FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Kleding

Het is momenteel Ma 20 Nov, 2017 22:06
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Zeilkleding

Berichtdoor goeroe » Wo 07 Nov, 2007 22:15

De meeste watersportwinkels geven nu korting op de kledinglijn 2007.
Volgend jaar een ander kleurtje, dat is alles wat veranderd :lol:
Hierdoor kon ik voor ongeveer 250 euro zeilbroek+jas van Helly Hansen kopen.
Gebruikers-avatar
goeroe

Scouting groep: Klimopgroep

Berichtdoor Baloe » Do 08 Nov, 2007 06:48

Hou een beetje in de gaten, als je voor HH of Gaastra kiest, dat je dan niet zo'n jas koopt met die hele dunne soepele stof.
Bij een serieuze regenbui gaat deze gewoon lekken. Neen gewoon zo'n jas met die stuggere stof.

Je kunt ook kiezen voor XM. Dit is de 2e lijn van Plastimo. Het enige verschil is dat Plastimo in Frankrijk wordt geproduceerd, en XM in Engeland.

Zelf heb ik afglopen voorjaar een pak van XM gekocht, wat me beter bevalt als mijn oude HH pak.
zij hebben 3 of 4 uitvoeringen, waaronder ook de offshore en ocean.
Ik heb de offshore gekozen, deze was net iets duurder als een pak van HH, maar ook gelijk een stuk degelijker als een pak voor binnenwater.
Kanoën is gezond. Eet meer kano's!
Gebruikers-avatar
Baloe
Sitecrew

Scouting groep: Cranenborgh groep Bleiswijk / Admiraliteit Delfland (RA1) /LNTC

Berichtdoor Tijmen » Do 08 Nov, 2007 12:20

goeroe schreef:De meeste watersportwinkels geven nu korting op de kledinglijn 2007.
Volgend jaar een ander kleurtje, dat is alles wat veranderd :lol:
Hierdoor kon ik voor ongeveer 250 euro zeilbroek+jas van Helly Hansen kopen.

Hier even een voorbeeld, tevens van een heel goed merk!

Wij hebben nog enkele HPX en MPX zeilbroeken van Musto collectie 2006!! deze gaan weg met 40% korting!!!

wij hebben hier de maten Small en XXlarge ruim van op voorraad.

Ook hebben wij nog enkele bijpassende jassen met 35% korting bel voor de maat van uw jas.

vreeken watersport - 0355823495
Loosdrecht Noord-Holland
Waarschijnlijk kennen sommige mensen deze winkel wel.
Laatst gewijzigd door Tijmen op Do 08 Nov, 2007 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you aint dutch you aint much!
Gebruikers-avatar
Tijmen

Scouting groep: J.P. Coen

Berichtdoor FlorisMark » Zo 11 Nov, 2007 11:21

Vreeken is niet heel goedkoop ;). Je betaald daar vooral dat ze op de oud-loosdrechtsedijk zitten.
Gebruikers-avatar
FlorisMark

Scouting groep: Scouting Anna Paulowna

Berichtdoor Evert » Ma 12 Nov, 2007 23:32

De HPX pakken zijn wel geweldig. Ik kan ze iedereen aanraden die er vaak gebruik van maakt. Voor incidenteel gebruik is het een beetje overdone en vooral overduur.

Pak gaat bij mij al vier jaar mee. Tot nu toe zonder grote slijtage en al helemaal zonder lekkage.

Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor Rob » Di 13 Nov, 2007 08:45

Evert schreef:Tot nu toe zonder grote slijtage.

Wat doe jij nou ook als schipper...... :-)
Zeilen is mijn lust, zeilen is mijn leven,
maar had ik geld gehad, dan was ik thuis gebleven.
Gebruikers-avatar
Rob

Berichtdoor Evert » Di 13 Nov, 2007 09:30

Ook als maat gaan die pakken jaren mee. Mijn vriending die meestal als maat vaart heeft haar pak net zo lang als ik. Als je er voorzichtig mee om gaat en er geen touwen langs laat slippen gaat het erg lang mee. Maten bij mij aan boord hebben voor het in noodgevallen laten glijden van touwen door de handen altijd een paar werkhandschoenen in de zak. Scheelt jaren levensduur voor pakken etc.

Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
Gebruikers-avatar
Evert

Scouting groep: macdonald, Den Haag

Berichtdoor Franka » Wo 12 Dec, 2007 16:53

Absolute aanrader; Het merk XM!
Ik heb afgelopen voorjaar een broek van het merk XM gekocht bij George Kniest te Oosterbeek. Waar ze me vertelden dat XM bijzonder goede kwaliteit biedt voor relatief weinig geld (betere kwaliteit dan gaastra bijv. voor minder geld). Héérlijke broek, uit de offshore serie, zou dus geschikt moeten zijn voor op zee, maar dat heb ik nog niet uitgetest.

De jas heb ik niet (ik doe het nog éventjes met een cheaper regenjasje op de binnenlandse wateren, en een broek houdt toch verbazend meer droog dan je lief is.) ken wel anderen die wél in het bezit zijn van de bijbehorende jas, en daar erg tevreden over zijn.

Is een harnas in je jas zo handig dan? als je een redelijk standaard opblaasbaar vest koopt heb je ook gelijk een harnas..

Zeilen in een snowboard/ski-broek is niet zo'n strak plan, hij laat veel meer water door dan een echte zeilbroek, ook is het véél warmer. In de stromende regen op de fiets is zo'n skibroek al vééls te warm, kun je nagaan hoe dat met zeilen is. Sneeuw is toch minder nat dan water! ;)
Andersom zou het misschien wel kunnen. Nooit geprobeerd eigenlijk..

Zoiezo succes ermee!
Laatst gewijzigd door Franka op Wo 12 Dec, 2007 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Franka

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen

Berichtdoor sjef » Wo 12 Dec, 2007 17:10

Ik heb afgelopen zaterdag een nieuw pak gekocht. Was al een jaartje aan het kijken naar de verschillende, maar ben nu uiteindelijk bij mijn vertrouwde merk aangekomen.

Jas Imhoff Long Distance VPR20 Red
Broek Imhoff Salopette VPR-20

Mijn oude pak is nu bijna 10 jaar oud en aan vervanging toe. Dit nieuwe pak neem ik ook niet mee naar de groep, dat is ook een beetje vragen om moeilijkheden. Deze ga ik alleen gebruiken als ik met mijn pa weg ga voor de echte vaartochten. Was in totaal met broek € 650.= kwijt. Wat wel al meerdere keren geadviseerd is om na het varen op zout water je pak af te spoelen met schoon drinkwater.

Waarom dit pak: Omdat ik vaak op zee en of lange tochten mijn pak aan heb, wilde ik een pak wat goed ademt. Dit pak heeft een membraamsysteem om zweet en vocht af te kunnen voeren. Dat is wel zo lekker als we non-stop zeilen. Door meerdere lagen en fleese is deze erg warm.
Laatst gewijzigd door sjef op Wo 12 Dec, 2007 17:13, in totaal 2 keer gewijzigd.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor goeroe » Do 13 Dec, 2007 21:45

Het kopen van een merk heeft nu al voordeel voor mij gehad,

De manchet van mijn Helly Hansen jas was losgegaan.
Inmiddels heb ik deze 3 maanden oude jas kunnen omwisselen tegen een gloednieuwe.

Bleek trouwens ook een bekend probleem, manchetten zijn te strak gemaakt!
Laatst gewijzigd door goeroe op Do 13 Dec, 2007 21:46, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
goeroe

Scouting groep: Klimopgroep

Berichtdoor sliefzeilertje » Vr 14 Dec, 2007 10:01

Franka schreef:Absolute aanrader; Het merk XM!

Ik ken veel mensen die inderdaad ook XM aanschaffen de afgelopen tijd. Het schijnen goede pakken te zijn die toch voor een redelijke prijs te koop zijn. Het zal waarschijnlijk ook mijn volgende aankoop worden.

Ik heb nu een jaar of twee een pak van HH, wat het goed doet, maar nu toch al duidelijk niet meer op z'n best is..
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor sjef » Vr 14 Dec, 2007 14:57

slief schreef:Ik heb nu een jaar of twee een pak van HH, wat het goed doet, maar nu toch al duidelijk niet meer op z'n best is..

:arrow: Een zeilpak is natuurlijk geen broodje kaas, zo'n ding kost klauwen vol. Dan zou dat toch eigelijk niet mogen na twee jaar al. Hoe verzorg je het pak? Gebruik je het ook op zout water?

Over XM hoorde ik ook veel positieve reacties. Alleen bij mijn bekende verkoopadressen kan ik het niet kopen.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor sliefzeilertje » Ma 17 Dec, 2007 17:55

sjef schreef:
slief schreef:Ik heb nu een jaar of twee een pak van HH, wat het goed doet, maar nu toch al duidelijk niet meer op z'n best is..

Een zeilpak is natuurlijk geen broodje kaas, zo'n ding kost klauwen vol. Dan zou dat toch eigelijk niet mogen na twee jaar al. Hoe verzorg je het pak? Gebruik je het ook op zout water?

Tja, het was niet het duurste pak aanwezig in de winkel. Het is ook nog best bruikbaar, maar sommige dingen slijten al wel. Ritsen die niet zo goed meer slijten, reflectoren die gescheurd zijn.

Echt verzorgen doe ik het ook niet. Ik maak het af en toe schoon nadat het echt vies is geworden. Ik heb het wel eens aangehad op zout water, maar niet vaak. Het is overigens nog wél waterdicht, daar heb ik nooit problemen mee gehad tot nu toe. Ik gebruik hem wel intensief..
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Jesper » Di 18 Dec, 2007 18:54

Franka schreef:Absolute aanrader; Het merk XM!
Ik heb afgelopen voorjaar een broek van het merk XM gekocht bij George Kniest te Oosterbeek. Waar ze me vertelden dat XM bijzonder goede kwaliteit biedt voor relatief weinig geld (betere kwaliteit dan gaastra bijv. voor minder geld). Héérlijke broek, uit de offshore serie, zou dus geschikt moeten zijn voor op zee, maar dat heb ik nog niet uitgetest.

De jas heb ik niet (ik doe het nog éventjes met een cheaper regenjasje op de binnenlandse wateren, en een broek houdt toch verbazend meer droog dan je lief is.) ken wel anderen die wél in het bezit zijn van de bijbehorende jas, en daar erg tevreden over zijn.

Is een harnas in je jas zo handig dan? als je een redelijk standaard opblaasbaar vest koopt heb je ook gelijk een harnas..

Zeilen in een snowboard/ski-broek is niet zo'n strak plan, hij laat veel meer water door dan een echte zeilbroek, ook is het véél warmer. In de stromende regen op de fiets is zo'n skibroek al vééls te warm, kun je nagaan hoe dat met zeilen is. Sneeuw is toch minder nat dan water! ;)
Andersom zou het misschien wel kunnen. Nooit geprobeerd eigenlijk..

Zoiezo succes ermee!

ik hebh et precies andersom ik heb de jas en de broek niet. maar dan uit de ocean serie . en ik ben inderdaad behoorlijk tevreden met wat ik gekocht heb. hij blijft echt goed droog het is echt super kwaliteit en zit lekker.
Laatst gewijzigd door Jesper op Di 18 Dec, 2007 18:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature
Gebruikers-avatar
Jesper

Berichtdoor Franka » Ma 03 Mrt, 2008 20:09

De nieuwe Waterkampioen van 11 maart (nr. 5) staat in het teken van de zeilpakkentest. Er zijn 11 zeilpakken getest op o.a. pasvorm, uitrusting, gebruikte materialen, draagcomfort en waterdichtheid. XM Yachting, een van de zusterbedrijven van Plastimo, heeft deelgenomen aan de test met het XM Offshore zeilpak. Het XM Offshore zeilpak heeft het predikaat BESTE PRIJS / KWALITEIT gekregen.
Citaat Waterkampioen:
"...Als het gaat om de verhouding tussen prijs en compleetheid wint dit pak op zijn sloffen."
"...Tja, en als je twee zeilpakken wilt hebben voor de prijs van één of gewoon een heel goed zeilpak voor weinig geld is XM de oplossing."

Toch wel weer leuk als bevestiging (A).
Gebruikers-avatar
Franka

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen

Vorige

Terug naar Kleding