FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Materialen, Boten en Gebouw Vraag & Aanbod Personen en groepen

Het is momenteel Do 23 Nov, 2017 17:32
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

[Gezocht] Sleep Lisse <-> Stierop 19-26 juli 2008

[Gezocht] Sleep Lisse <-> Stierop 19-26 juli 2008

Berichtdoor ik » Zo 17 Feb, 2008 15:47

Hallo,

Dit jaar gaan de Zeeverkenners van de Shawano's Lisse naar De Stierop (Alkmaardermeer, Uitgeest) op kamp. Helaas is onze eigen sleper niet geschikt voor de oversteek van het Noordzeekanaal. De rest van de tocht halen we wel met dit bootje.

Daarom zijn we op zoek naar iemand met een sleper die ons hierbij kan helpen, dus bij de oversteek en of bij een flink stuk van de sleep (sneller = beter). We zijn in 2004 ook op De Stierop geweest en toen gesleept door een ouder van een lid. Deze man wil het dit jaar niet meer doen.

Zijn er groepen die dezelfde week op De Stierop zitten? Of in de buurt? Uiteraard vragen we dit ook aan de beheerder.

Alvast bedankt voor de reactie.
ik

Scouting groep: Shawano's Lisse

Berichtdoor Fok! » Zo 17 Feb, 2008 17:56

Van waar naar waar is die oversteek over het Noordzee kanaal?
Ik begrijp dat het dus slechts om twee keer een korte tijd van de totale reis gaat?

Hoeveel vletten zijn het? En op welke dagen en ongeveer hoe laat zou het plaats moeten gaan vinden?
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor ik » Zo 17 Feb, 2008 21:00

Terechte vraag:

We gaan met 5 vletten en 1 slepertje (iets groter dan een vlet). De route is via het Spaarne in Haarlem naar Zijkanaal C, doorvaren naar het Noordzeekanaal, dan schuin oversteken bij Nauerna waar we de Nauernase vaart in gaan richting Westzaan. Het gaat dus vooral om de 2 km Noordzeekanaal. Zie Deze Google Maps kaart.

Dagen: zaterdag 19 en zaterdag 26 juli. Grofweg rond het middaguur, terugweg misschien iets eerder. We voeren de vorige x van ca. 08 tot 16 uur van Lisse naar Uitgeest, was wel met grotere sleper (120HP) dan we zelf hebben (55HP). Maar het moet zowiezo in 1 dag :-)
ik

Berichtdoor Meesje » Ma 18 Feb, 2008 01:09

De 19e zijn onze loodsen helaas op kamp, maar misschien dat ik wat kan regelen voor de 26e. Een stukje varen zijn ze altijd wel voor in..

Zelf helaas niet in het bezit van motordrijver, anders had ik wel gevaren...
Liever met jou in de sloot, dan alleen de zee op
Gebruikers-avatar
Meesje
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Dirk » Ma 18 Feb, 2008 10:45

Waarom denk je dat dat slepertje waar jullie mee gaan niet geschikt zou zijn?

je hoeft toch niet met 15 km/ uur het noordzee kanaal over te steken?
Is it the wind? Or is it me?
Gebruikers-avatar
Dirk

Scouting groep: Tekakwitha zeeverkenners

Berichtdoor TEKKER » Di 19 Feb, 2008 18:53

Daar zeg je wat Dirk. Ik heb ook met een 4pk bm en twee vletten op sleep van Amsterdam naar Zaandam gevaren. Was wel zonder kinderen en overige bagage
TEKKER: Het Waterscouting.com omroepsysteem!
Gebruikers-avatar
TEKKER

Scouting groep: Geen lid

Berichtdoor Jesper » Di 19 Feb, 2008 19:02

tekker ik denk dat je het zelfs met kinderen en bagage nog red .. zolang je het maar goed afdicht etc.. maar met 55 pk red je het makkelijk . zolang je maar goed uit kijkt .. maar dat moet je altijd doen
92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature
Gebruikers-avatar
Jesper

Berichtdoor ik » Do 21 Feb, 2008 21:31

Dirk schreef:Waarom denk je dat dat slepertje waar jullie mee gaan niet geschikt zou zijn? je hoeft toch niet met 15 km/ uur het noordzee kanaal over te steken?

Natuurlijk hoeft dat niet zo snel, ik ben het met je eens dat het qua vermogen wel goed zit. Grootste punt is dat deze sleper niet zo stabiel is voor golven van opzij. Bovendien is het een open boot waar snel water in komt door de lage rand. Zelfs op de Kagerplassen kan dat met flinke wind al vervelend zijn is onze ervaring... Bovendien is bootje aan het eind van zijn leven, maar de vervanger laat nog op zich wachten. We zijn bezig een nieuwe sleper aan te schaffen, maar die vaart nog niet tijdens het kamp.

Eerlijk gezegd heb ik deze informatie niet geplaatst om er een discussie over te starten, ahum

Als er nog mensen zijn die kunnen helpen hoor ik het graag, ik zal posten wanneer de sleep het rond is. Alvast bedankt allemaal!
ik

Berichtdoor Fok! » Do 21 Feb, 2008 21:40

Het is denk ik nog wat vroeg om definitieve afspraken te maken, maar ik zie voldoende mogelijkheden om voor twee keer een uurtje jullie een sleepje over het Noordzeekanaal (te laten) slepen!
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor koekblik » Wo 27 Feb, 2008 16:09

TEKKER schreef:Daar zeg je wat Dirk. Ik heb ook met een 4pk bm en twee vletten op sleep van Amsterdam naar Zaandam gevaren. Was wel zonder kinderen en overige bagage

het lijkt me ook niet zo'n probleem, op rustige momenten word er op dit stuk zelfs geroeid door de lokale roeivereniging daar. (in van die skiff achtige boten maar dan de 4 tot 8 persoons versies daarvan) officieel mag dit natuurlijk niet maar het is opzich heel goed te doen.

mocht er nou veel scheepvaart en wind zijn, dan is het wel prettig om even een keertje op en neer te varen en het in 2 keer te doen.

helaas hebben we geen sleper bij onze groep dus ik kan je het aanbod niet doen om je in één keer over te varen.
Laatst gewijzigd door koekblik op Wo 27 Feb, 2008 16:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
koekblik

Scouting groep: Scouting Koog-Zaandijk (HBS)

Terug naar Personen en groepen