FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Hoe is het bij jouw groep?

Het is momenteel Ma 10 Dec, 2018 02:24
Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Relaties bij de groep

Berichtdoor Lidy » Di 27 Jan, 2009 13:54

honger schreef:Haha das gewoon onzin Esgo,
Jeroen en Lidy waren toch echt een stel binnen de Achaiers, nu samen stam, Andere jeroen en monique samen bij de Rival.
en dan idd Marije en Thiemen eerst sapen bij de achaiers en daarna samen bij de hippias. Laura en Mike samen bij de Dolfijnen ( ja laura is ook leidinglid officieel).
Maar Kirsten en Alexander is idd gescheiden tijdens de opkomst.

Bij de achaiers waren jeroen en ik geen stel hoor. Dat is pas daarna gekomen Toen alleen ik nog leiding was :wink: Ben zelf namelijk geen voorstander van een stel binnen een leidingteam. Zorgt toch (bijna altijd)voor scheven verdelingen binnen het team.
Laatst gewijzigd door Lidy op Di 27 Jan, 2009 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Lidy

Scouting groep: Musinga-Rijn Wageningen

Berichtdoor Esgo!!!!! » Di 27 Jan, 2009 13:55

[offtopic] ik denk dat het vooral gaat om de verkenners, maar ik wist niet dat jeroen en lidy al samen waren toen ze nog leiding waren [edit] ik dacht al! ;)

en dat laura leiding is geworden bij de dolfijntjes heb ik gemist, is dat in de groepsraad overlegd? [offtopic]

ik denk dat vooral beginnende stelletjes niet bij elkaar in het leidingteam zouden moeten zitten, deze relaties hebben meer risico om voorbij te gaan waarna je een moeilijke situatie krijgt binnen je leidingteam
Gebruikers-avatar
Esgo!!!!!

Scouting groep: Martinistam maar Musinga-Rijn'er in hart en nieren

Berichtdoor M'leen » Di 27 Jan, 2009 14:47

honger schreef:Laura en Mike samen bij de Dolfijnen ( ja laura is ook leidinglid officieel)
Dat zeg je niet helemaal goed :P Laura is officieel geen leiding, ze is nooit door de groepsraad benoemd. Ze is/was stagiare bij de dolfijnen :) En vanwege verzekeringtechnische dingen is ze om die reden ingeschreven bij Scouting Nederland

Ontopic: Ik denk dat je wat betreft stelletjes binnen een leidingteam goed moet kijken en binnen het hele leidingteam moet bespreken of dat wel voor alle leden van het team werkbaar is. Er zullen situatie's zijn waarin het prima gaat, maar ik ben het met Lidy eens dat dat ook kan zorgen voor scheve verhoudingen.
Gebruikers-avatar
M'leen

Scouting groep: Musinga Rijn (dolfijnen leiding)

Berichtdoor robinbalk » Di 27 Jan, 2009 16:12

bij onze vereniging is een deel van de stam en lijding famillie van elkaar of ex-leden bijvoorbeeld iemand heeft een broer die heeft met iemand die 3 mensen ui de familie op scouting heeft en ga zo maar door

dus ja en ik niet
Laatst gewijzigd door robinbalk op Di 27 Jan, 2009 16:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
robinbalk

Scouting groep: Vaandrig Peetoom Vendel Hoorn

Berichtdoor Seb » Wo 28 Jan, 2009 22:46

Bere interessante discussie dit... Komt die dan:

Wat nou als 2 van je verkenners verliefd worden op elkaar? Beiden een andere bak, bij het minste of geringste zitten ze bij elkaar. Niet al te klef, zo oud zijn ze nog niet, maar wel opvallend veel bij elkaar.

Zeg je: Foei, dat mag niet! Waar uiteraard niet naar geluisterd wordt.
Zeg je: We willen niet meer dat jullie bij elkaar in de buurt komen? Wat uiteraard ook niet werkt.

Of nog spannender. Verkenner van 12 met eentje van 15. Of twee jongens. Of 2 meiden.

Zo'n soort discussie (alleen dan ging het over sex, wat een gevolg is van een relatie, of in sommige gevallen een reden voor een relatie) heb ik een jaar geleden gehad tijdens Basistraining. Opvallend veel mensen die zeiden dat dat dan maar gewoon niet mocht. Duh, alsof je er zelf naar zou luisteren en alsof je het controleert.

Mijn idee is dat je er eigenlijk een beetje machteloos tegenover staat, kids zijn oud genoeg om over zichzelf te beslissen en hebben ook wel de leeftijd dat ze zich op dat vlak helemaal niks van iemand aan zouden trekken. Hoe meer je het verbiedt, hoe leuker het wordt.

Is het dan positief om weinig of juist veel aandacht eraan te besteden? Beiden leiden tot aandacht zoeken óf je juist meer op de achtergrond houden.

Lang verhaal, dit ging dan alleen nog over verkenners ;-) Conclusie is sowieso dat het een lastig verhaal is en blijft.
Gebruikers-avatar
Seb

Scouting groep: Tasmania

Berichtdoor f.alonso » Wo 28 Jan, 2009 22:55

Zolang het niet hoeft, moet je er geen 'probleem' van maken denk ik. Dat er twee bij elkaar zijn, hoeft niet nadelig te zijn tenslotte. En als het andere bak is is het al minder, lastiger wordt zelfde bak (ga je ze dan expres opsplitsen :? ).

Maar zodra het nadelig gaat worden, wordt het stuk lastiger. Want als ze meer aandacht voor elkaar hebben dan vor de boot/programma, heb je er last van. Dan misschien gewoon even met die 2 overleggen, zonder de rest? Of het helpt moet je afwachten, maar echt verbieden kan je niet, want de rest mag toch ook bij elkaar zijn? En met uit elkaar halen, krijg je ook kromme gezichten en dat is misschien nog wel nadeliger voor de groep...

Zoals je zegt, het blijft lastig, maar denk dat je vanzoiets geen probleem moet maken wanneer het niet nodig is ;)
Mark, gewoon Mark...
f.alonso

Scouting groep: Aquarius, Dirkshorn; NTC RA23

Berichtdoor Esgo!!!!! » Do 29 Jan, 2009 00:59

op dit moment is dat het geval bij mijn kids
twee bootsen die nu 'verkering' hebben (zo heet dat nog op die leeftijd ;)) ze zijn niet echt klef en wat mij betreft is het totaal geen probleem in dit geval. ze doen veel hun eigen ding, zo nu en dan even een beetje stoeien met elkaar (letterlijk stoeien, vinden ze leuk volgens mij :P) en dan weer los van elkaar. op deze manier heb ik er geen problemen mee

maar wat doe je inderdaad als het wel vervelend gaat worden? ik denk dat een serieus gesprek met de twee een goed begin is om uit te leggen hoe je erover denkt en waarom je bepaalde dingen niet wil hebben tijdens de opkomsten
!!!!HATSEFLATS!!!!
Gebruikers-avatar
Esgo!!!!!

Scouting groep: Martinistam maar Musinga-Rijn'er in hart en nieren

Berichtdoor honger » Do 29 Jan, 2009 13:42

Tja wij hebben ook zo'n verhouding tussen een boots en kwartier..
gewoon laten gaan .. geen problemen of iets mee..
alleen toen t uitging was t voor beide ff lastig, maar daar merkte de rest van de boot niet veel van.
Verder klef of niet.. je moet binnen onze groep meestal toch niet te klef doen of er wordt door een hele hoop bijdehante mensen wel wat van gezegd.
en verder gewoon gescheiden slapen.
( ik heb liever dat ze van elkaar houden dan dat ze elkaar niet uit kunnen staan ;))
Eten tot je er bij neer valt...
beter dan
Niet eten tot je er bij neervalt...
Gebruikers-avatar
honger

Scouting groep: musinga-rijn

Berichtdoor orion 481 » Di 21 Apr, 2009 21:22

ik heb zelf heel even iets gehad met iemand van me stam, dit werd niets en we kunnen gelukkig normaal tegen elkaar doen.
ik vind ook dat het in een leiding team gewoon moet kunnen zolang er maar niet tijdens de opkomst gekleft word en het progamma,de kinderen en de rest van het team er niet onder lijden.

ja en "verkering" onderling bij de verkenners?? waarom niet je kan het toch niet verbieden want als je het verbied dan luisteren ze daar toch niet naar, een goed gesprek met de 2 zou wel een oplossing zijn als het dreigt de kant op te lopen dat ze alleen oog voor elkaar hebben en niet voor het progamma
dont judge someone on the looks, get to know somebody before, then judge the one
Gebruikers-avatar
orion 481

Scouting groep: jutters willemsoord & jutters rainiero

Berichtdoor brombeer » Do 20 Aug, 2009 12:46

Ah .. de liefde, het mooiste onderwerp ter wereld ...toch .

Tuurlijk dus ook voor jeugdleden en staf...

Ik denk dat je de takken als zv en wv gewoon lekker verliefd moet laten zijn , maar wel in hun eigen tijd .. en ze dat best mag vertellen mits er een "verkering"aan zit te komen .. iedereen mag elkaar aardig vinden , maar t moet niet storend zijn dus als men gaat kleffen hebben ze de keus of thuis verder kleffen, of een koude douche al dan niet vrijwillig.meestal regelt een bak of de groep dat zelf wel heb ik regelmatig gemerkt

Voor alle partijen geldt uiteraard op kampen en weekenden het zelfde verhaal maar slapen doet men in de eigen zak ..

Maar inderdaad ook een goede opmerking van Seb

wat doe jij of je groep als je kids hebt die een koppeltje meisje/meisje jongetje/jongetje vormen

Ik zelf zou er niet wakker van liggen . als men er al zover in is door dit ook aan de buitenwereld te laten zien dan heb je mensen die volgens mij heel sterk in de bootschoentjes staan en dus lekker laten gaan , voor mij geld dan ook de regel gelijke monniken gelijke kappen of je nu he ho of bi bent
No Nuts....No Glory.... No Life !!!

Damned if we do , Doomed when we don't
Gebruikers-avatar
brombeer

Scouting groep: Paulus Zeeverkenners

Berichtdoor sahi » Do 20 Aug, 2009 20:16

ik denk dat een homo of lesbi stelletje niet anders benaderd hoeft te worden als een hetero stelletje. Ik zie het niet als probleem en snap niet zo goed dat het hier apart benoemd wordt, want ik zie het niet als iets bijzonders of raars.

Je kan seks en geknuffel en dergelijke natuurlijk niet verbieden, maar een pedagogisch gesprekje over dat je dat niet doet als je met een groep op stap bent, is toch wel wat we als leiding moeten voeren. Onder andere daarvoor zijn we leiding, toch? Om ze zulke dingen bij te brengen. Als een volwassen stelletje met een groep op stap is, zal die ook afstand houden, dus dat moeten zij ook leren. En af en toe een kusje als niemand kijkt, zou ik niet te veel problemen van maken, want dat doen 'wij volwassenen' ook.
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

Berichtdoor brombeer » Do 20 Aug, 2009 22:44

@Sahi,

Mee eens dat het niet anders benaderd en benoemd hoeft te worden maar helaas denkt niet iedereen daar t zelfde over...
No Nuts....No Glory.... No Life !!!

Damned if we do , Doomed when we don't
Gebruikers-avatar
brombeer

Scouting groep: Paulus Zeeverkenners

Re: Relaties bij de groep

Berichtdoor lautje » Ma 04 Jan, 2010 18:43

der is 1 stel bij ons in de groep, die in 1 speltak zit, en verder is er 1 in mijn speltak, die met iemand heeft uit een andere speltak
lautje

Scouting groep: brandaen

Berichtdoor Danieq » Di 07 Sep, 2010 11:45

Eigenlijk is het normaal dat er stelletjes ontstaan als je zoveel met elkaar optrekt en een gedeelde interesse hebt, toch? Relaties ontstaan ook op de werkvloer en bij de korfbalvereniging, waarom niet bij ons? Ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn, mits er geen scheve verhoudingen zijn. Leiding met verkenner ofzo, dan is er misschien wel even een gesprekje nodig. En in dat gesprekje dan ook bedenken hoe de situatie het beste aangepakt kan worden.
Ohja, en klef doen zou ik niet zo op prijs stellen. De meesten zullen dat ook niet doen toch?

Bij ons heeft dit alles nog nooit tot een probleem geleid.
Danieq

Berichtdoor sahi » Wo 08 Sep, 2010 08:16

Danieq schreef:Eigenlijk is het normaal dat er stelletjes ontstaan als je zoveel met elkaar optrekt en een gedeelde interesse hebt, toch? Relaties ontstaan ook op de werkvloer en bij de korfbalvereniging, waarom niet bij ons? Ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn, mits er geen scheve verhoudingen zijn. Leiding met verkenner ofzo, dan is er misschien wel even een gesprekje nodig. En in dat gesprekje dan ook bedenken hoe de situatie het beste aangepakt kan worden.
Ohja, en klef doen zou ik niet zo op prijs stellen. De meesten zullen dat ook niet doen toch?

Bij ons heeft dit alles nog nooit tot een probleem geleid.

een gesprekje over een relatie tussen een verkenner en een leiding??? Ik denk dat hier een gesprekje wel heel makkelijk is, lijkt mij gewoon een foute situatie!!!
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

VorigeVolgende

Terug naar Hoe is het bij jouw groep?