FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Het Verslag Nawaka 2014: 'Waterproof' in Roermond Voorpret

Het is momenteel Wo 26 Sep, 2018 06:28
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Nawaka 2014

Moderator: ArnoNijhof

Re: Nawaka 2014

Berichtdoor landsc_te_water » Wo 08 Feb, 2012 11:55

Was optie Giesbeek (Nawaka 2006) geen optie meer?
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor wellewille » Wo 08 Feb, 2012 12:35

Giersbeek ziet ons graag terug komen, die toezegging heb ik in 2006 gekregen, en die staat nog steeds.
Ik heb overigens nooit, in tegenspraak wat anderen beweren, toegezegd, dat we terug zouden komen.
Persoonlijk is Giesbeek centraler als Roermond.
Hans Kelderman
ex voorzitter LA/LBT Waterwerk
Gebruikers-avatar
wellewille

Scouting groep: ex voorztter LA/LBT Waterwerk

Berichtdoor Fok! » Wo 08 Feb, 2012 17:15

De locatie in Giesbeek is in de aanloop naar JubJam100 ook uitgebreid besproken geweest hier op het forum en toen was het voornamelijk de logistieke (on)mogelijkheden die het terrein ongeschikt maakten. Tevens hebben we toen in 2006 de mazzel gehad dat het laag water was in de IJssel, waardoor er genoeg strandruimte ontstond tussen de wachtschepen en de wal. Anders hadden ze met hun kop in de struiken gelegen....
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor wellewille » Wo 08 Feb, 2012 21:34

Prima, ik woon aan de ijssel, ik heb nog nooit een zomer meegemaakt met extreem hoog water.
Wel hebben hier meer last van laag water in de zomer, dan hoog water.
Als er veel water komt, gaan de stuwen op de rijn open, en heeft de ijssel geen last.
De Maas, is daar, als regen rivier, veel onzekerder in, dit uit eigen ervaring na 6 jaar(1980-1986) bij Roermond gewoond te hebben.
Maar ik hoop dat jullie een fijne naaka 4 hebben waar dan ook, want ik ben nooit een voorstander van een gezamelijk kamp geweest.
Nawaka is voor het waterwerk, als de olympische spelen voor de sporters, geweldig.
Hans Kelderman
Gebruikers-avatar
wellewille

Berichtdoor dconel » Wo 08 Feb, 2012 23:14

wellewille schreef:Maar ik hoop dat jullie een fijne naaka 4 hebben waar dan ook, want ik ben nooit een voorstander van een gezamelijk kamp geweest.
Nawaka is voor het waterwerk, als de olympische spelen voor de sporters, geweldig.

Aan de ene kant zeg je dat het een geweldig kamp is en aan de andere kant geef je aan dat je geen voorstander bent van een gezamenlijk kamp. Ik begrijp niet wat je bedoeld :?

En wat mij betreft ziet optie 3 er erg aantrekkelijk uit, jammer dat een projectontwikkelaar deze plekjes ook altijd weet te vinden..
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor wellewille » Wo 08 Feb, 2012 23:32

Hier wordt Jab Jum bedoelt, daar was ik niet voor, Nawaka is nu eenmaal een kamp voor het waterwerk.
Hans Kelderman
Gebruikers-avatar
wellewille

Berichtdoor rcs21080 » Zo 12 Feb, 2012 02:29

wellewille schreef:Giersbeek ziet ons graag terug komen, die toezegging heb ik in 2006 gekregen, en die staat nog steeds.
Ik heb overigens nooit, in tegenspraak wat anderen beweren, toegezegd, dat we terug zouden komen.
Persoonlijk is Giesbeek centraler als Roermond.

Giesbeek / Zevenaar zal er wel positief instaan maar de terrein beheerder zeker niet, daar hebben we een zeer slecht gevoel van overgehouden en zij hebben aangegeven het Nawaka niet meer op het terrein in Giesbeek te willen hebben.
rcs21080

Scouting groep: KA - Nawaka 2014

Berichtdoor rcs21080 » Zo 12 Feb, 2012 02:39

...
Fok! schreef: is in de aanloop naar JubJam100 ook uitgebreid besproken geweest hier op het forum en toen
...

Ja, er wordt veel besproken op het forum, vaak zonder al te veel inhoudelijke kennis en daarom wil ik jullie graag op de hoogte houden. Op de KVR hoop ik weer wat verder te zijn en nog wat meer duidelijkheid te kunnen geven. Het is de planning dat we 07-03-2012 de terreinen gaan bekijken samen met de gemeente en afspraken hebben met de terrein eigenaren.

Terrein 1 - ca 19ha, goed voor 5000 deelnemers en 800 medewerkers... maar geen infrastructuur, dus duur.
Terrein 2 - is idd Solar terrein en is ca 14,5ha. Is feitelijk te klein (max 4500 deelnemers) en we zijn op zoek naar omliggende terreinen om te gebruiken, maar voldoende infrastructuur in de grond dus relatief goedkoop.
Terrein 3 - is eigenlijk al geen optie meer... helaas

Tot zo ver maar weer, meer info op de KVR!
rcs21080

Berichtdoor Fok! » Zo 12 Feb, 2012 12:09

rcs21080 schreef:...
Fok! schreef: is in de aanloop naar JubJam100 ook uitgebreid besproken geweest hier op het forum en toen
...

Ja, er wordt veel besproken op het forum, vaak zonder al te veel inhoudelijke kennis en daarom wil ik jullie graag op de hoogte houden. Op de KVR hoop ik weer wat verder te zijn en nog wat meer duidelijkheid te kunnen geven.

Top idee!!

Wat vaak het geneuzel is op zo'n forum als dit, is dat men op zoek is naar uitleg over bepaalde keuzes die gemaakt worden in de voorbereidingen van een evenement als het Nawaka. Tot nu toe was het eigenlijk altijd in nevelen gehuld waarom bepaalde zaken gebeurden zoals ze gebeurden en doordat er geen uitleg kwam, ontstond er onbegrip en ontevredenheid. Het lijkt altijd wel alsof er veel geheimen bestaan. Er mag niet over gesproken worden...
Daarom is het erg leuk om nu al meteen een kijkje in de keuken te krijgen bij de eerste beginselen van het ontstaan van Nawaka 2014.

Hou dat dus vol zou ik willen zeggen! &:&
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor rcs21080 » Ma 13 Feb, 2012 13:29

Zoals jullie op twitter wellicht hebben kunnen zien hebben we 3 mensen binnen de KA aangenomen zijnde:

Linda Meijer - hoofd subkampen & programma
Ruut Eldering - hoofd ondersteuning
Jan Buis - hoofd financien

Met dit team gaan we het plan van aanpak opzetten en goedkeuring zien te krijgen. Dit is bewust zonder vacature gedaan, tegen de regels van het LSC in, omdat ik een team wil hebben die 3 jaar lang door 1 deur moeten, waarbinnen we elkaar vertrouwen en weten dat hetgeen we willen bereiken ook bereikt zal worden. We zijn nu in gesprek met het LSC om de eerste vacatures op de site te gaan plaatsen maar de meeste kunnen pas na goedkeuring van het plan van aanpak en budget open worden gesteld; dit zal hopelijk eind mei zijn cq begin juni van dit jaar.

Zoals gezegd probeer ik iedereen op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en waar mogelijk ook onze reden voor een bepaald besluit.

Richard
rcs21080

Berichtdoor waterratje » Di 14 Feb, 2012 20:47

Zie net ook dat nawaka.scouting.nl bereikbaar is/bestaat, maar daar is tot nu toe ook alles mee gezegd :P. Staat verder nog niets op ;). Al hoop ik wel dat ze die pagina van het groenige gaan ontdoen :idea:.
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor f.alonso » Di 06 Mrt, 2012 20:34

Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor cc-junk » Di 06 Mrt, 2012 20:59

f.alonso@frontpage schreef:het feit dat er in 2012 weer een Nawaka is

Dit jaar al joh? Wauw.... Gaaf! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor f.alonso » Di 06 Mrt, 2012 21:11

Dat zie ik nergens staan hoor :X
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor rcs21080 » Wo 07 Mrt, 2012 20:27

Eindelijk weer wat nieuws vanaf het nawaka. Vandaag hebben we weer bij de gemeente Roermond gezeten en de mogelijkheden en onmogelijkheden van de mogelijke locaties bekeken en hoewel het voor mij duidelijk is waar we naar toe gaan moeten we nog even objectief door de risico's en kosten gaan voordat we een goed besluit kunnen nemen.wanneer we meer hebben zal ik het melden.

Daarnaast staan de eerste vacatures online op scouting.nl!

Groet,

R.
rcs21080

VorigeVolgende

Terug naar Voorpret