FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Kleding

Het is momenteel Ma 20 Nov, 2017 22:05
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

[Groepsdassen] Ruilen

heb jij wel eens een das geruild met een persoon van een andere groep

ja
39
30%
nee
89
70%

Aantal stemmen : 128

Berichtdoor Baloe » Di 17 Feb, 2004 18:14

het gaat alleen om dassen definitief ruilen in dit topic, maar ik snap wel dat je mijn das graag wilt hebben, die mooie bordeaux rooie (met witte rand, en das anker) ;)
Kanoën is gezond. Eet meer kano's!
Gebruikers-avatar
Baloe
Sitecrew

Scouting groep: Cranenborgh groep Bleiswijk / Admiraliteit Delfland (RA1) /LNTC

Berichtdoor sliefzeilertje » Wo 18 Feb, 2004 07:37

offtopic: ik vind jou das idd mooi hoor baloe..:)

maar mij lijkt het ook leuk om gewoon permanent dassen met iemand te ruilen (niet m'n alleroudste das, die bewaar ik, maar gewoon met een reservedas ofzo...)
"Zeg maar ja tegen 't leven, anders zegt 'r 't leven nog nee!"
Gebruikers-avatar
sliefzeilertje

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Baloe » Wo 18 Feb, 2004 18:45

is dat een hint?
Kanoën is gezond. Eet meer kano's!
Gebruikers-avatar
Baloe
Sitecrew

Scouting groep: Cranenborgh groep Bleiswijk / Admiraliteit Delfland (RA1) /LNTC

Berichtdoor Dwergje » Do 19 Feb, 2004 21:53

Ik ruil ook mn das niet.. Naambandjes heb ik wel vrijwel altijd bij me om te ruilen... Dat vind ik wel grappig, maar wat ik met een das van een andere groep moet doen? Dat weet ik niet.. Bovendien is een das ook prijziger dan een naambandje...
Take time to smell the flowers on your way of life!
Gebruikers-avatar
Dwergje

Scouting groep: NTC RA 9 Lek- en IJsselstreek

Berichtdoor Fok! » Ma 22 Mrt, 2004 10:50

Fok! @ 7 juli 2003 schreef:Ik ook niet! Ik ben trots op mijn das. Mijn das is mijn alles. Hij valt al bijna helemaal uit elkaar, maar ik wil voorlopig geen nieuwe das, want de nieuwe dassen van onze groep zijn van ander materiaal en minder mooi (vind ik)....

Hmmzzz.... en soms, heel soms, gebeuren er van die dingen dat je afscheid neemt van hele dierbare objecten.

Afgelopen weekend heb ik afscheid genomen van mijn jáááárenlang trouw gedragen das. Maar het is weloverwogen beslissing geweest. En er is mij toegezegd dat hij op zijn nieuwe stek een zéér waardige ontvangst krijgt en in een eerbiedige entourage komt te hangen :)

Ik heb mijn das weggegeven aan een aantal Musinga-Rijn figuren, omdat zij hem bij wijze van ludieke grap van mij hadden ontvreemd.
Helaas waren ze in de tijd van de vermissing er enigszins onvoorzichtig mee omgegaan, maar ze gaan het dubbel en dwars goedmaken hebben ze me verzekerd: hij komt ingelijst mét verhaaltje erbij in het clubgebouw van Musinga-Rijn te hangen :mrgreen:
Geen zeeman kan varen, zonder kompas,
geen schipper kan zingen, zonder zijn glas!
Gebruikers-avatar
Fok!
Groepsmoderator

Scouting groep: Waterscouting Vita Nova, Schagen

Berichtdoor Jiggel » Vr 05 Nov, 2004 19:09

Ik heb nog nooit een das geruild met iemand. Wel vroeg Gorgelmuil of hij n das met me mocht ruilen, alleen had ik toen net mn beste das (1 van de 4) bij me! Maar Gorgelmuil, als je wilt, wil ik nog wel n keer met je ruilen! Ik wil wel n Houtman-das! :lol:
DeVroKa
Gebruikers-avatar
Jiggel

Scouting groep: Klimop Waddinxveen

Berichtdoor Nemo » Za 06 Nov, 2004 22:55

Jiggel schreef:Ik heb nog nooit een das geruild met iemand. Wel vroeg Gorgelmuil of hij n das met me mocht ruilen, alleen had ik toen net mn beste das (1 van de 4) bij me! Maar Gorgelmuil, als je wilt, wil ik nog wel n keer met je ruilen! Ik wil wel n Houtman-das! :lol:

4 :shock: Woowie! Ik had er eerst twee en dat vond ik toen al veel.
Ik heb trouwens nog nooit van das geruild...Het is gewoon mijn das :P. Ik heb em weleens geleend aan iemand, maar nee... Ik heb nog nooit geruild.
Gebruikers-avatar
Nemo

Scouting groep: cranenborghgroep (aka Scouting Bleiswijk)

Berichtdoor sartoootje » Za 06 Nov, 2004 23:36

ik heb zelf nooit een das geruild, ben nooit op het idee gekomen ook! misschien is het wel leuk om een das te ruilen met die van een andere groep, ik heb 2 dassen maar voorlopig wil ik ze beiden nog houden. de ene die ik voor de welpen gebruik is vrij nieuw alleen m`n moeder zou de badge er nog goed opzetten! :( de ander gebruik ik voor de zv. ik ben apetrots op beide dassen maar misschien dat ik van gedachten verander. ik wou volgend jaar mijn sarto-uniform collectie toch wat gaan uitbreiden met een nieuw t-shirt, dus wie weet ook een das(alweer). dan kan en wil ik er misschien wel een ruilen.

een explo van onze groep had na het rzw weekend een das van scouting '63 gevonden (hun sliepen met ons op ons gebouw). hun leiding zij dat als niemand zijn das kwijt zou zijn dat hij hem dan mocht houden. alweer 2 maanden terug en hij heeft hem toch gehouden. misschien dat juhroen er iets van weet: een verloren das rond de maand september?
scouting is cool,
scouting is vet,
maar waterscouting is het best!:P
Gebruikers-avatar
sartoootje

Scouting groep: scouting Sarto Amsterdam

Berichtdoor Marihuana » Ma 08 Nov, 2004 18:19

mijn oude das heb ik ooit wel geruild, maar ja dat is een standaard das met schotse ruit uit de shop(kan even niet op de naam komen) ik heb hem geruild met een groep uit schotland uit perth en kinross ik weet niet de naam van de groep maar het was ook een schotse ruit en ik heb hem geruild met een jongen die heel graag wilde ruilen en ik vond het ook wel leuk. verder heb ik nog een das geruild tegen een kampdas die ik zelf had gemaakt en waar ik niet tevreden over was met iemand uit griekenland geen idee welke groep
Marihuana

Scouting groep: Scouting Koog-Zaandijk (HBS)

Berichtdoor Wieke » Di 09 Nov, 2004 07:21

Naambandjes ruilen lijkt me inderdaad leuker :)
Aan loef loden en gissen,
Aan lij kotsen en pissen.
Gebruikers-avatar
Wieke

Scouting groep: Wilhelminagroep

Berichtdoor ArnoNijhof » Vr 12 Nov, 2004 10:42

Jiggel schreef:Ik heb nog nooit een das geruild met iemand. Wel vroeg Gorgelmuil of hij n das met me mocht ruilen, alleen had ik toen net mn beste das (1 van de 4) bij me! Maar Gorgelmuil, als je wilt, wil ik nog wel n keer met je ruilen! Ik wil wel n Houtman-das! :lol:

Geldt je aanbod nog? ;)

Heb hem nu helemaal niet meer nodig, en heb er nog steeds 2... Dus ruilen is ok...
Nawaka F.A.Q.
Als jouw vraag er niet tussen staat, mail dan de helpdesk: helpdesk@nawaka.scouting.nl
Volg Nawaka op Facebook
Volg Nawaka op Twitter @nawaka_nl
Gebruikers-avatar
ArnoNijhof

Scouting groep: Diensthoofd Communicatie - Nawaka 2014 / Klimopgroep / Martinistam

Berichtdoor zeilfreak » Vr 12 Nov, 2004 10:55

ik heb zo'n das ook nog nooit geruild, maar k heb wel bij een landscoutgroep gezeten. zit nu bij de zeeverkenners :)
greate pier the best!!
Gebruikers-avatar
zeilfreak

Scouting groep: Greate Pier

Berichtdoor nikki » Za 13 Nov, 2004 12:03

zeilfreak schreef:ik heb zo'n das ook nog nooit geruild, maar k heb wel bij een landscoutgroep gezeten. zit nu bij de zeeverkenners :)

voor mij precies het zelfde alleen is mijn landgroepsdas net zo blauw als mijn uniform dus daar heb ik verder weinig aan

ga wel mijn das ruilen in Zuid-Afrika ben benieuwd wat voor een ik er voor in de plaats krijg :stupid:
Gebruikers-avatar
nikki

Scouting groep: Greate Pier, Sneek en Duco van Martena, Leeuwarden

Berichtdoor Jiggel » Za 13 Nov, 2004 14:57

Gorgelmuil schreef:

Geldt je aanbod nog? ;)

Heb hem nu helemaal niet meer nodig, en heb er nog steeds 2... Dus ruilen is ok...

Ja, m'n aanbod geldt nog! :mrgreen: We zullen even n keer afspreken dat we m allebei even meenemen!!
DeVroKa
Gebruikers-avatar
Jiggel

Scouting groep: Klimop Waddinxveen

Berichtdoor -loulou- » Vr 23 Dec, 2005 22:33

orion 481 schreef:nou ik had dus op nawaka een das waar 2 rooie verf vlekken opzaten en ik zou toch een nieuwe kopen na nawaka dus ik heb wel me das geruild met een jongen van mijn supkamp namelijk bries
ik kende die jongen niet maar hij kwam uit drachten en van de groep de waldwalkers ofzo

*kwam toevallig dit topic tegen*
(hebben jullie een das met een rode rand?, die hangt nog steeds bij die jonge aan het uniform ;) )
Maar op nawaka hebben veel dassen geruild..
Ik niet, ik had maar 1 das mee en die had ik toen al een paar jaar, echt mijn das gewoon :) dus wou ik niet kwijt.. Maja.. hij was vorig jaar overvoord gevallen en hij kon niet zwemmen :cry:
-loulou-

VorigeVolgende

Terug naar Kleding