FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Hoe is het bij jouw groep?

Het is momenteel Ma 10 Dec, 2018 01:44
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Groepslogo vectoriseren

Groepslogo vectoriseren

Berichtdoor cc-junk » Di 27 Sep, 2011 03:15

Ik ben door het stichtingsbestuur gevraagd om het briefpapier van de groep te vernieuwen. Nu is het zo dat wij al jaren een groepslogo hanteren en dat ook zo willen houden. We willen er alleen wel aan toevoegen de tekst "sinds 1948". Nou is dat allemaal zo besloten en ook de groepsraad is het er mee eens dus moest ik aan de slag.

Het lukt me alleen niet. Probleem is dat de tekst de ronding van het touw moet volgen. SINDS links en 1948 rechts van de knoop. (Ons logo zie je in mijn avatar). Dat is lastiger dan ik dacht en wil me niet lukken

Bijkomend probleem is dat we ook geen vector bestand hebben van het logo. Nou dacht ik ff tracen met illustrator, tekstje er bij en klaar. Zo simpel is het niet helaas. Alle oneffenheden worden simpelweg mee getraced en ik krijg dan een logo met hele rare hoekjes, hapjes, bobbeltjes en noem maar op. Kortom dit gaat niet geautomatiseerd een acceptabel resultaat opleveren.

Wie weet iemand die dit kan of heeft een niet te duur adres waar ik dit kan laten doen? Ik heb wel toestemming om wat geld uit te geven maar het mag allemaal niet te duur zijn.
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Re: Groepslogo vectoriseren

Berichtdoor T-O » Di 27 Sep, 2011 08:23

Ik heb voor ons logo macromedia flash (mx) gebruikt. Een soort paint maar dan met veel meer opties. Voordeel van het programma is dat je heel makkelijk een rechte lijn kan tekenen en deze dan op allerlei manieren kan buigen zodat je de ronde vormen makkelijk kan tracen. Ook kan je een guide lijn maken en daar tekst op laten volgen (dus tekst in een rondje). Verder werkt het programma net als photoshop in layers. Werkt heel makkelijk. Ik pakte het oude logo als 1e layer, en dan met kleine rode lijntjes tekende ik het logo over. Daarna met de vul tool de boel opvullen en alles weer zwart maken.

Zulllen vast wel meer programma's zijn die dit kunnen maar misschien is het wat voor je. Oja, output is vector based.

groeten
wees wijzer, wijk voor ijzer
Gebruikers-avatar
T-O

Scouting groep: Dorus Rijkersgroep Oss

Berichtdoor T-O » Di 27 Sep, 2011 08:23

je mag trouwens wel ons flash of vector bestand hebben aangezien die cirkel van touw hetzelfde is.
Gebruikers-avatar
T-O

Berichtdoor cc-junk » Wo 28 Sep, 2011 14:10

Bedankt voor de tip. Het trouw is het probleem niet. Ik heb al een vectorbestand van het oude scouting logo daar zit dat ook in. Het anker geeft de meeste uitdaging. En de tekst dus.

Macromedia flash (mx) dus... Dat is de voorloper van Adobe flash Professional toch? Ga ik daar nog eens wat in proberen.

Verdere tips blijven welkom.
Gebruikers-avatar
cc-junk

Berichtdoor T-O » Do 29 Sep, 2011 09:33

Ja volgens mij is dat idd de voorloper van adobe flash pro. Ik gebruik ook nog wel eens flash 4 die weer voor de MX versie zit maar beide doen ze hun ding makkelijk en goed. Veel heb je niet nodig als je alleen maar wilt tekenen.
De oude versies zijn denk ik nog wel officieel gratis te krijgen :)
Gebruikers-avatar
T-O

Berichtdoor waterratje » Ma 03 Okt, 2011 20:21

Wellicht heb je hier iets aan: http://vectormagic.com/home. Heb het even geprobeerd met het logo van jullie site, en het resultaat is toch wel behoorlijk goed!

Gebruikte logo:
Afbeelding

1. Dan naar: vectormagic.com/home
2. Klik op: "Upload Image To Trace"
3. Dan plaatje selecteren (moet je 'm wel even van te voren hebben opgeslagen op je pc)
4. Vervolgens gaat website 'm "Classifying and Tracing image" doen.
5. En als hij dat niet uit zichzelf doet, moet je rechts in het dan verschenen menu onder "Detail Level" op "High" klikken

6. Daarna klik je rechtsbovenin op "Download Result"
7. Hier moet je je even registreren, waarna je een mailtje krijgt met een verificaticode erin die je dan weer moet invullen
op de pagina van vectormagic waar je was gebleven, en vervolgens klik je op "verify email"
8. Hierna moet je als het goed is kunnen kiezen in welke vorm je het ge-vectoriseerde logo wilt opslaan eps, pdf en nog eentje (kan gewoon alle 3 opslaan hoor ;)).

Plaatje ziet er dan zó uit (screenshotje, geen vector) :
Afbeelding

Succes! En als je er niet uitkomt, kan ik je het ge-vectoriseerde logo ook wel sturen :). Heb namelijk al vaker die website gebruikt :).
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor cc-junk » Wo 05 Okt, 2011 15:29

Wateratje bedankt voor het meedenken. Ik heb het even geprobeerd maar ook bij deze site blijft het probleem dat er ook met de beste versie die we hebben nog heel veel oneffenheden in blijven zitten. Het zal dus echt met de hand helemaal moeten worden bij gewerkt. Liefst door iemand met wat meer grafisch inzicht dan ik.

Vandaar ook mijn originele vraag: Wie weet iemand die dit kan of heeft een niet te duur adres waar ik dit kan laten doen?
Gebruikers-avatar
cc-junk

Berichtdoor waterratje » Do 06 Okt, 2011 14:05

Oké. Dan succes verder met het vinden van een oplossing ;)
Nannie van der Wiele 45 jaar!!! 1969-2014

http://www.nannievdwiele.nl
Gebruikers-avatar
waterratje
Sitecrew

Scouting groep: Nannie van der Wiele

Berichtdoor T-O » Ma 10 Okt, 2011 09:12

ik kan het wel, het probleem is tijd...
Gebruikers-avatar
T-O

Berichtdoor jonim8or » Vr 06 Jan, 2012 16:29

Wellicht wat aan de late kant, maar voor vector-afbeeldingen gebruik ik altijd Inkscape.

Die heeft een functie die "trace bitmap" heet. Je kan dan een beetje spelen met parameters om er een mooier resultaat uit te krijgen, maar in de praktijk zal je 't altijd nog bij moeten werken met de hand.
Gebruikers-avatar
jonim8or

Scouting groep: Oranje Blauw

Berichtdoor cc-junk » Vr 06 Jan, 2012 18:53

Oh ja... Deze liep ook nog.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Inmiddels hebben we in de regio een hele vriendelijke scout gevonden die ons logo compleet op nieuw heeft ontworpen. Automatisch laten tracen zat er toch echt niet in.
Gebruikers-avatar
cc-junk

Terug naar Hoe is het bij jouw groep?