FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Materialen, Boten en Gebouw Slepers, motorvletjes en buitenboordmotoren

Het is momenteel Di 11 Dec, 2018 13:22
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Motorschouw

Motorschouw

Berichtdoor NBrom » Wo 24 Sep, 2014 11:34

Sinds kort hebben wij bij onze groep een nieuw project erbij, wij zijn namelijk bezig met het bouwen van de nieuwe sleper. Wij gebruiken hiervoor een schouwcasco alleen hebben wij zelf geen ervaring met schouwen of uberhaupt het bouwen van slepers. Goede tips zijn welkom!
NBrom

Scouting groep: Scouting Rijnwaarden

Re: Motorschouw

Berichtdoor BJ » Do 25 Sep, 2014 09:13

Gebruik je een casco van een zeilschouw of van een motorschouw? Staat er al een motor en motorfundatie in of moet dat ook nog gebeuren? En misschien één of meer fotootjes, dat praat vaak wat makkelijker :)
Het leven is er niet om van te genieten, maar om te worden verdragen en te weerstaan.
BJ

Scouting groep: Admiraliteit 12

Berichtdoor robinbalk » Do 25 Sep, 2014 20:49

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 195ce7786f

deze foto kwam ik op hun facebook pagina tegen.
VPV Hoorn 100 Jaar! 1912-2012 en verder.
(later bleek 1911 ergens in een oud krantenartikel uit 1912 dat we al 1 jaar bestonden)
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor BJ » Vr 26 Sep, 2014 08:00

Dat ziet eruit als een kaal casco van een lelieschouw, een aardige opgave om dat te verbouwen naar een sleper nog even afgezien van de kosten. Het lijkt me handiger om even op MP te kijken of daar niet iets te vinden is waar dan in ieder geval al zaken als een fundatie en een schroefas in zitten. Zonder kennis en ervaring lijkt me dat meer kans van slagen hebben. En een schouw hoort ook te zeilen :-)
Het leven is er niet om van te genieten, maar om te worden verdragen en te weerstaan.
BJ

Berichtdoor Evert » Za 27 Sep, 2014 02:50

Als dit echt de foto is van het om te bouwen schip snap ik de beweegredenen niet. Waarom een schouw vernaggelen om er een sleper van te maken. Schouwen zijn gemaakt om te zeilen en worden nooit een goede motorboot. Laat staan een goede sleepboot. Laat dit schip in zijn waarde en ga op zoek naar een echt motorschip zou ik zeggen
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor landsc_te_water » Za 27 Sep, 2014 15:48

De Paulus zv (on officieel)heeft nog wel een sleper te koop,er zal alleen een andere motor in moeten.
Zomaar ff in te brengen...

Maar ben t wel met Evert eens,als je dan toch die moeite erin wil steken kijk dan even verder.....
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Handige Harry » Zo 28 Sep, 2014 13:32

En anders weet ik bij ons nog een slepertje liggen die waarschijnlijk binnenkort te koop komt :p
Alles past met een hamer. zoniet, grotere hamer pakken
Gebruikers-avatar
Handige Harry

Scouting groep: Isala II Dieren

Berichtdoor doc » Zo 28 Sep, 2014 23:45

De reddingsbrigade roermond heeft ook nog een leuke sleper te koop ;)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor NBrom » Ma 29 Sep, 2014 13:43

Dank voor de reacties, en zelf ben ik ook in discussie gegaan over de aanschaf, maarja, de rest heeft gekozen dus ik moet maar meegaan. Dus vandaar deze vraag naar info.

Het is inderdaad een casco van een lelieschouw, de groep is op het idee gekomen via Scouting Miguel Pro te Arnhem welke zelf een motorschouw hebben (te zien op een van de foto's van de schouw op onze FB pagina, dat ding wat scheef ligt). Zelf hebben wij banden met een lokale scheepswerf en scheepsmotorbedrijf (zeg ik dat zo goed?) en deze kunnen voor ons veel beteken op het gebied van verbouwen.

Ik zal de informatie die jullie gegeven hebben delen met de rest van de groep, jullie horen het wel!
NBrom

Scouting groep: Scouting Rijnwaarden

Berichtdoor BJ » Di 30 Sep, 2014 12:01

Misschien een goed plan om de vraag (ook) voor te leggen aan de lokale scheepswerf en dan ook meteen een voorzichtige inschatting van de kosten laten maken. Je zult alles moeten verbouwen aan een lelieschouw, zelfs het vlak en de scheg zullen moeten worden veranderd. Als je voor hetzelfde of minder geld iets kan krijgen wat wel bedoeld is als sleper dan zou ik daar voor kiezen. Tenzij geld geen enkele rol speelt uiteraard :-D
BJ

Terug naar Slepers, motorvletjes en buitenboordmotoren