FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Verhalen en foto's

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 10:26
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Hoe was jouw scouting-(zater)dag?

Hoe was jouw scouting-(zater)dag?

Berichtdoor Dwergje » Za 28 Feb, 2004 12:35

Dit topic is eigenlijk een herleving van een topic dat (volgens mij) rond april/mei 2003 ter ziele is gegaan, nadat het een hele tijd erg goed liep.
Vandaar nu een nieuwe poging:

De bedoeling:
Beschrijf hoe jouw zaterdag eruit zag, wat betreft scouting! Wat heb je gedaan? Zijn er nog leuke dingen gebeurd? Hebben jullie een goede daad verricht :)?
Kortom: Hoe was jouw Zaterdag, Scoutingdag?
Laatst gewijzigd door Dwergje op Ma 19 Dec, 2005 13:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Take time to smell the flowers on your way of life!
Gebruikers-avatar
Dwergje

Scouting groep: NTC RA 9 Lek- en IJsselstreek

Berichtdoor timon » Za 28 Feb, 2004 13:40

Mmmmmm,
aar bij ons draaien de meeste speltakken niet op de zaterdag.
Dinsdag = Welpen
Woensdag = Scouts
Vrijdag = Gidsen
Zaterdag = Kabouters en Zeeverkenners
Zondag = Stam

Maar ik heb vandaag toevallig wel ingevallen bij onze kabouters omdat 50% van de stafleden mee was op de ZOUT.
Gebruikers-avatar
timon

Scouting groep: Scouting Zaltbommel

Berichtdoor nikki » Za 28 Feb, 2004 17:37

wij hebben wel een leuke dag gehad behalve dat een van onze leidingen even aankondigde dat hij er per volgende week mee stopt omdat ie een baan heeft gevonden ergens op een driemaster dus wij zijn weer hard opzoek naar nieuwe leiding!!

verder hebben we ons houtwerk kaal gehaald, wat planningen gedaan voor de familie dropping en hebben we Klaas blij gemaakt met een nieuwe bakskist.

kortom weer een geslaagde opkomst :lol:
Gebruikers-avatar
nikki

Scouting groep: Greate Pier, Sneek en Duco van Martena, Leeuwarden

Berichtdoor sliefzeilertje » Za 28 Feb, 2004 18:19

hmm...spelletjes met de welpen, sneeuwvlokken gemaakt en bij de verkenners/wv bakskisten geverft (tekeningen op de binnenkant van het deksel) en theorieles gehad...
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Geert » Za 28 Feb, 2004 18:32

Vandaag was het klusdag op de groep. Aangezien ik het materiaal beheer was het best een drukke dag. Van 10 tot 17 in de weer geweest met grote schuurmachines om 2 vloeren te schuren, daarna schoon te maken en te lakken. Hier omheen nog heel veel andere dingen gedaan. Het was best een succes. :)
Gebruikers-avatar
Geert

Scouting groep: Klimop & Zeilschool SN

Berichtdoor Bol » Za 28 Feb, 2004 19:33

vanmorgen uit mijn bed gebeld door Geert, iets met verslapen..

Daarna met mijn schepje de fundering vrijmaken een deze waterdicht maken met een lekker prutje. Verder nog allerlei klusjes gedaan en mensjes geholpen.

Een leuke maar ook vermoeiende dag!

Vanavond een gezellig feestje bij onze landscouts de JvH!!
Tja, Tjeempie...
Gebruikers-avatar
Bol

Scouting groep: Klimopgroep

Berichtdoor Thijmen » Za 28 Feb, 2004 19:45

Ja, ik heb voor het eerst ZO hard gewerkt jonguh!!. pfffffff
..http://upload.twiks.nl --- Gratis plaatjes en bestanden uploaden tot wel 1GB upload limiet!
Gebruikers-avatar
Thijmen

Scouting groep: Klimopgroep W`veen

Berichtdoor Dwergje » Zo 29 Feb, 2004 00:11

Vanmorgen een map gemaakt met alle insigne-eisen bij elkaar voor onze ZV. T is nu allemaal netjes bij elkaar.
Vervolgens om 13.30 samen met een medeleidinglid (die wel 100 meter verder op woont) door de sneeuw naar 't clubhuis gelopen *iets met erg glad*. Het had namelijk net daarvoor een 3 kwartier lang hard gesneeuwd! Volop verse sneeuw dus...

Nog even de opkomst doorgesproken en toen allereerst een sneeuwspel gedaan... Twee lijnen waarmee het speelveld begrensd werd en aan iedere kant de helft van de groep. Vlak voor de lijn stond een vlag (aan beide kant). Ploeg A moest de vlag van ploeg B te pakken zien te krijgen, zonder dat ze geraakt werden (met een sneeuwbal) door de achterblijvers van ploeg B (die achter de lijn stonden). Erg leuk en actief zo midden in de sneeuw.

Vervolgens thee gedronken en een video van Greenpeace gekeken, waar we volgende week heen gaan in Amsterdam (de Sirius).
Het laatste halfuurtje nog een spelletje binnen gedaan en toen snel gesloten met de ZV.

Echter hadden we nog stamavond. Dat betekende 2 leden die gingen koken (nasi). Lekker hoor! Zeker dat appelijsje (bij gebrek aan perenijs :)) toe. Zeker omdat ik daarvoor 1,5 uur lang het ZV-lokaal had opgeruimd omdat ik niet meer tegen de bende kon!

Na de opkomst snel even afwassen en in de keuken gezellig met wat meiden staan praten. De helft ging vervolgens zich omkleden voor het Jan van Hooffeest (nu bezig:)) De andere helft bleef lekker in de blokhut hangen (waaronder ik dus).

Nu nog eventjes forummen en dan zo naar bed van deze drukke scoutingdag!
Take time to smell the flowers on your way of life!
Gebruikers-avatar
Dwergje

Scouting groep: NTC RA 9 Lek- en IJsselstreek

Berichtdoor Girlie » Zo 29 Feb, 2004 01:11

Om half 11 opleiding voor bootsen en kwartieren, daarna hebben we beetje veltten afgetuigd. Naja om 12 uur de rest ensow en toen
6 vletten, 1 juniorvletje en 1 schouw uit het water gehaald, begin van t werkseizoen. :mrgreen: Hierna hebben we ze nog schoongemaakt daarna deden we nog een spel, althans dat was de bedoeling, maar wij hadden meer zin in iets als een sneeuwballengevecht. En toen 'k aan t eind van de middag naar huis wilde..was me fiets gejat...is ook errug fijn! :stupid:
Polyester wijkt voor staal! :mrgreen:
Girlie

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep

Berichtdoor Moes » Zo 29 Feb, 2004 10:49

Mijn zaterdag was voro het eerst sinds lange tijd weer eens into scouting. Ik moest al heel erg vroeg aanwezig zijn aangezien de huidige wiva begeleiding gaat stoppen met scouting per direct en ik per direct de wilde vaart overgenomen heb!

Nikki: Jullie zitten dus nu zonder leiding, maar met begeleiding! Het gaat bijna een heuse wiva worden!

Maar goed.. ik heb dus even in anderhalf uur alle taken op mijn hoofd gekregen. Inclusief verantwoordelijkheid! Hartstikke leuk! Heb nog wel een week nodig om dat te overzien.

Verder Eusk en de dropping voorbereid!
Productief dus
Passie: laat je hart hand in hand gaan met de longen uit je lijf (Loesje)
Gebruikers-avatar
Moes

Scouting groep: Martinistam (Groningen)

Berichtdoor Sk8rBoY » Zo 29 Feb, 2004 10:52

Hmm gister was het een "beladen" dag..
Ik kwam om 10uur aan om onze sneeuwpop te fatsoeneren voor de schipper.. Daarbij was eenwelp zo leuk om het hoofd eraf te slaan wat leidde tot een bierflesje op zijn hoofd(neenee die werd neit gegooid) na dat gedaan te hebben kwam de rest binnen gedruppeld, met de leiding besproken wat te doen vandaag en begonnen met werken.
De bootsen en kwartieren werden even bij elkaar geroepen wat resulteerde in een nieuwe baksindeling waarbij ik verhuisde naar een andere bak, na een beetje protest kon ik mijn bootje (1151 Powerrr) meenemen naar mijn nieuwe bak. Gegeten, bakje tomatensoep van de Unox erbij..
Na het eten weer gaan onderhoud plegen, nog een laag op het boeisel gezet en toen was het klaarmaken voor de jaarlijkse :
Zwemwedstrijden!
We waren met 2groepen afgevaardigd, wat toch tot heel wat zwemmers resulteerde..
Na de prijsuitrijking hadden we nog een vergadering met friet erbij met de Bootsen, Kwartieren en Wilde vaart.. Rond 8uur was het weer tijd om naar huis te gaan, en konden we weer terug kijken op een drukke leuke dag..
as finishing touch God created the DUTCH
Gebruikers-avatar
Sk8rBoY

Scouting groep: scouting oostburg

Berichtdoor nikki » Zo 29 Feb, 2004 18:48

Moes schreef:Nikki: Jullie zitten dus nu zonder leiding, maar met begeleiding! Het gaat bijna een heuse wiva worden!
Productief dus

ik bedoel ook vooral de zeeverkenners die hebben nu bijna tot geen leiding meer . . .

enne we zijn echt super blij met jouw :mrgreen:
Gebruikers-avatar
nikki

Scouting groep: Greate Pier, Sneek en Duco van Martena, Leeuwarden

Berichtdoor Caro » Zo 29 Feb, 2004 19:17

Wij hebben met de wiva gewoon net zoals de rest van de afgelopen zaterdagen aan de vletten gewerkt.
Die dingen zijn echt al lang uit het water..maar dit jaar hebben we geen zin om ook het houtwerk te doen, Dat komt volgend jaar maar weer ofzo.
Ik heb de binnenkant in grijs (Pilot) 1 gezet, en volgende week de pilot2 er overheen.

Verder gewoon rond etenstijd naar de bakker in je overall en de verf op je gezicht uitgesmeerd, maar verder alles lekker.

Na de opkomst nog een biertje natuurlijk...

Onze vletten zijn trouwens rood met zwart, de mooiste kleuren die er überhaupt ook zijn. De binnenkant is grijs, zodat je toch nog wel kan zien dattie weer een keertje schoongemaakt moet worden.

Verder heb ik vorig jaar met mijn beste vriendin Cynthia een bakskist ontworpen, omdat de voorgaande bootsman em had laten beschimmelen, bah....

Ik maak dr wel ff een nieuwe topic voor aan...
Caro

Scouting groep: DE GEUZEN

Berichtdoor Taart » Zo 29 Feb, 2004 19:39

net als sliefzeilertje spelen met de welpe(zit bij hem op de groep) enne bij de verkenners binnekant van de bakskisten geverfd maar geen theorieles gehad..enne een begin voor een film gemaakt die we aanstaande zaterdag gaan maken
!!!HATSEFLATS!!!!
Gebruikers-avatar
Taart
Bestuur

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt

Berichtdoor Nielzje » Zo 29 Feb, 2004 20:48

ik heb hetzelfde als thari gedaan
check http://pretineenlelievlet.come2me.nl/

voor de enige echte ZEELIEVLET in Nederland
Gebruikers-avatar
Nielzje

Scouting groep: JCW- MEDO en van Brederodegroep Papendrecht