FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Materialen en technieken

Het is momenteel Vr 24 Nov, 2017 23:04
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Wrikriemen 'de Rie'

Wrikriemen 'de Rie'

Berichtdoor marinka » Wo 21 Dec, 2011 18:42

In de loop der jaren zijn er bij ons helaas de nodige wrikriemen gesneuveld en nu zijn wij opzoek naar nieuwe. Ik heb al even rond gezocht op internet en de meest betaalbare zijn die van 'de Rie' in Werkendam. Daarnaast is het vanuit Rotterdam ook nog redelijk aan te rijden.

Er zijn alleen nog een tweetal vragen waar ik mee zit: Heeft iemand enige recente ervaring met deze riemen? En zo ja, hoe bevallen ze? En vooral hoe is de vorm van het blad? Wij zelf hebben namelijk twee verschillende soorten wrikriemen op de groep. Één waarbij de zijkanten van het blad afgerond zijn en één waarbij de zijkant van het blad enkele cm dik is. Ik weet dat het een wat wazige beschrijving is maar hopelijk kan iemand me verder helpen. Ik heb namelijk al contact gehad met 'de Rie' zelf, maar daar werd ik helaas niet veel wijzer van.
Gebruikers-avatar
marinka

Scouting groep: Cornelis Tromp Groep 14

Re: Wrikriemen 'de Rie'

Berichtdoor doc » Wo 21 Dec, 2011 19:21

Ze hebben een slechte serie gehad, maar volgens mij zijn ze nu wel weer ok, zal het vanavond eens navragen op de groep
Hee waar gaan we heen, diddelidee!?
Hee wie gaat er mee, diddelidee!?
Overal in Ierland zeggen ze: Hee hee hee diddelidee!
Gebruikers-avatar
doc
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor dconel » Wo 21 Dec, 2011 19:23

Wij hebben er hier ook minimaal 1 van. Bij deze is het blad niet afgerond (en dus enkele cm dik). Maar het zijn prima riemen! Niet te zwaar, gewoon recht en wrikken goed. Zelf wil ik altijd die mooie afgeronde wrikriemen :P Misschien verkopen ze die daar ook wel.

We hebben trouwens wel eens een set roeiriemen van ze gekocht die schots en scheef waren. Echt rotzooi (iedereen van het vlettenproject destijds?) maar we hebben toen prima nieuwe spullen gehad.
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor cc-junk » Wo 21 Dec, 2011 19:30

In september hebben wij een nieuwe wrikriem in gebruik genomen die bij De Rie vandaan komt. Moet er wel bij zeggen dat die riem eerst minstens 5 jaar heeft liggen wegstoffen in de opslag dus helemaal recent is de ervaring niet. Maar onze ervaring is prima. De riem heeft een mooi groot blad. Hoe die afgewerkt is aan de zijkant zou ik even moeten nakijken.

Maar het belangrijkste: De riem wrikt lekker!

Volgens mij als je maar genoeg besteld komen ze het nog brengen ook. (Maar ja niet iedere groep heeft de luxe om drie sets riemen te moeten bestellen + voor twee vletten al het andere houtwerk ook, om dat vervolgens meer dan 5 jaar op te slaan voordat de eerste riem überhaupt nodig is. Ik heb zelfs de helmstokken maar ingezet als nieuwe bijlsteel :stupid: Ik denk dat meneer De Rie ook bedacht heeft dat die bij de Gammel goedkoper zijn dan ze zelf te maken :-P )
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor T-O » Do 29 Dec, 2011 17:35

Ook onze groep heeft nu 5 wrikriemen van de Rie, en bij ons was het ook een groot verschil met de oude riemen. Waarschijnlijk ook omdat we daarvoor kleinere wrikriemen hadden. Bij ons hebben de roeiriemen een blad met aan de zijkant een dik vlak stuk, en zijn de wrikriemen mooi gerond.
De wrikriemen bevallen goed, echter hebben we bij twee exemplaren dat hij begint te splinteren op het stuk dat tegen het wrikgat schuurt. Misschien niet voldoende gelakt voordat hij in gebruik is genomen dat weet ik niet. Maar het is wel een puntje waar je op moet letten. Een ander punt is dat er soms wel verschil zit in de wrikriemen, wij hebben twee wrikriemen waarvan het blad en het rondhout dikker is dan de andere wrikriemen, en dus ook zwaarder. Verder prima riemen.
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor marinka » Vr 30 Dec, 2011 20:32

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik denk dat ik binnenkort maar eens een tripje Rotterdam-Werkendam ga maken. Voor 4 wrikriemen is dat de moeite wel waard!
Gebruikers-avatar
marinka

Scouting groep: Cornelis Tromp Groep 14

Berichtdoor T-O » Do 26 Jan, 2012 15:07

reken ze dan meteen contant af, kan btw schelen...
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Terug naar Materialen en technieken