FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Hoe is het bij jouw groep?

Het is momenteel Ma 22 Okt, 2018 18:20
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Diefstal en vandalisme

Berichtdoor Henk Poley » Za 01 Dec, 2007 00:27

Van de week is er op ons wachtschip de Corrie een ruitje ingeduwd (zat kennelijk los genoeg). Het sleutelkastje is zo'n beetje leeggehaald. Meer zijn we nog niet tegengekomen dat er mist. Alle electronica en min-of-meer waardevolle metalen zijn nog aanwezig.

Startsleutel, waterbunsleutel en de sleutel van de grijze bak hingen er nog :-?. Morgen Sinterklaas-opkomst met de hele groep. Zou natuurlijk flauw zijn als dat er iets mee te maken heeft.. Word in ieder geval draaien op de generator, want de stop vervangen in het electriciteitskastje buiten gaat nu niet.
“If you want to build a ship, don't drum up people together to collect wood and don't assign them tasks and work, but rather teach them to long for the endless immensity of the sea” - Antoine de Saint-Exupéry
Gebruikers-avatar
Henk Poley
Sitecrew

Scouting groep: Vita Nova

Berichtdoor rene » Za 08 Dec, 2007 03:35

Van de website van de Zeeverkenners de Geuzen in Vlaardingen

In de vroege avond van donderdag 15 november werd in ons wachtschip/clubhuis de Cornelia getroffen door inbraak/vandalisme. Op ons antieke schip aan de Hoflaan werden meerdere ramen van de stuurhut en van de roef ingeslagen. Bovendien werd de hoorn kapot geschopt en het hek gesloopt. De daders hebben waarschijnlijk geprobeerd om in de roef te komen door de deur te forceren. Voor zover bekend is er niets meegenomen, maar de schade is enorm. Ook emotioneel!

hier meer
Gebruikers-avatar
rene

Scouting groep: sc. wesselgroep vlaardingen

Berichtdoor landsc_te_water » Za 08 Dec, 2007 10:36

Bij m'n oude groep was ook ingebroken (was toen ff de hype) waarbij alle deuren en kasten zijn opengebroken, de week erop is het neg eens dunnetjes overgedaan.
Enkele dingen zijn er gejat.

Je wordt er niet vrolijk van :cry:
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor Christ-in-a » Zo 09 Dec, 2007 15:00

Tessa schreef:
Tessa schreef:Toen ik nog bij de wilde vaart zat is een keer de buitenboordmotor gestolen een dag voordat we op kamp gingen. Die dag moest toen snel van alles geregeld worden zodat we een nieuwe bbm konden kopen en toch op kamp konden.

Dat was ongeveer 5 jaar geleden. En vandaag was het weer zover...
Toen sliefzeilertje en ik vanmiddag gingen zeilen zijn we tot de ontdekking gekomen dat de buitenboordmotor weer is gestolen :( Wordt een beetje heel erg moe van dat vandalisme en diefstal de laatste tijd.

En wederom gestolen!! :( :(
De twee motoren die we nog wél hadden zijn ergens deze week dmv inbraak uit het clubhuis gestolen. En het feit dat de dief / dieven precies wisten waar ze moesten zijn maakt het allemaal nog meer vervelender.. :hoofdschuddend:
Laatst gewijzigd door Christ-in-a op Zo 09 Dec, 2007 15:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Different isn't always better, but better is always different..
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Scouting groep: JCW, Dordrecht; Starrenburg, Rotterdam; team 4 mei

Berichtdoor sjef » Za 15 Dec, 2007 01:23

Tja, jullie clubhuis ligt ook niet echt centraal in het zicht van omwonende en zo. Een dief kan 's avonds alle tijd hebben om rustig in het clubhuis rond te snuffelen.

Veel sterkte en zo met de verzekering en hoop dat jullie snel een nieuwe hebben.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Christ-in-a » Za 15 Dec, 2007 11:43

Naja, wij hopen nog niet snel een nieuwe te hebben ;)
De dieven/inbrekers zijn namelijk gericht komen zoeken naar de motoren, dus we verwachten ze over een paar weken/maanden gewoon weer terug voor de nieuwe motoren.. De andere dingen in ons clubhuis zijn namelijk niet meegenomen :? Dus eerst maar het alarm weer operationeel maken (flink hard geluids- en lichtalarm binnen en buiten) én iets verzinnen om de kast van de motoren inbraakwerend te maken. Dán pas mag de nieuwe motor weer in het clubhuis komen!
Different isn't always better, but better is always different..
Gebruikers-avatar
Christ-in-a

Scouting groep: JCW, Dordrecht; Starrenburg, Rotterdam; team 4 mei

Berichtdoor FlorisMark » Di 18 Dec, 2007 14:11

FlorisMark 25 augustus schreef:Brand in papiercontainer, *knip*, veel papier kwijt, *knip*

Er is nog een staartje gekomen aan de brand van afgelopen jaar.

Blijkbaar waren de daders zo trots (en zelf zo dom) op hun "prestatie" dat ze een filmpje op youtube durfde te zetten. Een oud-lid heeft ons hierover getipt en wij hebben dit weer doorgegeven aan de politie. De personen die op het filmpje stonden kwamen duidelijk in beeld en hebben een uitnodiging gekregen om aanstaande week bij de politie te komen. Het filmpje is ondertussen verwijderd maar was door ons al opgeslagen en 'hard-copie' afgegeven bij de politie.

Hopelijk gaat het iets opleveren
Gebruikers-avatar
FlorisMark

Scouting groep: Scouting Anna Paulowna

Berichtdoor FW&K » Di 18 Dec, 2007 14:54

Mooi werk en mooi bewijs van toegankelijkheid en internetmogelijkheden van tegenwoordig! Mooi speurwerk!
"Nee, je zou niet zeggen dat hij ooit bij de scouting is geweest" - Pater Moeskroen
Gebruikers-avatar
FW&K

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen, Martinistam Groningen

Berichtdoor landsc_te_water » Di 18 Dec, 2007 17:39

Hoor je veel, dat ze er een filmpje van gemaakt hebben en op you tube gezet hebben.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Berichtdoor dconel » Ma 07 Jan, 2008 20:54

FlorisMark schreef:Er is nog een staartje gekomen aan de brand van afgelopen jaar.

Blijkbaar waren de daders zo trots (en zelf zo dom) op hun "prestatie" dat ze een filmpje op youtube durfde te zetten. Een oud-lid heeft ons hierover getipt en wij hebben dit weer doorgegeven aan de politie. De personen die op het filmpje stonden kwamen duidelijk in beeld en hebben een uitnodiging gekregen om aanstaande week bij de politie te komen. Het filmpje is ondertussen verwijderd maar was door ons al opgeslagen en 'hard-copie' afgegeven bij de politie.

Hopelijk gaat het iets opleveren

En nog wat gehoord?
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Berichtdoor sjef » Wo 14 Mei, 2008 12:57

Nu zijn wij eens de sigaar.

Twee weken geleden is een vlet die op de kant lag in het water gegooid en afgedreven naar de jachthaven, waar deze helaas wat schade aangericht had. We dachten dat 'diegene' nu wel hun lolletje gehad hadden.

Ze zijn bij ons in het Beatrixkanaal overal nieuwe damwanden aan het slaan. Daar gebruikt men een groot ponton voor waar een grote graafmachine en al op staat. Deze is ook losgegooid. Van de vermoedelijke daders hebben we gelukkig wel een kenteken op kunnen schrijven, maar ik geloof dat de Politie daar verder weining mee doet. Alleen is niet alleen het ponton losgegooid, ook hebben ze nog een vlet van ons in het water gegooid. Net voor de Zuidwillemsvaart (ons Beatrixkanaal is 9 km lang) werd de vlet gesignaleerd en konden we deze ophalen met de sleper.

Vanavond ga ik alle vletten bij de Veruna neer leggen. Dit zal officieel niet mogen van de gemeente maar door middel van de proces verbalen die we op hebben laten maken kunnen we aantonen dat dit wel beter is.
Laatst gewijzigd door sjef op Wo 14 Mei, 2008 14:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor DEbootsman » Wo 14 Mei, 2008 17:27

Bij onze groep zijn volgens mij niet zoveel vernielingen/diefstal gepleegd, maar wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren, naast ons clubhuis is de gemeente namelijk druk bezig met het aanleggen van een brug over het Vlij, het loopt dan wel een beetje vertraging op is al voor de 5 de keer gestopt of zoiets , maar na alle waarschijnlijkheid komt hij er wel.

Na de brug komt er een weg, die weg loopt dus langs het clubhuis en waarschijnlijk komen er dus veel mensen langs het clubhuis die bijv. naar het Wantijbad gaan (daar komt de weg onderandere op uit). Wie weet wat dat voor problemen gaat bezorgen.
If something is hard to do, it's not worth doing!
Gebruikers-avatar
DEbootsman
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III & Zeilschool Scouting Nederland

Berichtdoor JopTop » Wo 14 Mei, 2008 19:02

Zover ik weet ik er bij (gelukkig) 10 jaar geleden ingebroken... Toen hebben zo o.a. oude versterkers meegenomen (en de net nieuwe boxen laten staan) en verder hebben ze zich zelf te goed gedaan aan het bier wat in het Loodsenhok stond. Daarna is er zover ik weet niks meer gebeurd.
http://www.wdzdordt.nl
http://www.scoutingdordrecht.nl
Gebruikers-avatar
JopTop

Scouting groep: Willem De Zwijgergroep III, Dordrecht. TOES Telecom. Scouting LAROS

Berichtdoor landsc_te_water » Wo 14 Mei, 2008 20:27

Het blijft allemaal diep triest, allemaal bijkomende kosten. En waarvoor. Je schiet er geen ene mallemoer me op.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Berichtdoor JopTop » Ma 23 Jun, 2008 07:21

JopTop schreef:Zover ik weet ik er bij (gelukkig) 10 jaar geleden ingebroken... Toen hebben zo o.a. oude versterkers meegenomen (en de net nieuwe boxen laten staan) en verder hebben ze zich zelf te goed gedaan aan het bier wat in het Loodsenhok stond. Daarna is er zover ik weet niks meer gebeurd.

En dan krijg je een mailtje met daarin dat er ingebroken is inhet clubhuis...
Zover ik weet is alleen het beeldscherm van de loodsenbar (oud tftje) mee genomen... Ik hoop dat het enigste was... (ergste geval: computer, 2 of 3 versterkers, kistje met geld v.d. bar ==>weg?)

[edit]alleen het tft-scherm is weg...[/edit]
Laatst gewijzigd door JopTop op Ma 23 Jun, 2008 10:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
JopTop

Scouting groep: Willem De Zwijgergroep III, Dordrecht. TOES Telecom. Scouting LAROS

VorigeVolgende

Terug naar Hoe is het bij jouw groep?