Leertjes tussen mast en klauw
19 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Leertjes tussen mast en klauw
onze masten gaan normaal in de olie dacht ik
afgelopen vrijdag toevallig een mast geschuurd maar die plek is niet te zien als het eenmaal mat opgeschuurd is wij hebben niets tussen de klauw en de mast
afgelopen vrijdag toevallig een mast geschuurd maar die plek is niet te zien als het eenmaal mat opgeschuurd is wij hebben niets tussen de klauw en de mast
- robinbalk
- Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn
Ander matreriaal,onderhoud mast/klauw, leeftijd materiaal, noem maar op.
Dat kan aan veel factoren liggen, alleen maar mooi toch dat de slijtage mee valt.
Misschien vroeg jddegroot zich alleen af hoe je die minimale slijtage nog verder kan verminderen, of misschien was het enkel de vraag.
Maar men doet het ook om een slijtage aan de klauw teverminderen.
Dat kan aan veel factoren liggen, alleen maar mooi toch dat de slijtage mee valt.
Misschien vroeg jddegroot zich alleen af hoe je die minimale slijtage nog verder kan verminderen, of misschien was het enkel de vraag.
Maar men doet het ook om een slijtage aan de klauw teverminderen.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
-

landsc_te_water - Berichten: 1469
- Scouting groep: Paulus Zeeverkenners
Ik meen dat wij ook leer aan de binnenkant van de gaffels hebben. Slijtage aan de masten hebben we in ieder geval niet. Het leer kan je mooi soepel houden met uierzalf.
Op mijn eigen boot heb ik aan binnenkant van de gaffel gewoon tapijt. Maar daar is de klauw ook wat anders gemaakt.
Evert Jan
Op mijn eigen boot heb ik aan binnenkant van de gaffel gewoon tapijt. Maar daar is de klauw ook wat anders gemaakt.
Evert Jan
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen!
-

Evert - Berichten: 321
- Scouting groep: macdonald, Den Haag
wij hebben bij onze vletten zowel stalen klauwen als houten, bij de houten kan ik het mij niet herinerren dat we er problemen mee hebben, althans niet in deze vorm
de stalen klauwen zit bij ons een stuk rubberren slang om beschadiging vd mast te voorkomen
dit hebben wij al zo sinds dat ik het me kan heugen, ik weet ook niet of we ooit eens iets anders hebben geprobeert dus kan ik je helaas niet echt veel nieuws vertellen
de stalen klauwen zit bij ons een stuk rubberren slang om beschadiging vd mast te voorkomen
dit hebben wij al zo sinds dat ik het me kan heugen, ik weet ook niet of we ooit eens iets anders hebben geprobeert dus kan ik je helaas niet echt veel nieuws vertellen
waar brand is is de brandweer, waar de brandweer is is water, waar water is zijn waterscouts!!!
(en waar scouts zijn zijn kampvuren..... de cirkel is rond 
-

algenvreter - Berichten: 1416
- Scouting groep: vita nova groep schagen
19 berichten
• Pagina 2 van 2 • 1, 2
Keer terug naar Materialen en technieken