FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Kleding

Het is momenteel Di 19 Sep, 2017 14:27
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Schouderlinten begeleiding Wilde Vaart

Berichtdoor Jaeder » Za 19 Jan, 2008 12:13

Dik Parlevliet schreef:Ik denk dat officieel schouderlinten niet meer bestaan, al worden ze nog veel gebruikt. Daarbij heeft Scouting Nederland een hekel aan het uniform en gruwen al helemaal van discussies over wat-waar-hoe. Die laten dus alles in het midden.

Dan zou je dus naar de oude regels moeten kijken. Ik ben daar eens ingedoken (sorry Appie, zou dat al veel eerder doen) en het is nogal ingewikkeld. De Wilde Vaart bestond niet bij de NPV, maar komt van de katholieke verkenners. Maar daar droegen WV-leiders juist geen linten.

De schouderlinten zijn er inderdaad officieel uit. Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten dragen met al mijn neven-functies :-)

De oude regels aanhouden kan, maar die dekken ook niet alles. Tijdje terug kreeg ik de vraag wat welpen-leiding voor linten moest hebben; toch jammer dat die metalen plaatjes gebruikten...
Laatst gewijzigd door Jaeder op Zo 20 Jan, 2008 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor Dik Parlevliet » Zo 20 Jan, 2008 16:50

rene schreef:Ik baseer mijn opsomming op de spelregels NPV editie 1961, waarin voortrekkers geel-groen-rood dragen (van binnen naar buiten).

Je hebt gelijk. Ik zat per ongeluk naar loodsgasten te kijken.

Dat maakt het makkelijker en beter: Loodsen en hun begeleiders hebben allemaal dezelfde linten. Dat vind ik ook wel bij WV passen, want daar zou je ook begeleider moeten zijn, dus niet zo'n onderscheid tussen leden en "leiders".
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Vorige

Terug naar Kleding