FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Instructiemateriaal

Het is momenteel Do 23 Nov, 2017 23:12
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

LNTC/RNTC [2]

Berichtdoor sebas » Wo 01 Okt, 2003 19:19

Wij moeten ons MBL halen via een apparte stichting dzeze vrijwilligers doen het voor alle groepen in de omgeving. Vrij on afhankelijk zoals je dat dan snapt.
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor Geert » Wo 01 Okt, 2003 23:21

sebastiaan schreef:Wij moeten ons MBL halen via een apparte stichting dzeze vrijwilligers doen het voor alle groepen in de omgeving. Vrij on afhankelijk zoals je dat dan snapt.

Die ouwe lullen waar Suus het over had zijn van hetzelfde orgaan als de stichting van jouw Sebas, het NTC. Het Landelijk NTC organiseerd zelfs de LSZW en keurt vletten. Dit is trouwens een beetje offtopic...
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor FW&K » Wo 01 Okt, 2003 23:40

[FW&K's eerste mod-actie :?]

:arrow: naar aanleiding van een off-topic gaande discussie elders, gaan we hier maar over LNTC-zaken praten? Ik heb zelf namelijk nog wel wat toe te voegen aan de posts :wink:

[FW&K's eerste mod-actie:)]
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor FW&K » Wo 01 Okt, 2003 23:43

Geert schreef:Die ouwe lullen waar Suus het over had

Bij ons bestaat de RNTC ook uit wat ouder volk. Wat ik mij afvraag of iedere RA een RNTC heeft, of dat het toeval is dat er aardig wat volk uit het Admiraliteits-bestuur ook in de RNTC zitten. Leden van de RNTC komen bij ons de boten keuren.
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Berichtdoor Geert » Wo 01 Okt, 2003 23:43

Overigens bedenk ik me net: de LSZW worden niet georganiseerd door het LNTC, maar de Landelijke Admiraliteit, dit is weer iets anders....

FW&K, wil je het over het (R)NTC of over het LNTC hebben?
Gebruikers-avatar
Geert

Berichtdoor Geert » Wo 01 Okt, 2003 23:46

FW&K schreef:
Geert schreef:Die ouwe lullen waar Suus het over had

Bij ons bestaat de RNTC ook uit wat ouder volk. Wat ik mij afvraag of iedere RA een RNTC heeft, of dat het toeval is dat er aardig wat volk uit het Admiraliteits-bestuur ook in de RNTC zitten. Leden van de RNTC komen bij ons de boten keuren.

Wij hebben dus ook een Regionaal NTC, maar deze mensen zijn niet heel erg oud. Het enige wat ze doen waar wij iets van merken is het afnemen van de Kielboot 3 en Roeien 3 examens. Een botenkeuring of iets in die richting hebben we niet, maar 6 groepen in onze admiraliteit zijn we ook niet heel erg groot.
Gebruikers-avatar
Geert

Berichtdoor FW&K » Wo 01 Okt, 2003 23:56

O... ik denk dat ik wat groepen mensen door mekaar haal; het team van de MBL/CWO-examens is wel erg verjongd de laatste jaren. De keurmeesters [groot woord voor mannen omkoopbaar met sigaren :wink:] zijn nog wel "aan de leeftijd"...
Gebruikers-avatar
FW&K

Berichtdoor Geert » Do 02 Okt, 2003 00:01

Keurmeesters hebben we dus niet, maar de examinatoren zijn alle wel niet zo heel vast geroest. Ik heb een beetje het idee dat ons RNTC een beetje op z'n gat lag, maar de geluiden van afgelopen week klonken wel weer positief met nieuwe opzetten en ideeën. Ze doen nu ook erg hun best om van alle groepen uit de admiraliteit wat vertegenwoordigers erbij te hebben, zodat alle neuzen dezelfde richting opstaan.
Gebruikers-avatar
Geert

Berichtdoor sebas » Do 02 Okt, 2003 09:29

Nou geert kijk nou dan is tussen het verschil tussen annapowlona en ons?? waar hebben die jongens tog hun MBL gehaald?
[i]Schrwebeb is een emotie...[/i]
Gebruikers-avatar
sebas

Scouting groep: Klimopgroep Waddinxveen

Berichtdoor Geert » Do 02 Okt, 2003 09:51

sebastiaan schreef:Nou geert kijk nou dan is tussen het verschil tussen annapowlona en ons?? waar hebben die jongens tog hun MBL gehaald?

Geen idee, maar ik hoop dat sinds Scouting Nederland CWO 3 mag afgeven ook enige controle uitvoert op de kwaliteit hiervan. Bij Kielboot 3 is dit wel beter geworden, bij Roeien 3 zijn de verschillen nog vrij groot. Waarschijnlijk zijn het gewoon oude wijze mannen die al vele jaren zeilen en wel weten hoe het moet, de vraag is alleen hoe streng ze zijn. Een beetje controle op de kwaliteit zou geen kwaad kunnen....
Gebruikers-avatar
Geert

Berichtdoor Jaeder » Do 02 Okt, 2003 10:55

Verschillen tussen regio's houdt je altijd, ook door het beschikbare vaarwater. Bv. een stukje stroom varen zit er in Noord-Nederland niet echt in. Binnenvaart is in sommige gebieden ook ver te zoeken.

Ik geloof dat de LNTC als losse eenheid niet meer bestaat, maar dat dat nu onder de LA valt. RNTC's zijn in principe ook onderdelen van de RA'en, dus dezelfde mensen erin is wel logisch.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor Fok! » Do 02 Okt, 2003 13:22

Wij praten niet over RNTC, maar gewoon NTC (Nautisch Technische Commissie). Ik weet dat de voorzitter daarvan net is afgetreden (wegens leeftijd zullen we maar zeggen :P) en dat er een nieuwe voorzitter is gekomen. Maar wie er nog meer zitting hebben in die NTC.... geen ideeeee! :?

Deze voorzitter is altijd aanwezig bij de theorie-examens van de diverse MBL's. Bij de praktijkexamens worden de examinatoren vaak gezocht in het aanwezige leidingaanbod.

Of zo iets.... Ik heb ergens het gevoel dat ik nu mensen heel erg tekort doe en dat ik vooral de plank mis sla. Ik hóóp het zelfs..... :|
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor FW&K » Do 02 Okt, 2003 14:15

Tijd om een nieuw begrip in deze discussie te introduceren: bij ons in de Admiraliteit kennen we groeps-COT-ters. Dat zijn mensen die bij de betreffende groepen de examenkandidaten opgeven voor MBL. Het CWO KB1 en 2 worden door de leiding zelf afgetekend. Bij het KB3-examen komt er een lid van de RNTC om examen af te nemen. Een groepscotter is in bezit van een genummerde CWO-stempel om de certificaten mee af te tekenen [meen ik].

Begrip groeps-COT-ter bij jullie bekend?
Gebruikers-avatar
FW&K

Berichtdoor Fok! » Do 02 Okt, 2003 14:22

Wát? :?
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Geert » Do 02 Okt, 2003 14:48

FW&K schreef:Tijd om een nieuw begrip in deze discussie te introduceren: bij ons in de Admiraliteit kennen we groeps-COT-ters. Dat zijn mensen die bij de betreffende groepen de examenkandidaten opgeven voor MBL. Het CWO KB1 en 2 worden door de leiding zelf afgetekend. Bij het KB3-examen komt er een lid van de RNTC om examen af te nemen. Een groepscotter is in bezit van een genummerde CWO-stempel om de certificaten mee af te tekenen [meen ik].

Begrip groeps-COT-ter bij jullie bekend?

We hebben wel zo'n persoon bij onze groep, maar die heet gewoon Peter. ;)
Deze gaat in de toekomst ook officieel Kielboot 1 & 2 afgeven (we zitten te wachten op de stempel). De kielboot 3 kandidaten worden aangemeld, maar gaan naar een bepaalde groep. De examinator komt dus niet langs.
Gebruikers-avatar
Geert

Volgende

Terug naar Instructiemateriaal