FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Kleding

Het is momenteel Di 21 Nov, 2017 14:51
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

ScoutFit is nu verkrijgbaar. Deel hier je ervaringen!

Re: ScoutFit is nu verkrijgbaar. Deel hier je ervaringen!

Berichtdoor robinbalk » Zo 28 Nov, 2010 13:27

waterratje schreef:Misschien dat je tijdelijk een stel gewone egaal blauwe overhemden kan gebruiken?

laatst kwam iemand bij ons in een blauw overhemd en iedereen riep wat doe jij hier in uniform(stamlid) bijna niet van echt te onderscheiden, dus kan zeker!!
VPV Hoorn 100 Jaar! 1912-2012 en verder.
(later bleek 1911 ergens in een oud krantenartikel uit 1912 dat we al 1 jaar bestonden)
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor doc » Zo 28 Nov, 2010 13:28

De scoutshop heeft ze misschien in Leusden niet op voorraad, maar een rondje mailen/bellen met andere scoutshops kan je natuurlijk altijd proberen, die hebben vaak een eigen voorraad
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Dik Parlevliet » Zo 28 Nov, 2010 14:22

f.alonso schreef:De scoutshop :(
Scoutshop over scoutfit schreef:Helaas zijn de heren maten 38 (M) en 40(L) momenteel niet leverbaar de verwachtte levertijd is eind februari 2011

Leuk, precies de maten die ik nodig heb voor mijn 3 nieuwe jeugdleden...

Maar dat zijn toch herenmaten, voor leiders, niet jeugdmaten voor leden? Ik heb maat 38.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor f.alonso » Zo 28 Nov, 2010 19:38

Blauw overhemd ga ik eens bekijken...

@Doc: Als de scoutshop./nl zegt dat ze 3 maanden niet kunnen leveren, dan denk ik dat anderen het ook niet hebben...

Dik Parlevliet schreef:
f.alonso schreef:De scoutshop :(
Scoutshop over scoutfit schreef:Helaas zijn de heren maten 38 (M) en 40(L) momenteel niet leverbaar de verwachtte levertijd is eind februari 2011

Leuk, precies de maten die ik nodig heb voor mijn 3 nieuwe jeugdleden...

Maar dat zijn toch herenmaten, voor leiders, niet jeugdmaten voor leden? Ik heb maat 38.

Ik heb maat L (40) en die hebben ze aan gehad, koop je 2 maten groter voor de kids van dan ze normaal hebben, maar hoeven ze niet volgend jaar een nieuwe te kopen als ze gaan groeien. (uiteindelijk 2x L nodig en 1x M)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor f.alonso » Do 09 Dec, 2010 11:59

doc schreef:De scoutshop heeft ze misschien in Leusden niet op voorraad, maar een rondje mailen/bellen met andere scoutshops kan je natuurlijk altijd proberen, die hebben vaak een eigen voorraad

Dit heeft de Scoutshop voor mij gedaan, maten elders gevonden :) Worden van de week opgestuurd! ;)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor doc » Do 09 Dec, 2010 19:10

Netjes &:&
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor waterratje » Do 09 Dec, 2010 20:43

Kijk! Prima geregeld zó. Jij uit de brand, jouw die-wie-geïnstalleerd-moeten-worden ook blij :)
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor Inger89 » Zo 13 Feb, 2011 16:21

Woensdag ook mijn eigenste blauwe (beetje grijs-blauwe) scoutfit gekocht, knoopjes vallen er nu al bijna af dus die mogen direct opnieuw vast gezet worden. Verder weet ik nog niet echt hoe het bevalt, ik heb hem nog niet echt gebruikt.

*pakt naald en draad*
proud to be a modderscout
Gebruikers-avatar
Inger89

Scouting groep: Willen de Zwijger III, Dordrecht & TOES

Berichtdoor doc » Zo 13 Feb, 2011 17:18

Wat ik inderdaad wel jammer vind is dat ze knoopjes hebben met twee gaten. Vier gaten was een stuk steviger geweest. Aan de andere kant, een knoopje er op nieuw opzetten is minder vervelend dan een gescheurde blouse..
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Berichtdoor Inger89 » Zo 13 Feb, 2011 20:19

doc schreef:Wat ik inderdaad wel jammer vind is dat ze knoopjes hebben met twee gaten. Vier gaten was een stuk steviger geweest. Aan de andere kant, een knoopje er op nieuw opzetten is minder vervelend dan een gescheurde blouse..

Vroeger zaten er toch reserve knoopjes bij een scoutinguniform? Deze mis ik wel, ik ben blind of ze zitten er daadwerkelijk niet bij.

Na een dagje mijn scoutfit te hebben getest, ben ik redelijk optimistisch. Het zit best prettig, zachte flexibele stof. Welke toch wel een voordeel is in vergelijking met de schurende stof van het oude uniform. En ook wel bijzonder warm, terwijl het wel lekker licht valt. Misschien wordt ik ooit nog een voorstander, maar dan moeten de knoopjes er niet direct na aankoop afvallen (en ik wil de epauletten terug) :hopman:
Gebruikers-avatar
Inger89

Berichtdoor Kelly__ » Do 17 Feb, 2011 15:00

Inger89 schreef:Vroeger zaten er toch reserve knoopjes bij een scoutinguniform? Deze mis ik wel, ik ben blind of ze zitten er daadwerkelijk niet bij.

ze zitten er bij!
aan de binnekant op het wassetiket!
x :vuist:
SEZ SEZ SEZ SEZ!.
Gebruikers-avatar
Kelly__

Scouting groep: Scouting Elfregi Zaanstreek // Rascal!

Berichtdoor Inger89 » Do 17 Feb, 2011 16:09

Kelly__ schreef:
Inger89 schreef:Vroeger zaten er toch reserve knoopjes bij een scoutinguniform? Deze mis ik wel, ik ben blind of ze zitten er daadwerkelijk niet bij.

ze zitten er bij!
aan de binnekant op het wassetiket!
x :vuist:

Oow hihi, ik is me een gewoonte geworden dat ze aan de onderkant in de knopenrij zitten :X
*note aan mezelf: volgende keer beter kijken*
Gebruikers-avatar
Inger89

Berichtdoor cc-junk » Zo 05 Jun, 2011 14:17

Eventjes los van de kleur vorm en wat er nou wel op zit of niet, want dat is nog al persoonlijk.

Maar in hoeverre vinden jullie de scoutfit ten opzichte van het uniform nou zo wezenlijk verschillend als je het bekijkt door de ogen van een buitenstaander. Los van de kleur en het ontbreken van epauletten zie ik maar heel weinig verschil. En was een van de redenen om het uniform te vervangen niet dat het oude uniform niet de juiste uitstraling had? Ik vind nou niet echt dat de scoutfit een wezenlijk andere uitstraling bied dan het uniform. Het blijft een blouse met badges er op, en een groepsdas om je nek.

Mijn oude uniform was tot op de draad versleten. Ik heb nu een scoutfit. Het maakt mij niets uit welke ik draag. De nieuwe is voor mij net zo prima. En sommige dingen vind ik een verbetering en sommige dingen niet, maar dat heb je met ieder nieuw uniform wat ze bedenken. Maar ik vind het zonde van het geld dat er aan besteed is om een nieuw uniform te ontwikkelen om dan met een oplossing te komen die niet wezenlijk verschilt van de oude. Dat klinkt mij in de oren als vernieuwen om het vernieuwen. Aan de oude mankeerde kennelijk niet zo veel want de nieuwe lijkt er nog sprekend op. Waarom vernieuwen dan?
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor brombeer » Zo 05 Jun, 2011 15:38

Ben het helemaal mee eens ... ik snap het nut niet daar er niet veel veranderd is .
En inderdaad zonde van het geld , maar dit gaat ook op niet alleen voor het uniform , maar ook voor de insignes /badges etc. waarom iedere keer veranderen... t is onnodig en gaat nergens over ...

Het is net als zoveel produkten , men geeft het produkt een iets gewijzigde verpakking , waarvan men het nauwelijks intereseerd net als ziet of merkt , puur om zo meer te verkopen... mij lijkt als het produkt goed is verkoopt het zichzelf.
No Nuts....No Glory.... No Life !!!

Damned if we do , Doomed when we don't
Gebruikers-avatar
brombeer

Scouting groep: Paulus Zeeverkenners

Berichtdoor Dik Parlevliet » Zo 05 Jun, 2011 21:12

Het was ook in het begin de bedoeling om het uniform heel anders te maken. Toen ging men enquetes houden en bleek dat de leden eigenlijk niks wilde veranderen. Dus stapje na stapje werd het weer hetzelfde.

Mensen in Nederland lopen graag achter mooie ideeën aan zonder interesse voor de praktijk. Dus het wordt óf niet uitgewerkt (Scouting Academy) óf het is zo onpraktisch dat niemand het gebruikt óf ze komen weer op hetzelfde uit.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

VorigeVolgende

Terug naar Kleding