FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Materialen en technieken

Het is momenteel Di 26 Sep, 2017 02:58
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Nieuw model ruimtevaarder scoutshop

Nieuw model ruimtevaarder scoutshop

Berichtdoor PowPow » Di 14 Sep, 2010 11:03

Door de nodige acties te houden afgelopen jaren hebben wij aan het begin van dit jaar vier nieuwe tenten aan kunnen schaffen.
Na overleg tussen de speltakken is besloten vier ruimtevaarders te bestellen bij de scoutshop.
De nieuwe tenten zijn voor het eerst gebruikt op zewaka(pinksterkamp).
Toen bleek al dat er bij één tent verkeerde stokken waren geleverd. Voor zomerkamp van de zv zijn gelukkig nieuwe geleverd.
Halfverwege het kamp bleek dat een aantal naden het al begonnen te begeven. Op de vier hoeken begonnen deze uit te scheuren. Deze vier nieuwe tenten hadden dit allemaal, terwijl ze bij elkaar net een week waren gebruikt.
Na wat onderzoek bleek dat het ontwerp van de ruimtevaarder is aangepast waardoor deze gebreken ontstaan.

Twee jaar eerder hebben wij bij de scoutshop ook al twee ruimtevaarders aangeschaft, hier is nog niets mis mee. De kwaliteit is sterk achteruit gegaan en voldoet niet aan hetgeen je mag verwachten voor de prijzen die gerekend worden.

Wij beraden ons op verdere stappen maar blijven zeker niet met deze tenten zitten gezien het hier gaat om een ontwerpfout.
Ik ben benieuwd naar recente ervaringen van andere groepen, maar laat dit ook een waarschuwing zijn om de tenten goed te controleren als iets is besteld bij de scoutshop.
Gebruikers-avatar
PowPow

Scouting groep: Frans Naerebout

Re: Nieuw model ruimtevaarder scoutshop

Berichtdoor dconel » Wo 15 Sep, 2010 19:53

Wij hebben recent een nieuwe tent gekocht ( klein jaar geleden?), en zijn hier erg tevreden mee. Stevig doek en regelmatig gebruikt. Ik kan me ook niet voorstellen dat de naden het zo snel begeven, als ik jou was zou ik navraag doen, want dat klopt echt niet :)
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Re: Nieuw model ruimtevaarder scoutshop

Berichtdoor Scoutertje » Vr 24 Sep, 2010 18:54

Stokkenprobleempje heb ik ook wel eens gehad.
De gaten in de noklat waren kleiner dan de pin op de tentstok...
Geen zin om de zaak terug te sturen... boormachine gepakt... :-)
Gebruikers-avatar
Scoutertje

Scouting groep: TOES

Terug naar Materialen en technieken