FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Speltakdiscussies Waterscouts

Het is momenteel Za 15 Dec, 2018 09:57
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Wil je gemengd of niet, en hoe?

Stel: je wacht is erg groot en ze willen daarnaast een nieuwe wacht oprichten. Ze vragen jou af je naar een nieuwe bak wil van die wacht. Waar zou je dan het liefst in willen (alleen voor verkenners):

Een jongenswacht
0
Geen stemmen
Een jongensbak in een gemengde wacht
4
17%
Een gemengde bak (ik ben een jongen)
8
35%
Een gemengde bak (ik ben een meisje)
11
48%
Een meisjesbak in een gemengde wacht
0
Geen stemmen
Een meisjeswacht
0
Geen stemmen

Aantal stemmen : 23

Wil je gemengd of niet, en hoe?

Berichtdoor Dik Parlevliet » Zo 13 Apr, 2008 15:25

Naar aanleiding van een paar recente berichten wil ik eens een enquete houden onder alleen verkenners (dus niet leiding enz.) al weet ik niet of daar hier genoeg van zijn. Je keuze is anoniem.
Laatst gewijzigd door Dik Parlevliet op Zo 13 Apr, 2008 15:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor f.alonso » Zo 13 Apr, 2008 17:07

Zal dan maar niet stemmen, maar wel even me mening geven:

Wij zijn een gemengde groep en dus ook een gemengde wacht. Ikzelf vind een gemengde wacht leuker dan alleen een jongenswacht, wat we een aantal jaar terug hadden door omstandigheden.

Vroeger (in mijn verkennerstijd) had de groep 1 meidenbak, 1 gemengde bak en 2 jongensbakken. nu hebben we geen meidenbak omdat dit nog niet helemaal haalbaar is. Maar zoals volgend jaar zou dit wel kunnen. Denk niet dat we het doen, want de meiden 'apart' en die zijn bij ons duidelijk in de minderheid.

Wel met slapen mogen ze kiezen tussen apart of gezamelijk slapen.
Laatst gewijzigd door f.alonso op Zo 13 Apr, 2008 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor DEbootsman » Zo 13 Apr, 2008 19:49

Ik heb mijn stem uitgebracht op: "Een jongensbak in een gemengde wacht", want wij (de zeeverkenners van de WDZ) varen in een gemengde wacht met aparte jongens en meisjes bakken en dat gaat gewoon goed en slapen doen we in de boten, dus jongens en meisjes gescheiden.
If something is hard to do, it's not worth doing!
Gebruikers-avatar
DEbootsman
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III & Zeilschool Scouting Nederland

Berichtdoor Xander » Ma 14 Apr, 2008 09:18

ik heb mijn stem uitgebracht op : gemengde wacht en jongsensbak
dit omdat ik redelijk fanatiek ben met zeilen... en naar mijn ervaring..( ik zeg dus niet dat dit altijd zo is) is het egte zeilen te zwaar voor meiden in deze leeftijdscategorie. "ik heb het zo koud", of "ik houd het niet meer" hoor ik dan ook regelmatig tijdens een wedstrijd. en dan hierbij dat als ze aan de fok zitten dat ie dan net te los staat enzo..

mijn excuses aan de mensen die zich nu beledigd voelen... maar ik vind een jongensbak in mijn opzicht veel praktischer..

maar meiden in de wacht is wel super gezellig!!!
Laatst gewijzigd door Xander op Ma 14 Apr, 2008 09:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
winners never quit, and quitters never win
Gebruikers-avatar
Xander

Scouting groep: Aquarius

Berichtdoor f.alonso » Ma 14 Apr, 2008 10:08

Xander,

Wat wil je dan doen met 'onze' meiden? Een meidenbak? Gaat dat werken? Of dan toch een gemengde bak maken? ;)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Berichtdoor Geertrui » Ma 14 Apr, 2008 10:24

Ik heb vroeger vooral in een gemengde bak gezeten, en 1 jaar in een meidenbak (er waren bij ons toch maar 6 meisjes op scouting en 18 jongens). Ik vond het in een gemengde bak vele malen leuker dan in een meidenbak. In de meidenbak kregen we sneller onenigheid en werd er veel gegiebeld. Het was heel gezellig hoor, maar we wonnen nooit een wedstrijdje. In de gemengde bakken was het leuker.
"Nicht der Wind, sondern das Segel bestimmt die Richtung"
Gebruikers-avatar
Geertrui

Re: Wil je gemengd of niet, en hoe?

Berichtdoor FW&K » Ma 14 Apr, 2008 10:34

Let op, stem alleen als je in de scoutsleeftijd bent! :)

Dik Parlevliet schreef:Naar aanleiding van een paar recente berichten wil ik eens een enquete houden onder alleen verkenners (dus niet leiding enz.) al weet ik niet of daar hier genoeg van zijn. Je keuze is anoniem.
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor Dik Parlevliet » Ma 14 Apr, 2008 12:11

En ook geen commentaar. De bedoeling is dat verkenners kunnen kiezen en eventueel uitleggen zonder voorgezegd of commentaar door leiders.

Er staat ook: je begint met een nieuwe wacht. Dus niet wat wil/kan je in je huidige wacht.

Er zijn genoeg oude gemengd-topics waar leiders hun ei kwijt kunnen.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Berichtdoor ilona » Ma 14 Apr, 2008 15:48

wij hebben een gemengde wacht wat ik heel leuk vind en zit nu op een boot met alleen maar meiden [ik zijn ook mijsje] maar het lijkt mij wel heel leuk als ik zelf een bak zou mogen indelen om een gemengde bak te hebben van jongens en mijsjes maar dan wel jongens die je niet uit laggen of boosworden als er iets fout gaat maar je gewoon helpen en uitleggen wat er fout gaat
alto ? een lelievlet met hanenkam
anker ? ik gebruik mijn zwaard wel
je hebt pas goed gezeild als je nat bent
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Scouting groep: willem de zwijger groep III

Berichtdoor Dik Parlevliet » Ma 27 Apr, 2009 21:10

Naar aanleiding van een ander oplevend topic: als je een nieuwe keus had, wat zou je voorkeur zijn? (alleen scouts kiezen, geen leiders)
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Berichtdoor Danieq » Vr 27 Aug, 2010 11:53

ik zou het twee wekelijks doen...1 week alleen mannen/vrouwen...en dan de week erna gemengd.
En bespreken in de groep. Uiteindelijk kan je het beste doen wat de meerderheid wil. Je kan wel doen wat er uit dit topic komt, maar uiteindelijk is elke groep (en elke groepsdynamiek) anders. Dus daar hangt het van af denk ik.
Laatst gewijzigd door Danieq op Vr 03 Sep, 2010 17:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Danieq

Berichtdoor rene » Zo 29 Aug, 2010 01:10

Een terugkerende vraag die je Scoutingbreed als volgt kunt beantwoorden:

Meisjes blijven korter lid dan jongens en het % jongensinde speltak heeft daarop maar een kleine invloed.
Indien er % weing meisjes zijn, blijven ze langer lid (0,5 jaar) het is net alsof ze zich als enkele meisjes tussen jongens zich beter op hun plek voelen.
Een omgekeerd als er overwegend meisjes in de speltak zijn, blijven ze tot 0,5 jaar korter lid.

Heel anders is dat voor jongens, die blijven al langer lid dan meisjes en vinden het leuker als er helemaal meisjes zijn, ze blijven bij afwezigheid van meisjes dan tot 1,35 jaar langer lid.
Naarmate er % meer meisjes komen in de groep, blijven ze korter lid.

Dat komt dus uit onderzoek naar de lidduur van de jeugdleden.
Erg verrassend dat meisjes licht positief reageren op jongens, maar dat jongens sterk negatief reageren op meisjes.

Het lijkt erop dat het stoerheids gehalte voor jongens daarin een oorzaak is, want in het spel zul je rekening moeten houden met meisjes, ook al zijn ze in de minderheid.
Gebruikers-avatar
rene

Scouting groep: sc. wesselgroep vlaardingen

Berichtdoor Dik Parlevliet » Zo 29 Aug, 2010 18:05

Later we discussies hierover in dit topic s.v.p. aan verkenners overlaten. Er zullen best andere wel/niet gemengd topics zijn voor leiders-discussie.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Berichtdoor f.alonso » Zo 29 Aug, 2010 22:30

f.alonso
 Topic verplaatst naar aanleiding van de reactie van Dik Parlevliet
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Terug naar Waterscouts