FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Materialen, Boten en Gebouw Overig

Het is momenteel Zo 16 Dec, 2018 11:05
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Gezonken schepen...

Berichtdoor E-J » Do 07 Okt, 2004 08:28

Wieke schreef:Dan heb ik er ook nog eentje waarmee we zelfs de krant hebben gehaald!
Wat natuurlijk niet echt positief is voor scouting, maar ja.

Zomerkamp 2000, als ik me niet vergis;

We lagen in de sleep op het Valkerak, op weg naar Grevelingen, er waren drie pakvletten mee. Het stormde als een gek, alle vletten lagen de stuiteren op de golven. We hadden al twee nachten achter de rug op deze barre trektocht. Dagen met veel regen, oftewel je vlet hosen elke ochtend. Nou was het probleem van de pakvletten dat ze geen zin hadden om van alles uit te laden om dan vervolgens te gaan hosen.
Oftewel daar varen en in een keer zie ik de persoon in desbetreffende vlet naar het voordek rennen en zie ik zwemvesten en nog wat troep voorbij drijven. Dan besef ik dat er een vletje blub heeft gezegd, omdat het water gewoon zo hoog kwam in de vlet dat het boven de zwaardkast uitkwam en blub daar ging die.
Gelukkig hadden we ook nog een buitenboordmoter die de hele sleep overpakte. Onze motorboot heeft toen vervolgens de volle vlet ergens naar de kant gesleept. En de buitenboordmotor vlet kon ons echt maar net tegen de harde wind in krijgen (sleep van +/- 9 vletten, volbeladen)

Al met al een behoorlijk spannend verhaal, vooral toen de waterbrigade met een noodvaart in 10 minuten bij ons was over hetzelfde stuk waar wij 2 uur over hebben gedaan :)

Alleen jammer dat de schipper van de Nassau er nog een marifoonverekeersverhaal bij heeft.....en met dat erbij is het gewoon een k-verhaal.
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Berichtdoor Wieke » Do 07 Okt, 2004 09:39

Hoe bedoel je...?
Aan loef loden en gissen,
Aan lij kotsen en pissen.
Gebruikers-avatar
Wieke

Scouting groep: Wilhelminagroep

Berichtdoor E-J » Do 07 Okt, 2004 11:10

Hier geen slowchat, kotm wel (vraag anders Reijer maar)...back on topic..gezonken schepen..
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Berichtdoor Reinout » Ma 19 Jun, 2006 11:34

Ik vind dit toch wel een mooi topic, al is het al heel erg oud. Ik heb een aantal jaren terug eens gehoord dat de X of de XX van de Paulus Groep uit Leiden ook geborgen is maar meer dan dat weet ik er ook niet over.

Wellicht een mooi verhaal???

Het afzinken van onze sleper is ook ooit eens gebeurd maar gelukkig hebben wij een vrij ondiepe haven en was schade invergelijking tot andere verhalen bij ons nihil.
Gebruikers-avatar
Reinout

Scouting groep: Bim Bakenessergroep Haarlem

Berichtdoor Stefan » Ma 19 Jun, 2006 23:15

Ik hoorde met bootsenweekend dat er een sleper genaamd Plof gezonken was tijdens een storm op de Braassem... misschien het zelfde verhaal?

Zit er uberhaupt wel iemand van de Paulus hier op ws.com?
Stefan

Scouting groep: Hollandsche Nachtegalen

Berichtdoor Degarr » Ma 19 Jun, 2006 23:45

Wij hebben ook met onze groep een zinkende vlet gehad. Het gebeurde tijdens de heensleep, de achterste boot lag helemaal vol met bagage, en hierdoor was er niet te hozen. Door het slechte weer en een lage midzwaardkast (vlet is een bouwproject van een school) kwam er aardig wat water binnen. Hierdoor is hij uiteindelijk kopje onder gegaan met alle bagage. Ook hing achter deze vlet de buitenboordmotor die van al dat water ook al niet lekkerder ging lopen. Gelukkig deed hij het na een week weer.

Helaas gebeurde dit aan het begin van het kamp, waardoor we de rest van het kamp zonder tent moesten doen.
Life is short, so enjoy it !!
Degarr

Scouting groep: Altena Groep

Berichtdoor MB » Ma 19 Jun, 2006 23:48

Stefan schreef:Ik hoorde met bootsenweekend dat er een sleper genaamd Plof gezonken was tijdens een storm op de Braassem... misschien het zelfde verhaal?

Alle slepers van de Paulus heten Plof! Het zou best kunnen, maar het verhaal komt mij in iedergeval niet bekend voor. Volgens mij zit er niemand van hen hier op het forum.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor Reinout » Di 20 Jun, 2006 08:51

MB schreef:
Stefan schreef:Ik hoorde met bootsenweekend dat er een sleper genaamd Plof gezonken was tijdens een storm op de Braassem... misschien het zelfde verhaal?

Alle slepers van de Paulus heten Plof! Het zou best kunnen, maar het verhaal komt mij in iedergeval niet bekend voor. Volgens mij zit er niemand van hen hier op het forum.

Ik heb het in dit geval over de schouw X of schouw XX die dus beiden zonder nummer rondvaren...
Gebruikers-avatar
Reinout

Scouting groep: Bim Bakenessergroep Haarlem

Vorige

Terug naar Overig