FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Materialen, Boten en Gebouw Vraag & Aanbod Personen en groepen

Het is momenteel Do 23 Nov, 2017 23:04
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

[gezocht] Rijkswaterstaat zoekt vakantiewerker (=stewards)

Berichtdoor Rory » Ma 23 Jul, 2007 20:49

collin schreef:
Rob schreef:Ze staan idd overal, wij komen ze tegen bij de Stevinsluizen (Den Oever), Naviduct (Enkhuizen) en bij Lorentzsluizen (Kornwerderzand)

(op de rijn bij Hagestijn - Amerongen - Driel ook)
Bij Driel en Amerongen heb ik toch geen steward kunnen bekennen op afgelopen zaterdag en zondag. Of zijn deze stewards niet regen-bestendig en gaan zij in het bedieningsgebouw staan bij regen? :wink:
Gebruikers-avatar
Rory

Scouting groep: St. Martinus, Zaltbommel

Berichtdoor Mike » Di 24 Jul, 2007 14:10

waarschijnlijk.. bij hagestijn was er ook niemand te vinden afgelopen zondag..
"Een zeil zetten kan iedereen, om het te bergen is een zeiler nodig"
Gebruikers-avatar
Mike

Scouting groep: SeaLions

Berichtdoor collin » Do 02 Aug, 2007 21:09

Rory schreef:
collin schreef:
Rob schreef:Ze staan idd overal, wij komen ze tegen bij de Stevinsluizen (Den Oever), Naviduct (Enkhuizen) en bij Lorentzsluizen (Kornwerderzand)

(op de rijn bij Hagestijn - Amerongen - Driel ook)
Bij Driel en Amerongen heb ik toch geen steward kunnen bekennen op afgelopen zaterdag en zondag. Of zijn deze stewards niet regen-bestendig en gaan zij in het bedieningsgebouw staan bij regen? :wink:

ik was zelf zaterdag en zondag op zomerkamp, ik val mijn collega eens vragen waar hij was... (sluis Amerongen)
Gebruikers-avatar
collin

Scouting groep: Waterscouting Musinga-Rijn - Thiassi, TOES Telecom

Berichtdoor ronnyboy » Vr 03 Aug, 2007 21:41

en al zie ik ze een x in een sluis staan mag ik evengoed zelf me lijntje gooien.. lekkker hoor alleen die strijkplankjes helpen :P
Sailing the oceans in search of .....
Gebruikers-avatar
ronnyboy

Berichtdoor Rob » Za 04 Aug, 2007 21:41

Doe je toch iets fout, had je maar een meisje moeten zijn, mijn maat gooit nooit zelf, er staat overal wel iemand..... :P
Zeilen is mijn lust, zeilen is mijn leven,
maar had ik geld gehad, dan was ik thuis gebleven.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Fok! » Zo 05 Aug, 2007 10:41

Heb de jongens in Den Oever gesproken. Ze vertelden dat ze dus door het hele land reizen en een auto krijgen van RWS en in hotels overnachten. Het betaalt ook nog wel leuk zeiden ze, hoewel dat per leeftijd verschilt.

Ze staan er vooral ter assistentie van de jachtjes. "Jullie doen het waarschijnlijk al zo vaak, dat je onze assistentie niet nodig hebt," suggereerde één van de jongens. Hij duwde ons daarom ook geen enqueteformulier in de mik. Het was volgens hem dit jaar nog een proefopzet. De uitslag van de enquete zou volgens hem bepalend zijn of het volgend jaar doorgang vind.

Deze jongen kwam trouwens uit Enschede...... Best een leuk vakantiebaantje al vraag je het mij :D
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Evert » Wo 15 Aug, 2007 18:23

Rob schreef:Doe je toch iets fout, had je maar een meisje moeten zijn, mijn maat gooit nooit zelf, er staat overal wel iemand..... :P

Ik stop altijd vlak naast de bolder. Gooien word je toch alleen maar moe van. Leggen is het toverwoord. :-)

Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor Rob » Wo 15 Aug, 2007 20:26

Evert schreef:Ik stop altijd vlak naast de bolder.

Boegschroef zeker :P
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor sjef » Wo 15 Aug, 2007 20:30

Rob schreef:
Evert schreef:Ik stop altijd vlak naast de bolder.

Boegschroef zeker :P

Nee hoor... Kunnen varen.. Wij ook namelijk :P

Het initiatief van RWS vind ik erg goed. Een stukje begrip bij sluizen is wel wenselijk. Zeker als je soms het gestunt van jachtjes ziet. Ik vind het een goede zet van RWS, en geloof dat het heel leuk vakantiewerk is..
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor schipper » Wo 15 Aug, 2007 20:31

Rob schreef:Boegschroef zeker :P

...of gewoon WEL kunnen varen...

:idea:

:wink:
IK? Ik ben niet arrogant...Ik ben gewoon goed!
Gebruikers-avatar
schipper

Scouting groep: Hannie Schaft

Berichtdoor sjef » Wo 15 Aug, 2007 20:36

Tja, en nu is het zeker flauw om te zeggen dat het om de stewards gaat en niet over de vaarkunsten van mijn en dein? Misschien een beetje ontopic houden en verder gaan over het wel of niet inzetten van stewards.

Ik vraag me wel af, in hoeverre de situaties bij sluizen nu wel of niet verbetert zijn, of het niet meetbaar is, of juist verergert. Het kan natuurlijk zijn dat een eigenwijze schipper niet alle aanwijzingen van een knaapie in een geel hesje te gehoorzamen. En dat zou alleen maar negatief kunnen zijn voor de doorvaart.
Het is en blijft een feit dat binnenvaart en/of grote schepen niet de grootste oorzaak van de slechte doorvaart bij sluizen zijn. Zouden stewards daar verandering in kunnen brengen?
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Fok! » Wo 15 Aug, 2007 20:52

Dan vind ik die door jou omschreven eigenwijze schipper echt een bokke***. Het is een feit dat sommige sluispassages veel te veel tijd vragen omdat men vaak een beetje 'alleen op de wereld' speelt.

Ik denk zeker dat de stewards een positieve bijdrage kunnen leveren aan de doorstroming van de sluispassages!
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Rob » Wo 15 Aug, 2007 21:11

schipper schreef:...of gewoon WEL kunnen varen...

Of altijd lagerwal pakken.....

Ik weet wel zeker dat ze goed werk doen, natuurlijk hoef je niet te luisteren naar "zo'n jochie", ze staan daar ook niet echt aanwijzingen te geven, ze nemen gewoon braaf lijntjes aan.
Overigens vind ik de sluiswachters die aanwijzingen gaan geven de irritantste, vooral als ze tegen diegene op het voordek gaan zeuren, net alsof die er iets aan kunnen doen.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Nylezzz » Vr 17 Aug, 2007 17:40

Mij klinkt het wel aardig. Als je inderdaad kijkt naar hoe er gerotzooid wordt.. In mijn mening wordt er ook tekort gedaan wat betreft de vaarbewijzen. Je vaart met een jacht van < 15 meter en je hebt geen vaarbewijs nodig. Een gezond iemand zou denken dat je toch een soort van kennis van varen moet hebben, dus dan haal je een vaarbewijs. Maar helaas zijn er nog steeds mensen die dat "niet nodig" hebben.. Dat geeft wel "leuke" effecten als je langs de kant zit te kijken, maar het natuurlijk diep triest.

Daarom erger ik me ook verschrikkelijk aan het programm Yacht V*sion, waarin er altijd maar mooi over gesproken wordt en veel aandacht gegeven wordt aan hulpmiddeltjes waar je, als het erop aankomt, nix aan hebt.

Waarom, waarom vraag ik mij altijd af, ga je varen met je echtgenote en hond, als je van te voren niet afspreekt wat je gaat doen, een sluis binnenvaart en vervolgens je vrouw de zenuwen in schreeuwt waardoor het niet lukt, etc. etc. (de rest is bekend denk ik).

Waarom gaan mensen niet gewoon lekker met hun bootje een stukje varen, op een rustige dag (want mensen met zulk soort geld hebben ook tijd te veel), en ga je aanleggen oefenen en oefenen... Beetje hogerwal, lagerwal, spring, en dan vooral ook zonder boeg/hekschroef (want dat kan prima natuurlijk) want stel je voor dat die dingen ineens haperen als het erop aan komt.. leuk speelgoed, maar dat is het hem juist: het ís geen speelgoed. hoewel programma's op tv, zoals eerder genoemd, laten het wel zo lijken. Zodanig dat iedere malloot een boot kan kopen.

Want, als er alleen maar mensen op het water zitten die kunnen varen, heb je dit helemaal niet nodig... Het is echt triest en te gevaarlijk voor woorden. Vooral als ik dan zie op tv dat ze nieuwe 'gedragsregels' voor pleziervaart gaan introduceren. Zorg gewoon dat iedereen zn vaarbewijs haalt mét praktische toetsing...
op zee | a/b maersk kampala
Gebruikers-avatar
Nylezzz

Scouting groep: Kon-Tiki Haarlem

Berichtdoor FW&K » Wo 09 Apr, 2008 07:44

De beste stuurlui staan aan wal!

Nederland, waterland. Nederland kent druk bevaren waterwegen door zowel plezier- als beroepsvaart. Eén van de verantwoordelijkheden van Rijkswaterstaat is het beheren en coördineren van een veilige waterweg. In verband met de grote drukte op het water in de lente en de zomer zoekt Rijkswaterstaat Stewards die de sluismeester van verschillende sluiscomplexen in Nederland ondersteunen. Als Steward ben jij het visitekaartje van Rijkswaterstaat en ben je verantwoordelijk voor onder andere:

• het geven van instructies bij het in- en uitvaren van sluizen, daarbij lettend op de ruimte die grotere schepen nodig hebben;
• het informeren van schippers (vooral recreatievaart) waar zij moeten plaats nemen in de sluis en letten op de snelheid en veiligheid van de sluis;
• het doorgeven van boodschappen van de sluismeester aan de schippers;
• het ondersteunen van schippers (vooral recreatievaart) bij het aanmeren van boten;
• het informeren van waterweggebruikers, bijvoorbeeld activiteiten in de regio, veiligheid op het water en afgesloten vaarwegen;
• uitdelen van informatie aan schippers en het beantwoorden van vragen.

Driedaagse opleiding
Als toekomstig steward krijg je van Rijkswaterstaat een driedaagse opleiding. Tijdens deze opleiding verkrijg je theoretische kennis van de pleziervaart, de sluis en varen in algemene zin. Tijdens dag twee en drie zullen praktijkoefeningen plaatsvinden waarin je zult ervaren hoe het in- en uitvaren bij sluizen werkt.

Solliciteren
Als jij ervaring en affiniteit hebt met watersport, klantgericht en communicatief sterk bent en je kunt overzicht houden en in een team werken, dan ben jij deze zomer ons visitekaartje! Neem contact op met de afdeling Werving & Selectie van Rijkswaterstaat en stuur jouw CV en motivatiebrief voor 7 mei naar werving@rws.nl. Geef daarbij meteen aan wanneer je beschikbaar bent en in welke regio jij zou willen werken:

• Friesland: Afsluitdijk
• Noord Holland: Afsluitdijk of Amsterdam
• Flevoland: Dronten
• Utrecht: Hagestein of Amerongen
• Gelderland: Nijkerk of Eefde
• Zuid Holland: Stellendam (Goeree Overflakkee)
• Noord Brabant: Willemstad of Tilburg
• Zeeland: Bruinisse of Kats (Noord Beveland)
• Limburg: Linne, Heel, Born of Maasbracht

Beschikbaarheid: minimaal 5 weken in de maanden juni, juli en augustus (parttime of fulltime).

Op 14 mei vindt de selectie-speeddate plaats en de opleidingsdagen vinden plaats in mei (weekend).

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 3
Minimum salaris: 1501,- euro bruto per maand
Maximum salaris: 2080,- euro bruto per maand
(Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.)
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

VorigeVolgende

Terug naar Personen en groepen