FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Hoe is het bij jouw groep?

Het is momenteel Za 15 Dec, 2018 09:00
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Troep op het scoutinggebouw

Berichtdoor sjef » Ma 14 Aug, 2006 12:52

Ons clubhuis (wachtschip) was mee op Nawaka. Op het einde van het kamp levert de speltak die het wachtschip gebruikt hebben het schip netjes en schoon op. Helaas kwamen daarna de andere speltakken met hun tenten en dergelijke en die werden aan boord geladen. Het resultaat op dit moment is om akelig van te worden. Een grote zwijnestal is het nu. Maar we gaan wel weer opruimen, over een paar weekjes is het weer netjes bij ons.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Tessa » Ma 14 Aug, 2006 21:58

Bij ons werd de zooi op het clubhuis steeds groter en vooral de ergernissen daarover... Daarom hebben we sinds kort een schoonmaakrooster waarbij elke speltak tijdens iedere opkomst 2 schoonmaaktaken heeft. Hoop dat het gaat werken :)
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Gebruikers-avatar
Tessa
Groepsmoderator

Scouting groep: Johan & Cornelis de Witt, Dordrecht

Berichtdoor Tijmen » Di 15 Aug, 2006 11:10

Achja, bij ons is ons clubuis (wachtschip) deels een tweede huis :D
Daarom is het soms een bende, maar dat is ook logisch als je maar een x aantal vierkante meters hebt op bijvoorbeeld 40 personen.

Maar als iedereen zich even inzet om het schoon te maken is het ook zo schoon. Alleen kan er bij ons nu wel een echte grote schoonmaak doorheen.
If you aint dutch you aint much!
Gebruikers-avatar
Tijmen

Scouting groep: J.P. Coen

Berichtdoor sahi » Wo 16 Aug, 2006 15:41

wij zijn nou druk bezig met verbouwen, dus ons clubhuis ziet er momenteel verschrikkelijk uit (normaal is t al erg). t plafond is eruit en de zaal ligt vol met gereedschap, ladders en stukken plafond. maar dat schijnt volgende week allemaal weer weg te zijn...
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

Berichtdoor tallenes » Vr 25 Aug, 2006 20:58

Ook bij ons is het meestal een rommeltje.
Er zijn een paamensen die opruimen en een heleboel die zich ergeren aan de troep.
Wat ook een probleem is is de botenloods. In de winter liggen de vletten erin dus kan er geen troep in.
Zodra de vletten eruit zijn lijkt het wel een verzamelplaats van alles wat iedereen kwijt wil.
Tegen de tijd dat de vletten er weer in moeten ben je eerst twee weken aan het ruimen.
Is al veel over gesproken. Er zijn allerlei strategien bedacht om het te voorkomen.
Er werkt echter maar een ding.
Twee weken inplannen om op te ruimen.
Scouting eigen zullen we maar zeggen.
2006 "INKA" 86 jaar scouting voor meisjes
Gebruikers-avatar
tallenes

Scouting groep: Inka RA23

Berichtdoor E-J » Ma 28 Aug, 2006 14:02

Tijmen schreef:Achja, bij ons is ons clubuis (wachtschip) deels een tweede huis :D
Daarom is het soms een bende, maar dat is ook logisch als je maar een x aantal vierkante meters hebt op bijvoorbeeld 40 personen.

Maar als iedereen zich even inzet om het schoon te maken is het ook zo schoon. Alleen kan er bij ons nu wel een echte grote schoonmaak doorheen.

Dat gebeurde vroeger ook 2x per jaar (meestal de groepsschipper en ik)..Helaas neemt de motivatie altijd wel snel af.
Ook is de stelregel dat na een kamp met het wachtschip de vaarbemanning op de terugweg de schoonmaak doen (met name keuken, toilletten en vloer).
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Berichtdoor Tijmen » Ma 28 Aug, 2006 15:37

Achja, we gaan er weer streng op toezien (dennis en ik) dat er elke week corvee wordt gedaan.

Zo moet het regelmatig schoon blijven.
If you aint dutch you aint much!
Gebruikers-avatar
Tijmen

Scouting groep: J.P. Coen

Berichtdoor E-J » Di 29 Aug, 2006 15:18

Pas Timo, geen slowchat; weer ontopic.
E-J

Scouting groep: Adm.12/JPC/European Seascouts

Berichtdoor Maskylla » Zo 29 Okt, 2006 18:20

bij ons is er een speciale ploeg waar je je voor kunt aanmelden en die eens in de zoveel tijd het clubhuis onderhoudt
zelf vindt ik het geen troep, zoiets werkt dus blijkbaar wel..
Harry Potter Wisdom
Word lid van de RPG en het forum!
Meer dan 1 jaar lid!
Gebruikers-avatar
Maskylla

Scouting groep: PG (de "groep op de hoek")

Re: Troep op het scoutinggebouw

Berichtdoor downie » Zo 01 Aug, 2010 21:40

ik doe nu nog wilde vaart en heb afgelopen jaar bij schoonmaakdag de boel in het binnen en buitenmagazijn opgeruimd en dat houd ik nu nog steeds bij.
volgend jaar ga ik de Technische en Logistieke Dienst doen bij ons gebouw. (moet dit wel eerst helemaal opzetten).
tis beter das ze lulle over je fiets dan fietse over je l*l
Gebruikers-avatar
downie

Scouting groep: Frans Naereboutgroep

Berichtdoor waterratje » Do 05 Aug, 2010 22:28

Misschien is het lullig, maar dit is wat ze noemen 'topic-kicken'.
Aangezien het laatste bericht (voor jouw bericht) bijna 3 jaar oud is....
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor dconel » Wo 11 Aug, 2010 18:15

waterratje schreef:Misschien is het lullig, maar dit is wat ze noemen 'topic-kicken'.

Lekker belangrijk..

downie schreef:ik doe nu nog wilde vaart en heb afgelopen jaar bij schoonmaakdag de boel in het binnen en buitenmagazijn opgeruimd en dat houd ik nu nog steeds bij.
volgend jaar ga ik de Technische en Logistieke Dienst doen bij ons gebouw. (moet dit wel eerst helemaal opzetten).

Gaat die Technische en Logistieke Dienst dan ook alle rotzooi van een ander opruimen? Ik ben zelf teamleider van de klusclub bij ons, en wij ruimen ook vaak het e.e.a. op maar ik zie het niet als een verplichting.

Bij ons is het ook vaak een puinhoop, meestal wordt er iets tijdelijk ergens weggezet en voor men het weet staat het er weer een half jaar. Meestal zijn het ook dezelfde mensen die opruimen. Zo af en toe doen we echt goed opruimen en dan gaat ook het vuur aan :)
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor downie » Zo 29 Aug, 2010 19:54

dconel schreef:
waterratje schreef:Misschien is het lullig, maar dit is wat ze noemen 'topic-kicken'.

Lekker belangrijk..

downie schreef:ik doe nu nog wilde vaart en heb afgelopen jaar bij schoonmaakdag de boel in het binnen en buitenmagazijn opgeruimd en dat houd ik nu nog steeds bij.

Gaat die Technische en Logistieke Dienst dan ook alle rotzooi van een ander opruimen? Ik ben zelf teamleider van de klusclub bij ons, en wij ruimen ook vaak het e.e.a. op maar ik zie het niet als een verplichting.

Bij ons is het ook vaak een puinhoop, meestal wordt er iets tijdelijk ergens weggezet en voor men het weet staat het er weer een half jaar. Meestal zijn het ook dezelfde mensen die opruimen. Zo af en toe doen we echt goed opruimen en dan gaat ook het vuur aan :)

De technisch en logistieke dienst zorgt gewoon voor het materiaal beheer en dat de magazijnen opgeruimd en begaanbaar blijven. dus het komt er wel op neer dat je andermans troep op staat te ruimen.

bij ons wordt het echt een grote zooi als je het niet bij houdt en als niemand iets kan vinden lopen we meestal dik achter op schema voor het botenonderhoud. dit omdat ze er meestal te laat uitgehaald worden, en omdat er dan nog veel laswerkzaamheden zijn en de verf op den duur overal staat.
tis beter das ze lulle over je fiets dan fietse over je l*l
Gebruikers-avatar
downie

Scouting groep: Frans Naereboutgroep

Berichtdoor _Lisette_ » Do 09 Sep, 2010 15:16

Bij ons is het tijdens de opkomst meestal wel een troep,
maar wij hebben ieder een eigen lokaal en die wordt volgens een rooster van die afdeling schoongemaakt
en daarbuiten hebben we nog een algemeen rooster voor de andere dingen zoals keuken, gang, wc's en buiten
Brandaen 55 jaar!!:D
_Lisette_

Scouting groep: Brandaen

Vorige

Terug naar Hoe is het bij jouw groep?