FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Kleding

Het is momenteel Do 21 Sep, 2017 14:53
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Niet happy met speltakteken scouts

Niet happy met speltakteken scouts

Berichtdoor rene » Zo 23 Jan, 2011 17:28

Ik ben helemaal niet happy met het ontbreken van een speltakteken waterscouts, we moeten namelijk het algemene speltakteken scouts gaan dragen.

Ik hoop niet dat dit ook gaat inhouden dat waterscouting is de rest van de ondersteuning ook gaat verdwijnen.

Ik zit nou te twijfelen tussen de opties:

a) Als waterscouts gewoon het scout speltakteken invoeren in de wacht.
b) Wat anders maken, mar dabn zijn we toch buitenbeentje
c) Helemaal geen speltakteken meer dragen, de blauwe blouse zegt genoeg.

Hebben jullie er ook een mening over ? Of maakt hetallemaal niet uit omdat je bijvoorbeeld niet vaart met een uniform aan ?
Gebruikers-avatar
rene

Scouting groep: sc. wesselgroep vlaardingen

Re: Niet happy met speltakteken scouts

Berichtdoor michel » Zo 23 Jan, 2011 18:44

Ben het met je eens rene, wat heeft het nieuwe speltakteken te maken met waterscouts?!

Ik zeg: voet bij stuk houden en lekker met het oude speltakteken blijven lopen!
de zeilende 'Rudolph' ....
Gebruikers-avatar
michel
Bestuur

Scouting groep: Jutters Willemsoord Den Helder, TOES

Berichtdoor f.alonso » Zo 23 Jan, 2011 18:47

Maar die zijn straks niet meer te bestellen en wat dan? (Geen idee hoeveel wij er nog op voorraad hebben, nog een aantal in ieder geval)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor JopTop » Zo 23 Jan, 2011 20:02

Wij hebben op onze groep nog de oude blauwe installatie teken.
Tot een jaar 2 geleden hadden wij ze nog.
Wij kenden via via (die vaker voor scouting insigne maakt) iemand die voor ons de oude installatie teken heeft gemaakt.
Ik denk dat wanneer je het ontwerp er van, bij die gene aanlever, dat die gene best een een aantal van kan laten maken.

Maar terug op het punt: Ze zijn inderdaad helemaal niet meer aan water(of lucht) scouts gelinkt. Ook bijvoorbeeld het scoutshandboek. Staat ook bijzonder weinig in voor de waterscouts.
Binnen onze groep hebben we zoiezo geen speltaktekens (alleen de welpen) dus wij hebben dat probleem niet echt dat ze niet meer te krijgen zijn. Maar ik zou voor optie C gaan. (aan bijvoorbeeld de bakslinten kan je binnen onze groep zien in welke groep(bak) je zit.)
http://www.wdzdordt.nl
http://www.scoutingdordrecht.nl
Gebruikers-avatar
JopTop

Scouting groep: Willem De Zwijgergroep III, Dordrecht. TOES Telecom. Scouting LAROS

Berichtdoor dconel » Ma 24 Jan, 2011 16:44

Ook hier wordt gebaald, maar wat doe je er aan?
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor robinbalk » Ma 24 Jan, 2011 17:27

is er in het buitenland niets te vinden dan?
al onze seascout badges komen uit Engeland
VPV Hoorn 100 Jaar! 1912-2012 en verder.
(later bleek 1911 ergens in een oud krantenartikel uit 1912 dat we al 1 jaar bestonden)
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor beheerdersintjoris » Di 25 Jan, 2011 15:57

Wij hebben nooit gebruik gemaakt van speltaktekens, geen idee waarom, maar het zou te maken kunnen hebben dat bij ons waterscouts en wilde vaart gemengd draaien.

Wij voeren op de blauwe blouse alleen het installatieteken van SN, voor kwartiermeesters en bootsmannen komen daar de witte strepen naast. Op het andere zakje plaatsen de meesten de badge van hun 1e Nawaka en tot die tijd blijft ie dus maagdelijk blauw...

8)
Gebruikers-avatar
beheerdersintjoris

Scouting groep: Zeeverkennersgroep Sint Joris

Berichtdoor timon » Wo 26 Jan, 2011 22:15

Waarom is een het ontbreken van een eigen plaatje zo erg? Wij hebben een Gidsengroep en hadden ook liever een eigen speltakteken gehouden, maar zo rampzalig als een hoop mensen het hier vinden is het nu ook weer niet.

Gewoon het nieuwe speltakteken gebruiken en over 3 jaar zal niemand het oude meer missen (op de stafleden na die blijven zeuren dat ze het oude liever hadden gehad). Is er iemand die denkt dat zijn leden hier in de toekomst een probleem mee hebben? Die weten straks gewoon niet beter.

Misschien dat we dan over 10 jaar ook wat minder rivaliteit hebben tussen land- en water. En eindelijk een keer samen Scouting kunnen uitstralen.
Gebruikers-avatar
timon

Scouting groep: Scouting Zaltbommel

Berichtdoor dconel » Wo 26 Jan, 2011 23:28

ja als het zo door gaat heb je over 10 jaar alleen nog zandscouts, vandaar ;)
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor Seb » Do 27 Jan, 2011 00:30

timon schreef:Misschien dat we dan over 10 jaar ook wat minder rivaliteit hebben tussen land- en water. En eindelijk een keer samen Scouting kunnen uitstralen.

Die rivaliteit die blijft omdat het een essentieel andere manier van scouting is en er mensen proberen het heel erg op elkaar te laten lijken. Je zou verwachten dat het dan alleen maar erger wordt, omdat je als waterscout probeert je eigen identiteit te behouden. Worden verschillen uitvergroot enzo, je snapt wat ik bedoel.

De reden dat Rene geen speltaktekens meer kan krijgen is dat wij de laatste 7 hebben gekocht in de Scoutshop Vld :-P Maar het probleem is er bij ons dus ook, maar hebben we al eens uitgebreid over gediscussieerd in en ander topic. Was toen iemand die meteen riep dat die een offerte ging makenvoor reproductie van de oude. Ik hou me iig aanbevolen!
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor Inger89 » Do 27 Jan, 2011 01:08

Seb schreef:Die rivaliteit die blijft omdat het een essentieel andere manier van scouting is en er mensen proberen het heel erg op elkaar te laten lijken. Je zou verwachten dat het dan alleen maar erger wordt, omdat je als waterscout probeert je eigen identiteit te behouden. Worden verschillen uitvergroot enzo, je snapt wat ik bedoel.

Ik ben het hier niet mee eens. Ik ben zelf als landscout begonnen bijna 14 jaar geleden. Sinds een paar maanden kan ik ook erg genieten van de waterscouting. De manier waarop invulling wordt gegeven aan opkomsten is anders, maar de visie die er wordt overgebracht is gelijk. Het enige echte verschil dat ik tot nu toe merk tussen land- en waterscouts is de kleur van hun uniform.
proud to be a modderscout
Gebruikers-avatar
Inger89

Scouting groep: Willen de Zwijger III, Dordrecht & TOES

Berichtdoor Seb » Do 27 Jan, 2011 11:22

Inger89 schreef:De manier waarop invulling wordt gegeven aan opkomsten is anders, maar de visie die er wordt overgebracht is gelijk.

De visie die bij voetbal en hockey wordt overgebracht verschilt onderling ook niet van elkaar, maar het is een wezenlijk andere doelgroep. Júist door dat verschil in opkomsten geldt dat ook voor verschil in land- en waterscouting. Door dat vage scoutshandboek met die 7 landscouts lijkt het alleen of dat verschil er niet zou mogen zijn.
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor Jaeder » Za 29 Jan, 2011 11:18

Het nieuwe speltak-teken is inderdaad wel wennen, maar geeft wel wat van avontuur aan, wat je natuurlijk ook bij waterscouts hebt.

Het onderscheid met een blauw uniform is volgens mij al behoorlijk duidelijk. Bij de Wilde Vaart zag ik het Explorer-speltakteken genoeg gedragen worden. Dat zou dan wel kunnen? Waarom is het daar dan anders?

Als ik waterscout-leiding was zou ik me over andere dingen zorgen maken, zoals de handboeken en implementatie van de CWO-eisen in de insignes en Scouting-academy. Zelf ben ik op het LSC maar eens begonnen met wat mensen naar de implementatie van het Spel te vragen, want dat is belangrijker dan zo'n speltakteken. Hoe is het Welpenspel bruikbaar voor Waterwelpen (Dolfijnen), hoe kun je dat nieuwe Scoutskompas gebruiken in je waterscouts-wacht? Dat zijn de vragen die er meer toe doen.

Het design van het speltak-teken had om mij ook wat neutraler gemogen, maar is niet lelijk. Je kunt dan beter eens in overleg met wat mensen, dan op een dergelijk forum klagen.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor Nepscout » Zo 30 Jan, 2011 20:57

Tsja, wat doe je er aan... Je kan de hele voorraad wel op gaan kopen maar net zoals met de scoutfit: ooit zal je wel moeten. En wat maakt het verder ook uit, je weet zelf toch waar je mee bezig bent? Onze kinderen kijken echt niet naar die insignes hoor...

En dat we niet hetzelfde spel spelen als de landscouting: daar ben ik het als oud-landrot pertinent mee oneens. Er is soms meer verschil tussen watergroepen onderling dan tussen een land- en watergroep! Maar dat is een andere discussie.
Nepscout

Berichtdoor zvheenetrecht » Di 27 Nov, 2012 23:19

Hoi,

Ik ben schipper bij de zeeverkenners van scouting Heenetrecht uit Tholen (Zeeland).
Wij waren ook niet echt blij toen we hoorde dat de zeeverkenners opgeheven zouden worden door Scouting Nederland.
De hele identiteit van de waterwerken wordt onderuit gehaald en de pijlers van scouting (land, water, lucht) worden langzaam samengevoegd tot een standaard. Zonde!

Samen met een aantal andere groepen uit Zeeland hebben we besloten Zeeverkenners te blijven!
Het probleem dat het zeeverkenners insigne niet meer te bestellen is bij de scoutshop is geen punt.
Doordat we met een aantal groepen waren konden we het voordelig laten maken.
Ik heb nog steeds zeeverkenners insignes op voorraad.
Ze kosten €1,85 per stuk excl. verzendkosten.
Ik heb altijd een voorraad, dus vrijwel direct leverbaar.
Ben je geïnteresseerd? Stuur me een mailtje op zvheenetrecht @ hotmail.com!

Met vriendelijke groeten,

Rutger Boxhoorn
Schipper van de Zeeverkenners
Scouting Heenetrecht Tholen

http://www.heenetrecht.nl
zvheenetrecht @ hotmail.com
http://www.facebook.com/heenetrecht
Laatst gewijzigd door Leidse Stadjer op Do 29 Nov, 2012 21:01, in totaal 2 keer gewijzigd.
Reden: mailardres beschermd tegen spambots
zvheenetrecht

Scouting groep: Heenetrecht Tholen

Volgende

Terug naar Kleding