FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Activiteiten Verhalen en foto's

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 06:44
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Stoere verhalen topic

Berichtdoor Sylvaron » Zo 12 Aug, 2007 18:07

wij zijn op de terugweg van stamkamp ook over t markermeer gevaren met onze volgeladen vletjes. bij muiden erop en dan naar volendam opkruisen. DAT WAS GAAF!!

prachtig uitzicht trouwens ook op die 2 windhozen die toen boven amsterdam zaten.
--Virtute et Labore--
"Tämä on elämä jonka valitsimme, tätä elämää vietämme. Vain yksi on varmaa, kukaan meistä ei näe taivasta!"
Gebruikers-avatar
Sylvaron

Scouting groep: Victorie Heiloo

Berichtdoor De Stijger » Wo 19 Dec, 2007 19:38

Nog niet het hele topic doorgelezen, maar er schiet me een verhaal te binnen:

Het was zomerkamp 2006, in Veere. Er stond een flink windje (5-6).
We moesten 's nachts gaan zeilen, en dit deden we dus ook.
Op een gegeven moment vaarden we een zandbank op. Met wat roeiriemen hebben we geprobeerd ons los te krijgen. Toen we uiteindelijk los lagen, werden we weer in de zandbank geblazen. En het bleek, dat er een roeiriem overboord was gegaan en behoorlijk snel van ons af dreef. Ik ben er achterna gesprongen, en heb de vlet losgeduwd, en ben meerdere malen die nacht in het water gesprongen om ons los te krijgen.

Een (nieuw) baksmaatje zat te bibberen en te zeuren dat het koud was. Met de vermelding dat ik (ervaren zeeverkenner) meerdere malen heb moeten zwemmen, heeft z'n mond doen snoeren.
Die jongen at ook niet, zelfs niet toen bij de de Chinees aten. Heerlijk eten was daar. Hij zei ook iedere dag dat hij ziek was, en met het aantrekken van zijn regenbroek zat hij altijd vast, want hij had z'n schoenen nog aan. Toen het 's nachts waaide zei hij 'M'n leven hangt aan een zijden draadje'. Meer dan 1,5 jaar later, zit hij nog steeds op scouting. Alleen, is hij hierna niet meer op zomerkamp geweest!

We zijn dat kamp ook naar de ZEE gevaren. Dit is het mooiste dat ik ooit heb gedaan. Een flinke wind (6-7-8!!!) en ik heb genoten toen. 2 mensen aan het grootzeil, 3 aan het fok. En er was weer een maatje aan het klagen, hij was bang. Iedere golf die binnenkwam werd luid aangekondigd. Zeilen is niet gevaarlijk, toen hadden we een goede boots.
We zeilden heen meer 2-3 reven, en terug enkel op het fok. Ik heb toen met mijn regenjas open (reddingsvest boven mijn t-shirt) gestaan op de boot, en we waren als eerste terug bij de steiger.

Met hetzelfde zomerkamp heb ik nóg een leuk verhaal.
In scoutcentrum Veere zijn meerdere toiletgebouwen. De eerste dagen van het zomerkamp deelden we een toiletgebouw met een groep Duitsers. De eerste ochtend schrokken wij ons de vallen uit de mast: Óvérál toiletpapier, maandverband en tampons in de wc's!! De wc-brillen ook helemaal onder ge....
De bootslieden en kwartiermeesters moesten het schoon gaan maken.

Jullie weten wel hoe de scouting wc's zijn: Ze stinken áltijd!!

Ik besloot, met wat vrienden, om iedere dag een uitje op het terrein te gaan maken. Juist, uitgebreid naar de WC! Hier, bij de plek die we ontdekt hadden, was namelijk góéd wc-papier, en de wc's waren brandschoon.
Ik zeg het je, dan kan je écht goed iedere dag poeppen!

Een keer met een zomerkamp, toen ik boots was (ik was 14, mijn 3e zomerkamp was dit) waren we aan het zeilen vlakbij Kampen. Hier varen allemaal rondvaart-boten rond, en je weet het wel, ze zijn erg groot. Ik kon niet goed zeilen, en het water was erg ondiep langs de kant. Ik was aan het opkruisen in de vaargeul (het waaide hard, dus buiten de vaargeul gaan had niet zoveel zin). Op een gegeven moment, kwam er een grote rondvaartboot uit. Ik probeer te wijken, maar de boot komt steeds dichterbij..Ik werd naar de kant toe geblazen, en de boot kwam nog steeds dichterbij... Ik probeerde overstag te gaan, maar dit mocht niet lukken... De boot begon af te remmen, en te toeteren en bij de sturen, om om mij heen te gaan. Ik gaf het commando ''zeilen los!'' en dit deden ze. Ik pakte mijn wriekriem en ik wrikte voor m'n leven. Ik kwam denk ik 5m van die grote boot af, geloof me; die nacht heb ik goed geslapen!

En, dit jaar op zomerkamp (Zwarsluis), moesten we door een héléboel sloten roeien. Soms waren deze sloten niet breed genoeg om goed in de kunnen roeien. We hebben 1 nacht door moeten roeien, op een gegeven moment moest ik gewoon kotsen van de uitputting. Een aantal baksleden hebben aan boord geslapen, want de leiding kon ons niet vinden om ons terug te slepen. We hadden ons teveel misdragen tijdens het eten... Ik denk dat we wel 7 uur nonstop hebben geroeid.
Toen we even een pauze namen, heb ik een blikje cola gedronken. Nooit eerder heeft cola zo lekker gesmaakt!!!
Laatst gewijzigd door De Stijger op Do 18 Sep, 2008 17:04, in totaal 4 keer gewijzigd.
Pampusgroep Muiden
Gebruikers-avatar
De Stijger

Scouting groep: Staf Pampusgroep Muiden

Berichtdoor miekske » Do 20 Dec, 2007 15:40

Ik heb ook nog zo'n verhaal...

Een jaar of 9 geleden waren we met de Loodsen op kamp in Zeeland. We hadden onze lelieschouw (met tuinset, surfplank en andere materialen erin) achter de Hagar geknoopt en waren onderweg naar de volgende haven. We hadden laat ontbeten en zouden 's avonds ergens uit eten gaan.

Het weer betrok en na een poosje waren er op de Grevelingen behoorlijke golven ontstaan. Een stukje verderop zagen we een omgeslagen zeilbootje liggen en een paar mensen erbij die naar ons zwaaiden. Ze kregen hun bootje niet meer overeind en alle materialen dreven rond. We hadden de mensen bij ons aan boord genomen, hun bootje rechtop gekregen en bij ons langszij gelegd.

Ondertussen werd de reddingsbrigade opgeroepen met de marifoon. Na enkele oproepen reageerden ze nog steeds niet, maar we kregen wel (via de marifoon) de tip om de reddingsbrigade aan te spreken met "post Ouddorp". Zo gezegd, zo gedaan en ze reageerden meteen. Beetje jammer dat ze niet meteen reageerden, want ze hadden ons zeker gehoord toen we om de reddingsbrigade vroegen!
Na het verhaal uitgelegd te hebben kwamen ze met zo'n rubberboot kijken wat ze konden doen. Vervolgens hebben ze het bootje enkele meters gesleept tot een van hun motoren uitviel. Of wij ze dan niet even weg wilden brengen....

Poging 1: lelieschouw langszij en het andere bootje achter. Al snel begon de schouw vol water te lopen en zijn er snel mensen met een pan tussen de tuinset en surfplank in gaan hozen.
Ondertussen was de voorstag van het andere bootje dwars door het voordek aan het snijden ook al hadden we de sleeplijn aan de mast vast gemaakt.

Poging 2: lelieschouw achter de Hagar, andere bootje daar weer achter. Dat lukte gelukkig wel.

Uiteindelijk zijn we 's avonds laat en erg hongerig in Den Osse aangekomen. De mannen waren erg blij weer veilig terug te zijn, ook al was er behoorlijke schade aan de boot. We hebben ons adres bij de man achter gelaten en zijn op zoek gegaan naar wat te eten, wat overigens niet mee viel.

Een paar weken later ontvingen we een envelop met een bedank-briefje en F 100,- :)
miekske

eng

Berichtdoor ilona » Do 07 Feb, 2008 09:03

wj gingen met onze groep op kamp
en ik was toen ook net nieuw het was mijn eerste zomerkamp
en wij gingen zonder de leiding
en wij zouden een meertje op zeilen en en daarna naar links toe het kleine gat in maar wij hadden geen kaart en wisten ook niet waar we heen moesten en wij nog proberen de jongens te volgen waren opeens de jongens weg maar ik kon nog niet goed zeilen en zijn toen lagerwal geraakt naja je kent het roer er uit we konden er uit zeilen we stoppen het roer er weer in geraken wij weer in lagerwal maar nu lagen wij vast
roer er weer uit dus wij onze riemen gepakt en geprobeert om er uit de duuwen ik een grote splinter in me hand van die riem uitijdelijk lukte het ons om er uit te komen met veel moeite het roer er in gezet en toen zijn we maar naar de eerste beste stijger gaan roeien (wat wij niet wisten varen we langs het gat waar we in moesten) maar wij leggen aan houden plaspouze en eet pouze krijgen vervolgens een sleepje aangeboden van 2 hele aardigge mensen die slepen ons door het grote gat kunnen de kraak niet vinden varen terug om bij die mensen aan te leggen zien we de kraak liggen dus wij zeggen dat is het
laten ons er naar toe varen worden op zoon 100m los gegooit de lijding vlet met motorboot vaart net weg proberen wij aan te leggen aan de kraak varen we nog eens over een anker ketting van een andere boot heen weer het roer kwijt toen zijn er maar 2 leiding in een zeilboot geklommen en naar onze boot gevaren en is er maar een lijding aan boord gekomen om het roer er weer in te stoppen en toen zijn we nog maar even gaan zeilen maar nu wel met de leiding
Laatst gewijzigd door ilona op Do 07 Feb, 2008 14:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
alto ? een lelievlet met hanenkam
anker ? ik gebruik mijn zwaard wel
je hebt pas goed gezeild als je nat bent
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Scouting groep: willem de zwijger groep III

Berichtdoor dconel » Vr 08 Feb, 2008 01:25

dat is echt de grootste zin die ik ook heb gezien! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

sterk verhaal sneekweek

Berichtdoor jeroen32 » Vr 08 Feb, 2008 09:26

Na het lezen van dit topic besloot ik ook maar een verhaal te dumpen. :lol: het is wel een vehaaltje hoe het niet moet, maar ach..

Toen ik bij de wilde vaart zat hadden we een groep van zo'n 5jongens die elkaar al vanaf de zeerverkenners goed kennen. Ons zomerkamp ging richting sneek het betreffende jaar. We zouden met z'n 5e gaan en een vlet +lelieschouw meenemen. We hadden 2dagen de tijd om er te komen zodat we t vuurwerk op vrijdag en het stappen mee konden maken.
Van de AH hadden we containerzakken gekregen om in de schouw te leggen met al onze bagage zodat deze waterdicht was. Er boven op ging een tafelblad waardoor er in de schouw een vlak deel was. De schouw werd door 3gevaren en de vlet door 2.
Sochtends besloten we de route Markermeer,ijslemeer,pr Margrietkanaal en dan sneek te varen. Het was dag 1 super. Z4 in de rug, zon en helemaal niks bijzonders. Overnachten/stappen in enkhuizen en erna vroeg door.
En toen begon de ergenis. Met het uitvaren bij enkhuizen merkte we al dat t wat harder was gaan waaien. De wind was ZW5+ dus ideaal om op lemmer af te varen. Binnen een uur was de golfslag inmiddels zo hoog dat de vlet voortgestuwd werd door de golfslag. Wind nam aan tot 7 en toen hebben we geprobeerd op te kruisen.(voor de fun) bootjes gingen hard maar verder dan halve wind wilde ze niet. Ik zelf zat in de vlet die inmiddels aardig schommelde. Me medezeiler werd zeeziek en zat tijdens het varen het gangboord te versieren met de snack van de dag ervoor.. :P Al snel sliep hij op t voordek. (waarschijnlijk door z'n kater..hoe kan je anders slapen met t gedreun de hele tijd op t staal.)
Nog nooit heb ik het zo extreem meegemaakt als toen. Zelfs meegemaakte stormen etc waren eens tuk minder dan t ijselmeer met zware wind. Het gevoel van een zeker gekeurd reddingsvest en je eigen zeilervaring is dan erg prettig. Dit duurde zo'n 3uur en vanuit de schouw hebben ze de vlet op sommige momenten niet meer kunnen zien doordat deze praktisch verdween. Dan zaten we beiden in een dal. Binnenvaarders kwamen nog toeterend ,op afstand, langsvaren. Wij natuurlijk zwaaien en doen alsof t de normaalste zaak van de wereld was.
Het materiaal is die dag tot het uiterste getest kan ik wel zeggen.
Uiteindelijk waren we rond 1uur voor de PrMagrietsluis waar weer eens bewezen werd dat scouts t beter weten. Tijdens het wachten op de sluis kwamen er verschillende jachtjes aan de steiger liggen en een paar bleven ronddobberen. De jachtjes snoeiden alle landvasten vast en lagen 2-3 naast elkaar. Wij lagen vooraan en hadden de lijnen vertraagd over een bolder in onze handen met een band tussen de vlet en schouw.(ivm zwaard). De binnenvaarder kwamen uit de sluis en al gauw zaten de mastjes van de jachten in elkaar en knapten er landvasten. een grote rotzooi daar. Uiteindelijk mochten we als een van de eerste van de recreanten de sluis in omdat we van staal waren. Konden we naast een binnenvaarder liggen. :) erg gezellig. Deze man was in voor een leuk gesprek en was verbaasd over het feit dat we uit enkhuizen kwamen.
Uiteindelijk waren we 5uur in sneek, mooi optijd om te douche en uit te gaan. Was een topweek voor de rest alleen maar goed weer gehad. :lol:

Het jaar erop zijn we er ook heen gegaan maar toen binnendoor. Het duurde iets langer maar alsnog binnen 2dagen gevaren. :idea: Met een vlet zullen we dit nooit meer doen het risico is te groot en je kan nooit voorspellen hoe snel hulpdiensten je daar kunnen bereiken als ze al een noodoproep ontvangen.
Aankomend jaar gaan we het ijselmeer vast nog opzoeken met Jemoeder.(ons loodsenschip) hopenlijk bevalt het dan beter.
Jemoeder drijfnat de lekkerste!
jeroen32

Scouting groep: Olav Naarden

Berichtdoor ilona » Vr 08 Feb, 2008 13:01

dconel schreef:dat is echt de grootste zin die ik ook heb gezien! :mrgreen:

haha je heb gelijk ik heb daar heel veel moeite mee
ik zal proberen er punten en commas tussen te zetten
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Berichtdoor ilona » Zo 02 Mrt, 2008 11:47

het lukt niet ik weet niet waar er punten en commas tussen moeten
sorry
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Berichtdoor Burned » Zo 02 Mrt, 2008 12:40

ilona schreef:het lukt niet ik weet niet waar er punten en commas tussen moeten
sorry

denk eens na over hoe je het aan iemand zou vertellen, iemand die luistert en niet leest.
Waar zou jij dan even Pauze houden om adem te halen, of even nadruk te leggen?

dat wil vaak al wel een eindje helpen
Geen idee welk idee het beste is
Gebruikers-avatar
Burned

Scouting groep: Tekakwitha Zeeverkenners Utrecht

Re: eng

Berichtdoor DEbootsman » Zo 02 Mrt, 2008 12:57

Beetje verbeterd
Druk en zet fouten voorbehouden

ilona schreef:Wij gingen met onze groep op kamp en ik was toen ook net nieuw, het was mijn eerste zomerkamp en wij gingen zonder de leiding. Wij zouden een meertje op zeilen en en daarna naar bakboord toe het kleine gat in, maar wij hadden geen kaart en wisten ook niet waar we heen moesten. Wij proberen nog de jongens te volgen, maar toen waren opeens de jongens weg en ik kon nog niet goed zeilen en zijn toen lagerwal geraakt. Naja, je kent het, roer er uit. We konden er uit zeilen we stoppen het roer er weer in en toen raakte wij weer in lagerwal maar nu lagen wij vast. Roer er weer uit dus wij onze riemen gepakt en geprobeerd om er uit te bomen. Ik een grote splinter in me hand van die riem, uiteindelijk lukte het ons om er uit te komen en toen met veel moeite het roer er in gezet en toen zijn we maar naar de eerste beste steiger gaan roeien (wat wij niet wisten was dat we langs het gat vaarde waar we in moesten). Toen legde wij aan en houden plaspauze en eetpauze. En toen kregen wij vervolgens een sleepje aangeboden van 2 hele aardige mensen, die sleepte ons door het grote gat, maar wij konden de Kraak niet vinden. Toen vaarde wij maar terug om bij die mensen aan te leggen, zien we de Kraak liggen. We laten ons er naar toe varen en worden op z'n 100m los gegooid en de leidingvlet met motor vaart net weg, vervolgens proberen wij aan te leggen aan de Kraak, dan varen we nog eens over een ankerketting van een andere boot heen en weer het roer kwijt. Toen zijn er maar 2 leiding in een zeilboot geklommen en naar onze boot gevaren en is er maar één leiding aan boord gekomen om het roer er weer in te stoppen en toen zijn we nog maar even gaan zeilen maar nu wel met de leiding.
Laatst gewijzigd door DEbootsman op Zo 02 Mrt, 2008 13:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
If something is hard to do, it's not worth doing!
Gebruikers-avatar
DEbootsman
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III & Zeilschool Scouting Nederland

Berichtdoor ilona » Zo 02 Mrt, 2008 12:58

kj dankje ik zal het proberen
MOESJE
Gebruikers-avatar
ilona
Groepsmoderator

Berichtdoor Leidse Stadjer » Zo 02 Mrt, 2008 19:04

Zeeverkennerzomerkamp.
Wij hadden die keer een vaste kampplaats (ipv met hulp van een wachtschip (jacoba2) trektocht door friesland). Wij werden een nacht zonder leiding op hike gestuurd. Onderweg kwamen we een andere groep tegen en zij gingen met ons mee. Was best gezellig.
De volgende dag moesten we weer terug. Met twee boten en zo'n negen zeeverkenners over de Langweerder Wielen (geloof ik). Windkracht 6/7 en koers ruime/voor de wind want we moesten nou eenmaal naar die kampplaats.
Stormrondje kenden we nog niet en we hadden zelfs niet/onvoldoende gereefd dus op een gegeven moment zat er twee vrouw aan het roer en ik aan de fokkeschoot. Giek zwiepte heen en weer en de boot raakte steeds voller met water.
(de andere boot waren we al uit het zicht verloren, die bleek expres te zijn gaan rietzeilen).
Wij wisten niet dat een lelyvlet met twee luchtkamers niet kan zinken, dus op een gegeven moment was het kwestie van: aandacht proberen te trekken van medemeergebruikers of zorgen dat je een riem pakt als de boot echt verder zinkt.
De zwaardkast raakte onder water en zo kwam er ook water via de zwaardkast naar binnen.

En toen was daar ineens een bootje die ons naar een vakantiehuisje sleepte.
Heb een tijdje wezenloos staan toekijken en toen de boot uitgeladen was hebben we de fok in de zwaardkast gepropt en zijn we met schoenen gaan hozen.
Daarna de spullen weer in de boot en we werden naar de kampplaats terug gesleept.
Op welk moment de tweede boot er weer bijkwam weet ik niet, maar op kampplaats aangekomen was ik nog koud genoeg om Berenburg erg goed te kunnen waarderen.
Alle slaapzakken waren nat en de ouderdag moest nog volgen, dus DE quote van het kamp: mama kun je een slaapzak meenemen want de mijne is bezopen!

Een van degenen die aan het roer gezeten heeft die dag is van scouting afgegaan, de rest is gebleven. Ik ben hoogstens wel eens allergisch voor verantwoordelijkheid in een boot...
Het Nawaka daarna zijn we gezellig met een lelyvlet gaan zwemmen om te zien dat ie niet kan zinken (wel heel ver kan komen; met bovenste randje net wel of net niet onder water).
Meidenbak
Geen man overboord!
Moesje

Impeesa 1927-2012 Feestje!
Gebruikers-avatar
Leidse Stadjer
Sitecrew

Scouting groep: Impeesa Groningen, Cupido

Ik weet er nog wel een paar

Berichtdoor Karina » Di 11 Mrt, 2008 20:08

1 uit mijn verkenner tijd:
Eerste zomerkamp (lijkt het altijd wel mis te gaan). We gaan op hike, bij mijn toemalige groep (Vikings Zwijndrecht) is dat met een vlet (met slaapvlonders en huik) overnachten op een plek in de Biesbosch (en zoals ik latere zomerkampen begreep, koken op kampvuur). Nou wij met z'n vieren (meiden) op pad, komt er een onweersbui opzetten met flinke wind, worden we zo in het riet geblazen (lager wal), al onze bagage zit in de vlet, dus de boots (Annemieke volgens mij) gooit snel de huik over de vlet, maar krijgt de rits bijna niet dicht. Eindelijk allemaal droog in het stikke donker onder de huik steekt melinda (kwartier) het olielampje aan (levensgevaarlijk achteraf). Muts die ik ben, ik let niet op en ga boven op het olielampje zitten. Zo kwam dus het verhaal dat er gebrandmerkt wordt bij het dopen in het leven........
Na de storm worden we opgepikt door een stel van een motorboot, waar we alles droog hebben gemaakt en gekookt op hun fornuis.

1 uit mijn wiva tijd:
wij hadden in die tijd een roeisloep omgebouwd tot zeilsloep met twee masten(door Gerard, voor de ingewijde...) Wat dus helemaal niet werkt, bleek later in de praktijk, de ingebouwde motor gaf ook niets dan pech, of lekkage etc.
Goed, twee weken op kamp geweest op de Grevelingen, zonder werkende motor, dus erg veel vast gezeten, omdat dat ding verlijerde als een gek. Toch wel een leuk kamp geweest. Op de terug weg moeten we onder de moerdijkbrug door. Daarvoor moeten de masten zakken, maar zonder motor ga je dan niet voor uit. We gingen ruimen wind, dus we dachten lekker vaart maken en dan op het laatste moment de masten met zeil en al laten zakken. De masten zakken ging met een strijktalie, maar ja als de wind vol in de zeilen blaast en we eigenlijk zwaar overtuigd waren, ging dat dus niet en de moerdijkbrug kwam wel erg snel dichterbij... Dus dacht één van de wiva leden (de oudste en volgens ons ook de wijste, niet dus), ooo misschien moet dit touwtje ook los. En toen donderde (letterlijk) beide masten (doorsnee 20 cm) in 1 klap naar beneden. De achterste mast brak op de beugel boven het roer waar de bazaan aan vastzat, maar dat was het enige gelukkig, want er hadden doden kunnen vallen hierbij!!!

Ik bedenk me nu nog veel meer, ook uit mijn tijd als leiding, maar laat ik het nu maar hierbij houden
Gebruikers-avatar
Karina

Scouting groep: Nannie van der Wiele - IJmuiden

mijn verhaal

Berichtdoor waterratje » Do 14 Aug, 2008 14:51

Wij gingen tijdens de opkomst een zeilwedstrijdje doen.
Nou zitten wij aan het noordzee-kanaal in ijmuiden bij de sluizen waar zo'n 450 meter verder op 7 meter van de kant af een aantal duckdalfs staan.

Nu was het de bedoeling van de wedstrijd om de 1e duckdalf van het rijdje te ronden en dan als eerste weer aan de steiger te liggen en je vlet helemaal aftuigd en onderdelen opgeruimd.

We zeilden dus (voor de wind) naar de duckdalf terwijl we waren vergeten om het zwaard in te doen. we begonnen die duckdalf dus te ronden en moesten aan de wind gaan varen, dat lukte dus niet omdat het zwaard nog op was. We dobberden dus zó voor het sluis gat van de grootste sluis en daar kwam dus zo'n grote coaster uit. We dobberden er aan de voorpunt van die coaster net niet tegen aan en kwamen in z'n retourstroom terecht.
Vervolgens werden we langs de zijkant gezogen en ong. halverwege zaten we tegen zijn zijkant aan.

Gelukkig kwamen we niet in de achterzuiging terecht waardoor we dus niet onder die coaster terecht zijn gekomen. Daarna kwam er nóg (een kleinere) coaster uit de sluis die gelukkig nog kon uitwijken (wie verzind het? 2 boten in 1 sluis) We zijn daar in de kant gaan liggen tot die 2e kleinere coaster weg was en iedereen weer bedaard was (gezien het feit dat 3/4 van de 7 bemanningleden in huilen was uitgebarsten tijden de aanvaring met de 1e coaster.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en hadden we dus onze les geleerd. ALTIJD CONTROLEREN OF HET ZWAARD IN IS ALS JE WEGGAAT!
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor mart » Wo 20 Aug, 2008 11:03

E-J op Ma 16 Aug, 2004 14:32 schreef:Is er niemand van Triton Culemborg die het 40+ en zeilen op de Lek (vele ambulances, heli e.d.) kan vertellen...het is nl. eigenlijk jullie sterke verhaal.......

ik zal kijken of ik het krantenstukje nog kan vinden :p
Laatst gewijzigd door mart op Wo 20 Aug, 2008 11:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
[b]Don't make me mad. I'm running out of places to hide the bodies.[/b]
Sarcasm is just one more service I оffer.
Gebruikers-avatar
mart

Scouting groep: Triton scouting

VorigeVolgende

Terug naar Verhalen en foto's