FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Materialen, Boten en Gebouw Vraag & Aanbod Personen en groepen

Het is momenteel Do 23 Nov, 2017 00:38
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Landscouts willen een weekendje 'op zijn waterscouts'

Landscouts willen een weekendje 'op zijn waterscouts'

Berichtdoor Erik-Brouwer » Wo 10 Okt, 2007 16:31

Goedendag,

Wij, de stam van scouting doornakkers uit Eindhoven willen graag eens een weekendje kennis maken met het "waterscout's" idee. Al die Hike's en echte land-scouting gedoe hebben we nu wel gezien en zijn wel toe aan een actief 'waterweekend'. Het probleem is, hoe regel ik zoiets zonder mijn waterscout contacten? Dus mijn vraag aan jullie is;

"Waar? Hoe? Wat?"

Misschien zijn er mensen met ideeen & of tereinen(etc,)?
Laatst gewijzigd door Erik-Brouwer op Wo 10 Okt, 2007 19:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
Erik-Brouwer

Berichtdoor Appiejaap » Wo 10 Okt, 2007 16:48

Als je contacten wilt in Eindhoven dan lijkt me Sjef de aangewezen man.

Wat leuk dat jullie hier voor open staan zeg! Je kunt natuurlijk ook gewoon een website van een watergroep zoeken uit jullie buurt op onze frontpage. Als ik jullie was zou ik wel samen met hen weggaan, zonder ervaring is een lelievlet toch af en toe een vervelend ding, zeker met harde wind.
Gebruikers-avatar
Appiejaap

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor Christ-in-a » Wo 10 Okt, 2007 18:02

Leuk initiatief!! En ik als modderscout kan dat natuurlijk alleen maar aanmoedigen en zeggen dat het écht heel leuk is om water- en landscouting met elkaar te laten kennismaken! ;)

Onze Wilde Vaart heeft ook een paar opkomsten met de explorers van een landgroep bij ons in de buurt samen gedraaid. Sahi was bij deze opkomsten, dus ik zal haar eens even porren om hier wat meer over te vertellen: dan hebben jullie gelijk wat programma-ideeën!
Different isn't always better, but better is always different..
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Scouting groep: JCW, Dordrecht; Starrenburg, Rotterdam; team 4 mei

Berichtdoor sjef » Wo 10 Okt, 2007 18:08

En laat er nu zelfs in Eindhoven Waterscouting zitten.. Pb maar om eens wat af te spreken :mrgreen:
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor FW&K » Wo 10 Okt, 2007 19:02

Aangezien het over een weekend(kamp) gaat op een specifieke plek, krijgt dit onderwerp een enkeltje naar Het Kamp. :) Mocht het later toch meer inhoudelijk gaan over de activiteit, dan kan hij altijd nog doorschuiven richting het forum De Opkomst. Ook de topictitel even wat aangepast.
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor Sk8rBoY » Wo 10 Okt, 2007 20:39

Leuk leuk!
Volgens mij zit er een oud waterscouts van onze groep ook als leiding bij de Doornakkers.. Marc uit het mooie Zeeland ? (of ik vergis me.. ).
Hij kan misschien wel wat regelen met onze groep, een weekendje zeilen op het Veerse meer bijvoorbeeld! (ik geloof zelfs dat we 2jaar terug met jullie vrouwelijke scouts hebben gezeild toen ze daar op kamp waren.. )
as finishing touch God created the DUTCH
Gebruikers-avatar
Sk8rBoY

Scouting groep: scouting oostburg

Berichtdoor Erik-Brouwer » Do 11 Okt, 2007 17:44

Sk8rBoY schreef:Leuk leuk!
Volgens mij zit er een oud waterscouts van onze groep ook als leiding bij de Doornakkers.. Marc uit het mooie Zeeland ? (of ik vergis me.. ).
Hij kan misschien wel wat regelen met onze groep, een weekendje zeilen op het Veerse meer bijvoorbeeld! (ik geloof zelfs dat we 2jaar terug met jullie vrouwelijke scouts hebben gezeild toen ze daar op kamp waren.. )

Ahjah, nu je t zegt ?

Ik zal t m ns vragen ! bedankt
Erik-Brouwer

Berichtdoor sahi » Di 16 Okt, 2007 21:00

Christ-in-a schreef:Leuk initiatief!! En ik als modderscout kan dat natuurlijk alleen maar aanmoedigen en zeggen dat het écht heel leuk is om water- en landscouting met elkaar te laten kennismaken! ;)

Onze Wilde Vaart heeft ook een paar opkomsten met de explorers van een landgroep bij ons in de buurt samen gedraaid. Sahi was bij deze opkomsten, dus ik zal haar eens even porren om hier wat meer over te vertellen: dan hebben jullie gelijk wat programma-ideeën!

wij hebben inderdaad een keer een opkomst samen gedaan met een landscoutinggroep. zij zijn een keer bij ons mee komen draaien en wij een keer bij hen. bij de landscouts zijn we in hun gebouw gaan klimmen en andere dingen op hoge hoogte. erg spannend en leuk, want dat hadden wij met scouting nooit eerder gedaan.
wij hebben de landscouts meegenomen om een dagje te zeilen op de Merwede. er stond lekker veel wind, dus we hebben het ze erg goed kunnen laten zien. ze zijn allemaal heerlijk nat gegaan!

daarnaast heb ik ook een paar keer meegedaan aan een kamp in onze regio, waarbij zowel landscouts als waterscouts van de wilde vaart leden welkom waren. dat duurde dan een weekend, waarin we gingen zeilen, slapen op de boten en ook grote spellen op het land deden in de Biesbosch. Natte Expeditie heette dat. er ging van 1 groep een wachtschip mee, verder deden er een paar watergroepen mee en 1 landgroep, waarmee we ook boven omschreven opkomsten hebben gedraaid.

misschien wat leuke ideeen voor andere groepen...
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

Berichtdoor T-O » Vr 19 Okt, 2007 16:53

Bij ons mogen jullie ook wel langskomen hoor. Alleen nu liggen de boten op het droge dus plan maar ergens richting de lente :)
www.dorusrijkersgroep.nl @ Oss
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor sahi » Ma 22 Okt, 2007 13:42

Oss is een eind weg, vooral om te varen, maar misschien kan iemand wel wat met het idee voor gezamenlijke opkomsten en kampen. de groepen kunnen hun eigen specialiteit laten zien en zo kunnen de andere groepen proeven hoe het op die andere groep gaat.
ik was altijd negatief over landscouting, omdat ik dacht dat ze weinig variatie hadden op het land en ook weinig spannende dingen deden, zeilen was voor mij natuurlijk helemaal spannend. maar ik heb gezien dat landscouts ook varierende en uitdagende opkomsten draaien. dat kan andersom voor de landscouts ook zo zijn.
Gebruikers-avatar
sahi

Berichtdoor T-O » Vr 26 Okt, 2007 00:27

naar oss varen? we hebben het hier toch over een landscoutinggroep in eindhoven? die kunnend dan toch naar oss gaan en daar varen bij ons? is 30 min met de auto..
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor sjef » Vr 26 Okt, 2007 00:39

Idd een verkeerde interpetatie van bovengenoemde maar haar idee was wel weer leuk. Zoals ik al eerder al meldde zijn de Doornakkers ook welkom bij hun waterscouts in hun regio, twee waterscoutinggroepen namelijk.

De eerste is Stella Maris, waar ook hun contactgegevens te vinden zijn op de links op de frontpage en natuurlijk ons, de Philipsgroep te vinden door een Pbtje te sturen naar mij. Wat ik namelijk erg jammer vind is dat zowel Stella Maris als de Philipsgroep hun best doen om meer interactie met de regio te krijgen, maar hier niet of weinig mee gedaan word. Beide groepen zouden het leuk vinden als er iets mee gedaan werd. Enfin, de doornakkers moeten maar kijken
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor landsc_te_water » Zo 28 Okt, 2007 16:14

Genoeg aanbod dus.
Maar zoiets moet wel van 2 kanten komen. Lijkt me.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor sahi » Ma 29 Okt, 2007 21:38

als je zelf het idee leuk vind, kan je zowel land als watergroepen in je omgeving mailen/bellen of wat dan ook, om te vragen of ze interesse hebben in jou idee. verstandig lijkt me om van elke geinteresseerde groep minimaal 1 gegeadigde uit te nodigen en met al die groepen om de tafel te gaan zitten hoe en wat je wilt gaan organiseren. dat lijkt mij de eerste opzet. daarna kan je dus met die groepen verder gaan, in dit topic kan je dan leuke invulling voor zulke opkomten/weekenden vinden.
Gebruikers-avatar
sahi

Terug naar Personen en groepen