FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Hoe is het bij jouw groep?

Het is momenteel Za 15 Dec, 2018 08:38
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Uitmarkt

Uitmarkt

Berichtdoor Liesje » Di 01 Sep, 2009 22:22

Komende zaterdag staan wij met onze groep weer met een standje bij de Uitmarkt van Heiloo.
Dit om bekendheid te maken en houden en ook om meer leden (vooral verkenners) en leiding te trekken. (dit laatste lukt hier eigenlijk nooit)

Nu hoorde ik afgelopen weekend van mijn schoonzus dat ze ons standje er oudbollig uit vond zien. Dus ik voelde me een beetje aangesproken en ben gelijk op zoek gegaan naar hoe ik het er aantrekkelijker uit kan laten zien.

Wie heeft er ideeën, suggesties etc waardoor wij er wat minder oudbollig uitzien. (we hebben altijd al een boot van onze groep staan, dit valt al op!)

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Liesbeth
Bij ons op de Stierop, daar is het een pracht...
Gebruikers-avatar
Liesje

Scouting groep: Victorie Heiloo, scouting Laros

Berichtdoor Meesje » Di 01 Sep, 2009 22:46

Wij hebben de laatste keer onze stand opgeleukt met reddingsvesten, posters en de groepsvlag.

Ook hadden we de boot staan, een kampvuurtje branden waar brood en marsmellows op gebakken konden worden en deden we een spel met onze dolfijnen waaraan "gewone" kinderen ook mee konden doen.
Liever met jou in de sloot, dan alleen de zee op
Gebruikers-avatar
Meesje
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Liesje » Di 01 Sep, 2009 22:47

Hej Meesje,

Bedankt voor de reactie. Ik wilde zelf inderdaad al wat zwemvesten meenemen. Een kampvuurtje zal denk ik niet mogen.

Spelen zijn natuurlijk altijd leuk. Heeft iemand nog tips voor spelen die makkelijk gedaan kunnen worden door kleine en grote groepjes kinderen?
Bij ons op de Stierop, daar is het een pracht...
Gebruikers-avatar
Liesje

Scouting groep: Victorie Heiloo, scouting Laros

Berichtdoor Meesje » Di 01 Sep, 2009 22:49

Kampvuurtjes moet je niet vragen, moet je gewoon doen.. ;)
Wel netjes een blusdeken en brandblusser meenemen... Zal de gemeente niet moeilijk doen... Als je het vraagt gaan ze emmeren.. (althans dat is mijn ervaring..)

Wij hebben typische mezen spelletjes gedaan.. Hollandse leeuwen, blikkie trap, enz.. Met een beetje uitleg begrijpt iedereen het :)

Of iets van een puzzeltocht met een kleine beloning ofzo..
Liever met jou in de sloot, dan alleen de zee op
Gebruikers-avatar
Meesje
Sitecrew

Scouting groep: Willem de Zwijgergroep III

Berichtdoor Dahin » Di 01 Sep, 2009 23:10

*zuigt uit duim*

pionier je eigen stand (misschien iets te landgroepachtig)
kampvuurtje idd leuk idee, net als boot bij de stand
hang peddels op en allerlei andere (water)scouting dingen.
hang kamp aandenken en zo op
misschien een laptop/ beeldscherm met slideshow van foto's van kampen opkomsten en andere leuke dingen.
zorg dat je een foldertje heb met kort en bondig info over je groep (wie jullie zijn wat jullie doen, wanneer welke leeftijdsgroepen draaien, wie de leiding is hoe aan te melden, contributie ed)
eehm een grabbelton, of lollytrekken en bij stip onderop een klein prijsje ed ( en foldertje mee geven)

van te voren stukje insturen in plaatselijke krant dat jullie met infostand staan en wat jullie aanbieden (misschien een programma van 2 uurtjes waar kinderen van buiten af aan mee kunnen doen)

mijn oude groep had een ochtend vallend programma over t hele dorp. een puzzeltocht waar naar letters gezocht moest worden, deze stonden in etalages van winkels, broodje bakken en spelletjes op t winkelplein, hadden ook een schommelbank geponeerd en haalden een tent opgezet..
De dag was samen met de burgemeester geopend met t hijsen van de vlag...
klein is fijn!!!
Gebruikers-avatar
Dahin

Terug naar Hoe is het bij jouw groep?