FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Watersport Motorboot

Het is momenteel Do 13 Dec, 2018 20:44
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Eenmalige cursus / examen MD in Rotterdam

Re: Eenmalige cursus / examen MD in Rotterdam

Berichtdoor Fok! » Vr 25 Feb, 2011 09:38

Admiral schreef: RA;s zijn NIET gerechtig om examens MD af te nemen.
Op de KVR van een paar jaar geleden is dat duidelijk afgesproken en registratie van MD in SOL is dan ook niet mogelijk

Nou, dat is lekker dan.... Hoe zou het dan van officiele wege wel moeten?!
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Admiral » Vr 25 Feb, 2011 11:37

Doc
Er bleek in het verleden veel wildgroei te zijn en geen gelijkwaaardigheid in de examinering.
Daarom is toen afgesproken dat MD en M3 alleen door landelijk erkende examinatoren zouden worden afgenomen
Om dit te garanderen is toen besloten dat de registratie in SOL alleen door Ben Pagie zou gebeuren en dat doet hij natuurlijk alleen als een erkende examinator hem de resultaten van een examen geeft

Het is beslist niet zo dat alleen Rotterdam die examens mag afnemen. Alleen zitten in Rotterdam de meeste examinatoren.

Mijn advies is zeker om dit op de komende KVR aan te kaarten. Dat is ook het advies dat ik aan al die afgewezen candidaten heb gegeven.
Als SN het certificaat MD verplicht blijft stellen voor wachtschepen (en dat hoop ik van harte) dan dient men er ook voor te zorgen dat en "in den lande" cursussen en eamens worden gegeven en gehouden

Verder is het een goed idee om binnen je eigen admiraliteit (of cluster van admiraliteiten) te proberen om mensen te vinden die door de LA als examinator benoemde kunnen worden.

Nogmaals ik ben graag bereid om met die mensen te praten en ze de gedachtes en het niveau van MD uit te leggen

Fok

Wat Christer mailde is helemaal juist
Iedereen maag de cursus geven en samenwerking is altijd goed

Voor het examen moet je een examinator hebben zo wel voor het theorie-examen als wel voor het praktijk-examen aan boord van het iegen wachtschip

Ook hier geldt om te proberen om mensen te vinden met een MD of een vergelijkbaar praktijk diploma die door de LA opgeleid of bijgepraat, benoemd kunnen worden als examinator

Peter
Admiral

Scouting groep: Calandtroep

Berichtdoor beheerdersintjoris » Vr 25 Feb, 2011 11:40

Admiral schreef:Beste Mensen,

Niet om moeilijk te doen, maar RA;s zijn NIET gerechtig om examens MD af te nemen.
Op de KVR van een paar jaar geleden is dat duidelijk afgesproken en registratie van MD in SOL is dan ook niet mogelijk

Wij gebruiken het door de KVR goedgekeurde boek MD en bij de les de bij het boek behorende powerpoint plaatjes en een beamer

Peter

Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het recht om examens af te nemen niet bij een RA ligt, maar bij personen die bevoegd zijn als examinator MD. Wat ik er van begrepen heb, is er in onze RA een bevoegd examinator MD en zijn ze bezig met een 2e op te leiden.
Gebruikers-avatar
beheerdersintjoris

Scouting groep: Zeeverkennersgroep Sint Joris

Berichtdoor doc » Vr 25 Feb, 2011 13:11

Ok helder, dan begreep ik hem verkeerd :)
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Janneke Bos » Wo 11 Mei, 2011 10:12

Naar aanleiding van bovenstaande berichtgeving heeft Henk Bos in het voorjaar van 2011 aan de Admiralen van de Admiraliteiten 2, 3, 5 en 23 (allemaal Noord-Holland) aangegeven dat het mogelijk is om in de winter van 2012 een erkende cursus Motordrijver te organiseren in Noord-Holland. Helaas heeft geen enkele Admiraal gereageerd...

Om te kijken of er wel genoeg belangstelling is onder de Scouting leden zou ik Scouts in Noord-Holland (of daarbuiten) die graag in de winter van 2011/2012 een cursus Motordrijver in Noord-Holland willen vragen om dit aan te geven via een mailtje naar bosq@xs4all.nl onder vermelding van:
- je naam
- je scoutinggroep
- naam wachtschip
- admiraliteit
Indien er voldoende belangstelling is, zullen we nogmaals contact opnemen met de Admiralen van de betreffende Admiraliteiten. Ik ben benieuwd...
Janneke Bos

Berichtdoor ejarends » Wo 11 Mei, 2011 16:26

Janneke Bos schreef: Helaas heeft geen enkele Admiraal gereageerd...

Jawel hoor Janneke, wij hebben netjes via de NTC regerageerd. Het aanbod is gewoon in de RA 5 doorgestuurd, maar er is geen belangstelling voor getoond. Verder is zoals in de mail aangekondigd nogmaals ter sprake gebracht in de laatst RA raad, en ook daar bleek er geen behoefte te bestaan bij de aanwezigen van de enige groep met een varend wachtschp in de RA5.

groet
Evert Jan
voorzitter RA5
Zoek je nog een leuke (opbouw) klus voor het Nawaka '14? Dan is misschien plv Teamhoofd Tenten en Terrein of Medewerker Tenten en Terrein iets voor jou!
Gebruikers-avatar
ejarends

Scouting groep: Leeghwatergroep (Badhoevedorp) RA5, Tenten en Terrein Nawaka '14

Berichtdoor Janneke Bos » Wo 11 Mei, 2011 16:39

Hoi,

dan is helaas het antwoord niet bij Henk en mij terecht gekomen...
mvg,

janneke
Janneke Bos

Berichtdoor Denniszz » Wo 11 Mei, 2011 21:18

is er iets bekend over welke plaats deze cursus zal plaats vinden ?
Ik kom bv uit Schiedam en bv alles na Amsterdam zou voor mij te verweg zijn ivm reistijd , file`s enz.
Dat zou bij mij de doorslag geven me in te schrijven .
gr.
Denniszz

Scouting groep: Burg.van Haaren

Berichtdoor Janneke Bos » Do 12 Mei, 2011 20:57

Als er voldoende deelnemers zich gemeld hebben kan besloten worden aan de hand van de locatie van de deelnemers waar de cursus gehouden wordt. De cursus plaats is dus niet vooraf bekend. Als je denkt dat je wel belangstelling hebt, kun je je altijd opgeven. Er zal zoveel mogelijk rekening gehouden worden met de wensen van de deelnemers maar uiteindelijk zal toch een gemeenschappelijke gemene deler gevonden moeten worden.
Janneke Bos

Berichtdoor Denniszz » Do 12 Mei, 2011 23:16

Ik durf me niet in te schrijven , vind het risico tegroot dat het voor mij te verweg is.
hoop dat er ooit weer eens in Z-H weer 1 gegeven wordt.
Denniszz

Scouting groep: Burg.van Haaren

Berichtdoor waterratje » Di 17 Mei, 2011 09:11

Rotterdam ligt toch in Zuid Holland? :)
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor Robinvd » Di 17 Mei, 2011 10:08

Bij de tweede cursus is de cursus plaats nog niet bekend;)
Blauw Blauw
Gebruikers-avatar
Robinvd

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor Janneke Bos » Di 17 Mei, 2011 16:58

Hoi, zoals reeds aangegeven zal de cursus ergens in Noord-Holland gegeven gaan worden... :wink:
Janneke Bos

Berichtdoor cc-junk » Do 23 Jun, 2011 15:59

Is er al wat meer over bekend? Want bij onze groep (de enige in RA 5 met een varend wachtschip) is wel degelijk interesse hiervoor. Er zijn minstens 2 of 3 kandidaten die een cursus MD willen volgen allleen is een locatie in Rotterdam tijdtechnisch wat lastig voor ons.

Dus als er wat meer in de buurt iets georganiseerd wordt willen wij wel graag op de hoogte zijn.

Aangezien Uithoorn voor Noord-Holland niet erg centraal ligt weet ik niet wat wij daarin kunnen betekenen. Maar als je Utrecht, Zuid-Holland en Flevoland er ook bij neemt zijn we wel redelijk centraal. In dat geval weet ik zeker dat er draagvlak is binnen de groepsraad om het clubhuis en/of wachtschip ter beschikking te stellen als cursus locatie. Daarnaast hebben we ook nog een MD-er die vanuit zijn werk heel veel kennis heeft op dit gebied die misschien in overleg iets zou kunnen betekenen bij het geven van de cursus.
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor Janneke Bos » Wo 29 Jun, 2011 17:34

Hoi,

ik heb nu:
- 2 aanmeldingen uit Alkmaar
- 1 aanmelding uit Den Helder
- 3 aanmeldingen uit Schagen

Verder wel belangstellenden maar niet echte aanmeldingen. Afhankelijk van de locatie van de aanmeldingen zal er uiteindelijk een cursusplaats worden vastgesteld. Dus als deze mensen geen bezwaar hebben wat naar het zuiden in Noord-Holland te gaan en jullie vanuit Uithoorn geen bezwaar hebben om wat naar het noorden te gaan, dan kunnen jullie meedoen. Voorheen hebben we weleens een cursus in Haarlem georganiseerd maar die locatie bestaat niet meer. Wellicht kunnen we naar Alkmaar of Amsterdam, of een andere locatie die aangeboden wordt. Het maakt ons niet uit.

mvg,

Janneke
Janneke Bos

VorigeVolgende

Terug naar Motorboot