand een bootleiding aan kan, maar je wel kan zien of die persoon de techniek beheerst.
Voortbordurend op die afspraak zijn er een aantal admiraliteiten geweest die gezegd hebben, we nemen CWO af. De groep heeft een veel beter inzicht over het bootleidingsverhaal, zijn kunnen bij de admiraliteit aangeven of iemand een MBL machtig is na het behalen van een CWO3.
Deze mening klopt, ik zie vaak kandidaten die op zijn van de zenuwen, die krijg je wel rustig en ze halen een CWO-3.
Ik twijfel dan weleens van, zou die MBL niveau halen.
Soms deelt de groep die twijfel, soms ook niet.
Wanneer ik zo'n persoon later bezig zie, dan denk ik vaak (of eigenlijk altijd) de groep had gelijk.
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Vorige

Terug naar Instructiemateriaal