FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Materialen en technieken

Het is momenteel Di 26 Sep, 2017 17:20
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

GPS Tracker

GPS Tracker

Berichtdoor MB » Di 18 Jun, 2013 17:47

Komend zomerkamp gaan wij met onze boten op kamp naar Sneek (WV) en Terherne (ZV). Nu lijkt het mij leuk om de thuisblijvers realtime op de hoogte te houden van onze vaarroute. Aangezien een AIS wat te gek zou worden in onze sleper, zoek ik naar een soortgelijke dienst.

Heeft iemand van jullie wellicht ervaring een GPS-tracker app op een smartphone, die om de X minuten een locatie doorgeven aan een website die de route vervolgens op een mooi kaartje weergeeft? Helemaal mooi zou zijn als dit kaartje ook nog eens te embedden is een een website.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Re: GPS Tracker

Berichtdoor doc » Di 18 Jun, 2013 21:34

Er is een app die jouw mmsi (want jullie hebben vast een marifoon aan boord) naar marinetraffic kan sturen
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor MB » Di 18 Jun, 2013 22:35

Nope, we hebben helaas (nog) geen marifoon aan boord. Dus het zal het GPS-signaal van mijn telefoon moeten worden.
Gebruikers-avatar
MB

Scouting groep: Shawano's Lisse / Admiraliteit Rijnland (RA4) / Nawaka Subkamp Honshu / Kaagcup

Berichtdoor MB » Di 13 Aug, 2013 16:11

Voor de geïnteresseerden: ik heb uiteindelijk de app FollowMee gebruikt. Deze had een basic gebruikersinterface, maar deed precies wat we wilden. En gebruikte daarbij ook nog eens weinig data. Een aanrader dus voor anderen die een soortgelijke oplossing zoeken.
Gebruikers-avatar
MB

Terug naar Materialen en technieken