FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag Nawaka 2014: 'Waterproof' in Roermond Voorpret

Het is momenteel Za 21 Jul, 2018 21:06
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Welk bedrag vragen jullie aan de deelnemers?

Moderator: ArnoNijhof

Re: Welk bedrag vragen jullie aan de deelnemers?

Berichtdoor MB » Do 28 Nov, 2013 23:51

Fondsen zijn niet moeilijk over de streep te krijgen. Hun doel is het uitgeven van geld aan dit soort doelen. De truc is alleen om het juiste fonds bij de juiste aanvraag te vinden. Beetje research. Hier in de buurt stonden de afgelopen maand drie keer oproepen van fondsen in de krant, die zochten doelen die geld nodig hadden. Blijkbaar moet het jaarbudget op.

Soms betalen fondsen alleen als er meerdere groepen bij betrokken zijn, dat soort fondsen zijn dan weer handig om bijv. (gedeeltelijk) het botentransport van alle groepen in de RA te betalen.

Verder gewoon een keer de stoute schoenen aantrekken en met een zielig verhaal bij een transportbedrijf binnenlopen. Dat hebben we drie jaar geleden gedaan en sindsdien hebben we elk zomerkamp een gratis vrachtwagen (zelfs geen dieselkosten). Uiteraard wel netjes afronden en bedanken met een taart voor het personeel.

En uiteraard niet bij de pakken neer gaan zitten als je een keer een nee te horen krijgt.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor MB » Do 19 Dec, 2013 11:38

Admiral schreef:Al met al is het aan mij om het verschil op te lossen.
Sponsoring in een "Vogelaar wijk" is onmogelijk , och we zien wel.

Zijn er dan geen fondsen te vinden die hier aan bij willen dragen? Ik kan me voorstellen dat jullie juist interessant voor hen zijn.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Admiral » Do 19 Dec, 2013 23:20

De fondsen die ik ken zijn best bereid om te helpen bij de aanschaf van "iets", zo hebben we net een nieuwe BB-motor gekregen, de materialen voor de nieuwe kombuis (incl elektrisch koken) en de reparatie van het groepshuis

Geen van die stichtingen is bereid om een bijdrage te leveren aan exploitatie of aan de kampkosten van de minder draagkrachtige leden
Jammer, maar zo liggen de zaken
Ondanks dat denk ik dat ik de NaWaKa kampprijs plus de vaar en voedingskosten inmiddels vrijwel rond heb.
Op naar Roermond
Admiral

Scouting groep: Calandtroep

Berichtdoor doc » Do 19 Dec, 2013 23:42

&:& :mrgreen:
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor MB » Do 19 Dec, 2013 23:47

Admiral schreef:De fondsen die ik ken zijn best bereid om te helpen bij de aanschaf van "iets"
Jammer, maar zo liggen de zaken

Ik heb bij de fondsen de nadruk gelegd op hoe bijzonder het kamp is (internationale contacten, etc.) en dat het maar één keer per vier jaar wordt georganiseerd. Daarnaast niet gevraagd als bijdrage in de exploitatie van het kamp, maar voor specifieke onderdelen van het vervoer (vletten, personen en materiaal). Dat heeft me voor zowel het regionale vlettentransport als voor mijn eigen groep al een paar duizend euro opgeleverd bij fondsen vandaan!

Admiral schreef:Ondanks dat denk ik dat ik de NaWaKa kampprijs plus de vaar en voedingskosten inmiddels vrijwel rond heb.
Op naar Roermond

&:& &:&
Gebruikers-avatar
MB

Berichtdoor marinka » Zo 05 Jan, 2014 21:17

Ook wij willen kijken of het mogelijk is om via sponsoren/fondsen een deel van de kosten gedekt te krijgen.
Ik vroeg me alleen af of er toevallig mensen zijn die nog een voorbeeld-brief hebben liggen die we zouden kunnen gebruiken als basis voor de aanvraag. Tenslotte is het zonde als we allemaal het wiel opnieuw moeten uitvinden!
Gebruikers-avatar
marinka

Scouting groep: Cornelis Tromp Groep 14

Berichtdoor RichardWessels » Wo 25 Jun, 2014 16:41

Dag Marinka,

Misschien heb je al iets gevonden, maar voor de mensen die ongeveer hetzelfde zoeken is deze link misschien wel iets?
http://www.voorbeeldbrieven.be/art/inde ... 20sponsors

Groetjes,
Richard
RichardWessels

Scouting groep: Geen

Vorige

Terug naar Voorpret