FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Materialen, Boten en Gebouw Slepers, motorvletjes en buitenboordmotoren

Het is momenteel Di 11 Dec, 2018 14:19
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Nieuwe sleepboot scouting Zaltbommel

Nieuwe sleepboot scouting Zaltbommel

Berichtdoor timon » Wo 30 Mei, 2007 15:29

Een paar maanden geleden is de oude sleepboot van onze groep tijdens onderhoudswerkzaamheden afgebrand.

De afgelopen maanden hebben verschillende stafleden en ouders geprobeerd om de sleepboot te reviseren. Maar helaas is bij het te water laten en naar Zaltbommel varen toch gebleken dat dit helaas niet goed gelukt is.

Ik heb nu van onze zeeverkennerstaf gehoord dat ze de sleepboot daarom definitief weg willen doen en op zoek zijn naar een nieuwe. Daarnaast kreeg ik de vraag of ik misschien mijn oren en ogen open zou willen houden voor een vervangende sleper.

Ik heb geen idee welk budget er beschikbaar is en of er een budget beschikbaar is. Maar mochten jullie nog ideeën, tips e.d. hebben, dan geef ik deze graag door aan onze zeeverkennerstaf!

:arrow: [Rory mod-edit] Ik heb dit topic van het vraag- en aanbodforum verplaatst naar het sleperforum, omdat er inmiddels een sleper gevonden is en de discussie hierover verder loopt in dit topic.
Laatst gewijzigd door timon op Wo 21 Mei, 2008 23:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
timon

Scouting groep: Scouting Zaltbommel

Berichtdoor sartoootje » Wo 30 Mei, 2007 15:40

Wat zijn de vereisten voor de sleepboot als ik vragen mag? Dan weet ik waar ik op moet letten.
scouting is cool,
scouting is vet,
maar waterscouting is het best!:P
Gebruikers-avatar
sartoootje

Scouting groep: scouting Sarto Amsterdam

Berichtdoor doc » Wo 30 Mei, 2007 16:01

Onze oude sleepboot is een paar maanden geleden weggedaan en ligt nu nog in de rietbaan bij Zwijndrecht, volgens mij zou hij daar gesloopt worden, maar misschien kan je hem daar nog voor behoeden?
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor timon » Wo 30 Mei, 2007 21:37

@ Sarto
Mmmmmm,
aar ik denk niet dat de groep heel erg kritisch is. Het belangrijkste is dat hij 4 vletten veilig de Waal over kan varen.
Gebruikers-avatar
timon

Berichtdoor Rory » Wo 30 Mei, 2007 21:38

sartoootje schreef:Wat zijn de vereisten voor de sleepboot als ik vragen mag? Dan weet ik waar ik op moet letten.

Wij slepen met onze zeeverkenners normaal gesproken vier vletten over de Waal (op het moment 2 vletten, wegens een erg laag ledenaantal).

Zo zag onze huidige sleper eruit:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rory

Scouting groep: St. Martinus, Zaltbommel

Berichtdoor sjef » Do 31 Mei, 2007 05:32

Als je iets vergelijkbaars en vervangend zoekt kom je idd wel in wat grotere maten uit, een vlet met BBM is dus eigelijk geen optie? Zolang je met twee vletten draait..

Enfin, ik hou mijn oren en ogen open.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Rory » Do 31 Mei, 2007 18:35

sjef schreef:Als je iets vergelijkbaars en vervangend zoekt kom je idd wel in wat grotere maten uit, een vlet met BBM is dus eigelijk geen optie? Zolang je met twee vletten draait..
We hebben nu achter twee vletten een BBM hangen, maar met het aantal leden + leiding komen we dan al snel op drie vletten uit. Zelfs met twee BBM's is dat op dit moment al erg onhandig.
Gebruikers-avatar
Rory

Berichtdoor sartoootje » Do 31 Mei, 2007 18:36

Wat is het budget als ik vragen mag?
scouting is cool,
scouting is vet,
Gebruikers-avatar
sartoootje

Berichtdoor Rory » Do 31 Mei, 2007 18:39

Op dit moment is het budget erg laag, het budget zal afhangen van hoeveel de oude sleper nog opbrengt bij verkoop (hierin schijnen toch nog de nodige mensen in geïnteresseerd te zijn, vanwege de historie).
Dus op dit moment kan ik daar nog weinig over zeggen...
Gebruikers-avatar
Rory

Berichtdoor sjef » Do 31 Mei, 2007 18:55

Een optie die ook goed mogelijk is, is het kijken naar mogelijke sponsors en fondsen en een nieuwe laten/zelf bouwen. Er zijn een aantal leuke fondsen die daar wel geld in willen steken. En misschien dat de gemeente zaltbommel ook over de brug wilt komen. Hebben jullie ook naar dat scenario gekeken?
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Rory » Do 31 Mei, 2007 19:02

Tot voor kort was het nog gewoon de bedoeling om nu te kunnen varen met de 'huidige' sleper. Tijdens het onderhoud afgelopen winter is er een hoop tijd in gestoken om de sleper weer klaar te krijgen voor het vaarseizoen, maar met het te water laten en ook tijdens de eerste proefvaart dit seizoen kwamen er een hoop problemen.
Er is pas sprake van het verkopen van de sleper sinds ongeveer een week.

Naar de optie sponsors en fondsen ben ik al aan het kijken, een nieuwe sleper bouwen zal echter veel tijd in beslag nemen.
Ik ben voor wat betreft fondsen niet bekend in dit wereldje, en nu de nodige informatie aan het opzoeken. Tips zijn altijd welkom!
Gebruikers-avatar
Rory

Berichtdoor sartoootje » Do 31 Mei, 2007 19:06

Misschien kun je dan contact opnemen met ejarends van de Leeghwatergroep, zij hebben een nieuwe sleper laten bouwen en ook fondsen aangeschreven volgens mij.
scouting is cool,
scouting is vet,
Gebruikers-avatar
sartoootje

Berichtdoor timon » Do 31 Mei, 2007 22:49

Mmmmm,
aar zelf bouwen is niet echt een optie. Hiervoor hebben wij niet de kennis in huis en ik vrees ook niet meer de motivatie (de zeeverkennerstaf is de afgelopen maanden avonden achter elkaar bezig geweest met de oude sleper en zit er nu wel aardig doorheen). Natuurlijk zullen we in een nieuwe oude sleper wel werk moeten steken, maar helemaal zelf bouwen zit er echt niet in.

De gemeente Zaltbommel daar verwacht ik vrij weinig van. Eerder van verschillende bedrijven in en rondom Zaltbommel (hiervan dragen er enkelen scouting en vooral de zeeverkenners een warm hart toe). Fondsen zouden ook nog mogelijk zijn, hier moeten wij zo ie zo achteraan (tips zijn natuurlijk van harte welkom).
Gebruikers-avatar
timon

Sleper

Berichtdoor Gijs/Nico » Di 05 Jun, 2007 13:28

Ik weet wel een oud werk schip van rijkswaterstaat. Is van een particulier (oudere man) Het verf werk is verouder maar weinig roest door altijd goede behandeling. Er zit een 150 pk GM in met een flinke trekschroef dacht 60 cm dia. maar dat weet ik niet zeker. Heb er wel eens mee gevaren, prachtig! Misschien iets te heftig voor jullie (hij is namelijk bijna 12 meter lang).

En budget, denk dat het de €30.000 voorbij gaat. Bij intresse bel me maar.

Mvg. Gijs
Gijs/Nico

Scouting groep: Olivier van Noort groep || Schoonhoven

Berichtdoor timon » Za 09 Jun, 2007 18:28

Mmmmm,
aar is idd wel iets te heftig.
Vrees ook niet dat wij de €30.000 zullen halen.
maar in iedergeval bedankt voor het mee denken!
Gebruikers-avatar
timon

Volgende

Terug naar Slepers, motorvletjes en buitenboordmotoren