FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Motorboot

Het is momenteel Do 13 Dec, 2018 19:27
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Motordrijver

Berichtdoor sjef » Vr 27 Jan, 2006 10:58

Eefje_An schreef:Ik ga op dit moment voor zelfstudie en als we alle 2/3 er klaar voor zijn kijken wat er mogelijk is.

Is nogal veel! En een hele hoop is leuk voor de (verg)(w)eet!

We hebben drie jaar geleden idd MD gehaald met drie man uit de groep, en tis echt fijner om te wachten tot er een nieuwe cursus wordst ge-orgied. Anders is het zo'n berg waar ook een hele hoop "zie instructieboekje" is... :stupid:
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Eefje_An » Vr 27 Jan, 2006 13:29

Het is inderdaad een aardige pil en vooral al die wachtschepen dingen zijn voor mij veel minder interessant. Maar het scheelt dat we veel (achterstallig) onderhoud aan onze motorboten uitvoeren, waardoor je extra veel praktische kennis op doet.
Gebruikers-avatar
Eefje_An

Scouting groep: Waterscouting Musinga-Rijn

Berichtdoor sjef » Do 02 Feb, 2006 11:41

Eefje_An schreef:Het is inderdaad een aardige pil en vooral al die wachtschepen dingen zijn voor mij veel minder interessant. Maar het scheelt dat we veel (achterstallig) onderhoud aan onze motorboten uitvoeren, waardoor je extra veel praktische kennis op doet.

Ook is de praktische kennis die je bij de MD cursus opdoet niet echt super. Dit is omdat veel dingen per situatie afhankelijk zijn.

:arrow: Wil je echt onderhoud gaan doen van de motoren van je vloot, dan is MD echt niet voldoende! Je kan beter met een technische man van je groep eens beginnen. En dan beginnen bij het begin. Stap voor stap aan die motor werken samen met iemand die er verstand van heeft. En daar dan ook ruim de tijd voor nemen!
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Fok! » Do 02 Feb, 2006 13:03

Destijds dat ik mijn MD-cursus deed, was het eerste dat we leerden dat een MD'er géén machinist is. Is het stuk, laat het dan stuk. Bel een ervaren man. De MD'er is er eigenlijk voor om te voorkomen dat het stuk gáát, door gewoon goed onderhoud te plegen (olie, koelvloeistof, snaren, accu's en al dat soort controleerbare dingen, controleren en bijhouden).

Het tweede wat we leerden was ook wel grappig: "DAF heeft een grote fout gemaakt. Ze hebben te goede scheepsmotoren gemaakt. Daarop verdienden ze geen geld meer, omdat ze nooit stuk gaan..."
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Eefje_An » Do 02 Feb, 2006 23:19

Ik ben het met Fok! eens dat je geen machinist bent, maar je moet al een aardig technisch niveau hebben wil je je Motordrijver kunnen halen. Dus uiteindelijk kun je al aardig sleutelen dan hoor.
Gebruikers-avatar
Eefje_An

Scouting groep: Waterscouting Musinga-Rijn

Berichtdoor wijnand » Vr 14 Jul, 2006 16:29

doe maar wat fof zegt als het stuk is blijf er maar vanaf en laat iemand met echt verstand zaken er maar naar kijken(tuurlijk wel mee kijken over schouder) kan extra schaden voorkomen
wijnand

Scouting groep: INKA

Vorige

Terug naar Motorboot