FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Waterscouting.com Merchandise

Het is momenteel Ma 11 Dec, 2017 12:26
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Speltak Badges via Waterscouting.com

Speltak Badges via Waterscouting.com

Berichtdoor waterratje » Wo 29 Sep, 2010 15:56

Hallo mede-forummers,

Gisteren (28-9) opende landsc_te_water in het Discussieplein subforum een topic over het feit dat er een enquête is uit gegaan waarin gestemd kan worden voor de nieuwe speltak badges. Zeg maar, degene die bij de nieuwe speltak benamingen gaan horen.

Hier >> http://forum.waterscouting.com/viewtopic.php?f=177&t=11333

Hierna opperde Seb in zijn reactie dat het toch eens tijd werd voor een waterscouting.com insignewinkel.
Seb in 'nieuwe badges' schreef:*knip!*
Wordt toch eens tijd voor een waterscouting.com insignewinkel. Met de échte oude waterscouting-insignes (en niet die verschrikkelijke 5hoeksgruwels), schipper- en stuurmaninsignes, en binnenkort ongetwijfeld de installatietekens en natuurlijk de gouwe ouwe waterscouting-speltaktekens (en over een tijdje de tok, het "zeeverkenners" lint, over een hele tijd de blauwe blouse en (het neigt haast naar een Godwin...) de lelievlet...

Dit vond ik nog geen eens zo'n slecht of niet-serieus idee, en ik heb daar ook op gereageerd met dat ik eens zou gaan zoeken naar firma's die insigne's kunnen maken en om daar dan (als dat vrijblijvend is) een offerte aan te vragen.

Nu gaat het dus in eerste instantie om de speltaktekens. Maar nu zit ik met het volgende.

1. Is het überhaupt iets om zo'n 'insignewinkel'-achtig iets op te zetten (of die bestelbaar te maken bij de 'gewone' Merchandise)

2. Met wat voor een voorraad (in aantallen per speltakteken) zouden we dan willen beginnen?

Hoe denken jullie over de bovenstaande 2 punten? Want voordat ik offertes ga aanvragen, waarbij het dus logisch is dat je aantallen noemt, wil ik graag even weten voor welke aantallen ik dan offertes ga aanvragen :wink: .

Graag jullie reacties :smile:
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Re: Speltak Badges via Waterscouting.com

Berichtdoor doc » Wo 29 Sep, 2010 18:43

Er was een zaak die ze verkocht (De Tagrijn) en sommige groepen/admiraliteiten bestellen ook wel eens wat. Zelf ben ik eigenlijk geen voorstander, ik plak ook geen jaren 80 "stop kernwapens" sticker op m'n nieuwe auto. Zeker bij de nieuwe Scoutfit zal je om het er mooi uit te laten zien toch een andere kleur moeten gebruiken, anders ziet het er niet uit. Als je dan toch wat anders gaat doen, waarom dan niet gelijk de nieuwe insignes?
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Seb » Do 30 Sep, 2010 23:07

doc schreef:waarom dan niet gelijk de nieuwe insignes?

Omdat ze koeie lelijk zijn?

Lijkt me trouwens ook leuk als we onszelf als waterscout buiten de uniformkleur nog met een paar kleine ieniemienie dingetjes mogen onderscheiden van landscouting.
Probeer bij een voetbal/sportvereniging eens de clubkleuren te veranderen. Dan breekt de pleuris uit. Bij scouting wordt het maar weer een beetje ondergaan, terwijl de manier waarop het doorgedrukt wordt weer om te kotsen is.
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor Baloe » Di 26 Okt, 2010 07:59

Ik denk dat we dat beter niet kunnen doen.
Volgens mij is er weinig afzet, omdat de meeste groepen de vernieuwing prima vinden, of het nemen zoals het komt.
Wie zijn wij, als Waterscouting.com om de vernieuwing dwars te gaan liggen met een eigen insigne shop?
Als je het bij het oude wilt laten, prima, maar regel dat dan zelf.

Jouw vergelijk met de voetbal clubs vind ik wel mooi.
Was het niet, dat hele horden suporters tegen elkaar op de vuist gingen omdat ze de andere kleur mooier vonden? en was het niet, dat toen feyenoord onlangs verloor van PSV dat suporters de spelers te lijf wilde gaan?

Gelukkig zijn bij scouting (de meeste dan) een stuk tolleranter.
Snap dan ook, dat er geen verschil is tussen land en water scouting, BEHALVE het primaire programma.

Als de manier waarop dingen worden "doorgedrukt" je niet bevalt, moet je eens ten rade gaan hoe dit tot stand komt.
Bij de soortgelijke discussie over de scoutfit, heb ik uitgelegd dat besluiten doorgaans beginnen met een voorstel uit de landelijke raad, gaat via de regio's naar de groepen, en weer terug via de regio's naar de landelijke raad. Daarnaast worden er wat enquêteurs gehouden, en de kous is af.
Als ze iedere eigenwijze (water)scout op de man af moeten gaan vragen wat ze van de ontwerpen vinden, kom je nooit ergens.

Dus ik zou zeggen: Stap in de landelijke raad, of in de regio, en verbeter de wereld!
Kanoën is gezond. Eet meer kano's!
Gebruikers-avatar
Baloe
Sitecrew

Scouting groep: Cranenborgh groep Bleiswijk / Admiraliteit Delfland (RA1) /LNTC

Berichtdoor T-O » Ma 26 Sep, 2011 10:42

Ik vind het wel een goed idee een waterscouting.com insignewinkel. En dan voornamelijk de waterwerk speltak insignes. Wat let ons om gewoon een paar oude badges te laten maken?

De vaardigheids insignes voor roeien / zeilen hebben het nu maar net gehaald. Origineel plan was om die ook maar overboord te gooien. Misschien komen ze er nog op terug dat de watergroepen wel heel mooi zijn om binnen scouting te hebben en dat zij net iets anders het spel scouting tot uiting brengen met andere benamingen en insignes / badges. Dat blijkt nu toch ook maar weer dat roeien en zeilen niet onder de 8 standaard activiteitengebieden vallen.

In de tussentijd ga ik graag met de oude speltakinsignes verder, bij de (lelijke) vaardigheidsinsignes heb ik mij al neergelegd.

Het liefst zie ik dat ik dit natuurlijk grootschalig opgepakt. Zo niet dan maar met een select groepje. Even uitzoeken wie de badges kan produceren, misschien wel de standaard producent die ze maakte. Waarom niet, het zal toch maar een bedrijf zijn die op zoveel mogelijk verkopen uit is. En anders een ander bedrijf, ontwerpen zijn er toch al.
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor beheerdersintjoris » Ma 26 Sep, 2011 16:59

ik krijg trouwens wel een beetje een deja-vu-gevoel (en begin oud te worden..), want deze discussie over lelijk was er ook toen de vorige insignes kwamen die jullie nu zo bejubelen. Die vijfvormige insignes met rode rand en felle kleuren werden echt veel te modern gevonden in vergelijking met de vorige series met ronde insignes met pasteltinten...
Gebruikers-avatar
beheerdersintjoris

Scouting groep: Zeeverkennersgroep Sint Joris

Berichtdoor cc-junk » Ma 26 Sep, 2011 17:58

Uiteindelijk zal het allemaal ook wel wennen. Ik zie het nut er niet zo van in om zelf insignes uit te gaan geven. Je kan willen vasthouden aan het oude maar uiteindelijk zal de vraag steeds meer afnemen waardoor het uiteindelijk onrendabel wordt. Zo is het met de tagrijn uiteindelijk ook gelopen. Naarmate mensen wennen aan het nieuwe neemt ook de acceptatie ervan toe. Ik zou dan meer zien bijvoorbeeld in een waterwelpen, waterscouts, waterexplorers en waterroverscouts speltakteken ontwerpen dat redelijk in de nieuwe huisstijl past en dat dan gaan uitgeven.

En een massale boycot van de nieuwe MBL tekens graag!
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor doc » Ma 26 Sep, 2011 22:43

Misschien iets voor padvinderwinkel.nl?
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor T-O » Do 29 Sep, 2011 08:50

Dat bedoel ik ook, enkel een speltak insigne om toch nog aan te geven dat het om een watertak gaat en een stukje traditie wat we daarmee willen koesteren.
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor Padvinderwinkel.nl » Wo 11 Jan, 2012 18:35

Hallo iedereen,

Ondanks de datum van het laatste bericht toch even een reactie omdat iemand ons hierop attendeerde. Het is niet in ons belang om alternatieve speltakbadges uit te brengen, we vinden dat de Scoutshop toch een zeker monopolie mag hebben op bijvoorbeeld de speltakbadges, waar overigens ook veel vrijwilligerstijd in is gaan zitten. We willen geen dingen dubbel doen. Niettemin kunnen we wel aanvullend werken dus suggesties voor onderscheidende badges voor waterscouts zijn uiteraard welkom. De merchandise voor Waterscouting.com laten we graag over aan iedereen hier.

Met vriendelijke groet,
Padvinderwinkel
Padvinderwinkel.nl

Terug naar Merchandise