FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Verhalen en foto's

Het is momenteel Wo 13 Dec, 2017 15:39
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Hoe was jouw scouting-(zater)dag?

Berichtdoor robinbalk » Ma 15 Dec, 2008 21:01

ik heb vrijdag avond opkomst en we hebben de loods schoon gemaakt omdat er geschilderd gaat worden

de boot in de loods word woensdag geschilderd dan vrijdag te water dan is de WiVa klaar met onderhoud
Laatst gewijzigd door robinbalk op Ma 15 Dec, 2008 21:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor Nemo » Zo 11 Jan, 2009 22:40

Gisteren was weereens een zeer actieve scoutingdag.
De 'dag' begon om 10 tot 12 met een opkomst van de welpen. Zoals gewoon heel druk, maar wel een hoop kunnen doen. :-)
Daarna moest ik met met de rest van de leiding van mijn speltak naar het Labelterrein Bieslandse bos. Wij gaan dit jaar kamperen met onze welpen en hebben gisteren besloten dat op dit terrein te gaan doen. Heel erg in de buurt van Bleiswijk. Dus dat is opzich ook wel handig.
Daarna een groepsraad... waar ik voor het eerst in jaren geen notulen hoefde voor te bereiden. :-) Daarna gourmetten met de leiding, plus-scouts & het bestuur en hier en daar wat partners. Dat is bij ons een traditie geworden en het was weer erg gezellig.
Tegen de tijd dat het voedselgevecht uitbrak zat ik al lekker veilig boven. ;-)
Nog even wat nagepraat en rond 22:00 was het tijd om naar 'huis' te gaan. Leuke dag gehad. :-)
Laatst gewijzigd door Nemo op Zo 11 Jan, 2009 22:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Nemo

Scouting groep: cranenborghgroep (aka Scouting Bleiswijk)

Berichtdoor Zjwerver » Ma 12 Jan, 2009 09:24

Op deze koude zaterdag in Roermond, hebben we gekeken wat de stand van zake was aan boord van ons wachtschip De Cirkel, na een week van extreme kou en flinke ijsvorming op de Paerdsplas bij onze haven op Hatenboer.
Vorige week zondag hebben we ons wachtschip De Cirkel en duwbak Piejo, verplaatst naar de steiger van de vletten ivm voldoende diepgang als Rijkswaterstaat de stuwen in de Maas zou gaan strijken ivm ijsvorming en schade aan de kunstwerken. Deze week konden we om de schepen heen wandelen/schaatsen/fietsen, omdat het ijs op de gehele plas tussen de 10 en 15 cm dik was!!
Een leuke ervaring die het laatst was in 1997.

We hadden de Dolfijnen en Zeeverkenners niet op het terrein, omdat deze waren schaatsen in Maaseik. Alleen de Technische staf en Wilde Vaart waren op ons terrein, dus lekker rustig en "ijspret".
Een mooie baan gemaakt en curling gedaan met een bierkrat en bezems! Erg grappig en de wilde Vaart vond het schitterend!!

Nu maar afwachten wat het weer doet!!!
Waterscouting Beatrix Roermond
www.beatrixgroep.nl
www.ra13.scouting.nl
Gebruikers-avatar
Zjwerver

Scouting groep: Waterscouting Beatrix Roermond

Berichtdoor DEbootsman » Za 17 Jan, 2009 17:51

Vandaag lekker met de wilde vaarders geschaatst, op kunstijs!
If something is hard to do, it's not worth doing!
Gebruikers-avatar
DEbootsman
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III & Zeilschool Scouting Nederland

Berichtdoor Burned » Zo 18 Jan, 2009 10:48

Heul relax, uurtje of 11 op de werf, gelijk de verwarming aan, daarna beetje in de Wv keet hangen en oto's kijken op marktplaats. toen nog ff gaan opruimen.

Programma besproken en toen kwamen de welps: eerst uitleg over t Kompas, en daarna een verhaal verteld met de windstreken.
daarna een spel gedaan met veel geklim over de stoelen en ook dat met windstreken.
opkomst was voorbij en daarna nog dat spel beter uitgewerkt (alle errors eruit gewerk)

en tot slot nog in de Wvkeet gehangen... en naar huisch

al met al een relaxt dagje
Geen idee welk idee het beste is
Gebruikers-avatar
Burned

Scouting groep: Tekakwitha Zeeverkenners Utrecht

Berichtdoor landsc_te_water » Zo 18 Jan, 2009 21:04

Heerlijk boten nog een keer van een teer laag voorzien en anderen hebben het houtwerk gelakt.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Esgo!!!!! » Ma 19 Jan, 2009 10:48

Eindelijk weer eens aan de boten kunnen schilderen ::)
De bodems zijn nu klaar, nu omdraaien en aan de binnenkant beginnen.
!!!!HATSEFLATS!!!!
Gebruikers-avatar
Esgo!!!!!

Scouting groep: Martinistam maar Musinga-Rijn'er in hart en nieren

Berichtdoor lautje » Zo 22 Feb, 2009 18:20

hmm ff kijek
na het opene ginge we naar binne , de dag werd uit gelegd, toen ginge we hollandse leeuwe doen, toen levend stratego, en toen nog een vaag spel, dat ik zelfs niet meer weet, en toen gelijkdaarna gesloten, dit keer zonder anadere groepe en zonder uniform, en zonder dat we de vlag naar benede hebben gehaald
lautje

Scouting groep: brandaen

Berichtdoor f.alonso » Zo 22 Feb, 2009 19:45

Wij hebben ons afgelopen zaterdag voor 1 keer even als luchtscouts gedragen :) Dit door een bezoekje bij iemand op her dorp te brengen die zelf een vliegtuigje voor 2 personen in elkaar heeft gezet, het moge duidelijk zijn dat hij ook piloot is.

Meesten vonden het leuk om eens te kijken zo en vroegen dan ook van alles ;) Alleen de meiden vonden het iets minder, maja je kan niet iedereen te vriend houden...

Afbeelding
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor _Lisette_ » Ma 23 Feb, 2009 00:05

lautje schreef:hmm ff kijek
na het opene ginge we naar binne , de dag werd uit gelegd, toen ginge we hollandse leeuwe doen, toen levend stratego, en toen nog een vaag spel, dat ik zelfs niet meer weet, en toen gelijkdaarna gesloten, dit keer zonder anadere groepe en zonder uniform, en zonder dat we de vlag naar benede hebben gehaald

fout xD ( is me zusje maar ;)) eerst levend stratego, op een ander gebied aan 't waaltje dan ons eigen grasveld. toen hadden we fftjes pauze, gingen we Hollandse leeuwen doen en daarna 3 is te veel. Maar ja, nog een maandje en dan gaan we weer 't water op!!!:D
Brandaen 55 jaar!!:D
_Lisette_

Scouting groep: Brandaen

Berichtdoor Burned » Ma 23 Feb, 2009 09:15

Vies vooral...

had geen welpjes opkomst dus ik heb de hele middag aan de sleper gewerkt...
schuren schuren en nog meer schuren... het fijne is dat je van de schuurmachiene soms een dik straaltje teerstof zag weglopen... en dat je daar dan onder ligt en je weet dat de andere helft naar beneden komt zetten :!:
leve de mondkapjes!

maar bijna de gehele stuurboordzeide is nu klaar voor de volgende fase :D
Geen idee welk idee het beste is
Gebruikers-avatar
Burned

Scouting groep: Tekakwitha Zeeverkenners Utrecht

Berichtdoor Fok! » Za 07 Nov, 2009 20:22

Ik schop dit topic maar weer eens omhoog omdat ik graag wil vertellen over mijn ouderwets goede scoutingzaterdag-gevoel dat ik vandaag had :)

In onze admiraliteit is vandaag volgens traditie met een roeiwedstrijd het vaarseizoen afgesloten. Dit gebeurt in Den Helder en dat is een flinke twee uur varen vanuit Schagen (onze thuishaven). We vertrokken keurig netjes om even over achten met de sleep en lagen zelfs nog voor negenen bij de pontonbrug in 't Zand, die om stipt 9u voor onze sleep open ging. Ik had de stuurman aangegeven dat hij maar even flink moest doorvaren om de start van de wedstrijd om 10u nog te kunnen halen.

Tien minuten later telefoon: vlet onder water.... Van de vier vletten die we mee hadden, was er eentje volgelopen via de zwaardkast. Waarschijnlijk toch door een te hoge snelheid van slepen. De vlet werd achtergelaten en met drie vletten ging het verder naar het wedstrijdveld.

Aldaar werd het bijna letterlijk een vliegende start. Twee vletten vol met kersverse zeeverkennertjes van onze groep namen het met een vertraagde start van ongeveer 5 minuten op tegen 9 andere zeeverkennersvletten met meer of mindere ervaring. En ze eindigden toch nog met een knappe 4e (!) en 9e plaats!
De Stam roeide met gemak weer naar een eerste plaats, de vijfde achtereenvolgende keer...

Op de terugweg de vlet die nog achtergelaten was weer opgepikt, nadat we hem leeggehoost hadden. Een Waterscouting.com Trui bood uitkomst om de zwaardkast dicht te stoppen tijdens het hozen :)

De hele dag hadden we prachtig weer gehad, maar helaas bij de aankomst in Schagen brak de hemel open en kwam me daar toch een bak met water naar beneden.... Was iedereen tot dan toe nog redelijk droog gebleven, nu was iedereen tot op de botten koud en nat. Maar toen de warme chocolademelk met slagroom en speculaaskoek op ons bleek te wachten was alles snel weer vergeten en sloten we om halfvijf een prachtig vaarseizoen af.

:)
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor robinbalk » Za 07 Nov, 2009 21:21

Fok! schreef:Tien minuten later telefoon: vlet onder water.... Van de vier vletten die we mee hadden, was er eentje volgelopen via de zwaardkast. Waarschijnlijk toch door een te hoge snelheid van slepen. De vlet werd achtergelaten en met drie vletten ging het verder naar het wedstrijdveld.

:)

dat vletje was voor ons bedoeld maar gelukkig konden we van de jutters een ander vletje lenen waar we 3e mee zijn geworden in de 15+ klasse

wij komen niet uit de regio maar dachten laten we eens kijken in een andere RA (02) en het is ons goed bevallen dus volgendjaar weer!!!
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor f.alonso » Zo 08 Nov, 2009 10:53

Bij die zelfde race van gister waren wij uiteraard ook vertegenwoordigd :)

Ging niet zo heel goed, maar hadden eigenlijk ook niet veel anders verwacht:
De Zeeverkenners roeiden naar een 7e en een 11e plaats (van de 11 zeeverkenner-boten)
En de Wilde Vaart deed ongeveer hetzelfde, die werden 6e van de 6.

Wel een gezellige dag gehad, mede doordat het weer dus meeviel :)

Volgend jaar gaan we dit maar verbeteren! ;)

ps: We zijn admiraliteit 23, geen 2 :P
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor waterratje » Di 10 Nov, 2009 15:30

Leuk dat het topic weer een zoveelste leven gegund/gegeven is! :)

Mijn scouting zaterdag was er weer eentje zoals ik ze al een hele tijd niet had meegemaakt. Afgelopen zaterdag gingen bij ons de boten weer uit het water en was onze vuurton weer aan vervanging toe. Dus ja, wat doe je dan als je een groot (op ong. 2 liter na leeg) blauw diesel-vat hebt staan? Precies, je slijpt de bovenkant eraf en zorgt ervoor dat er ongeveer een halve liter diesel erin blijft zitten en je gooit er een brandende katoenen lap in. Lekker de hens erin. Daarbij hadden we nog een stel oude verragde keukenkastjes staan dus je kon het al raden waar die in zouden eindigen :P.

Vervolgend de ton een beetje opgestookd en vanaf een bepaald punt hoorde je de diesel gewoon koken :P

Daarna ging een deurtje van een kastje erin en kwam de diesel tot zelfontbranding. (Gaf overigens een lekkere walm en een hélé hoop rook, waarna mensen die in een touringcar langsreden met ze allen stonden te kijken vanuit de bus van "wat zijn die aan het doen :lol: )

Gewoon geweldig. Heerlijk.
Voor mij weer een hartstikke leuke opkomst.
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

VorigeVolgende

Terug naar Verhalen en foto's