FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 04:38
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Padvindersreputatie

Berichtdoor Harrie » Di 07 Aug, 2007 00:23

nouja wat naar mij idee vroeger veel gebeurde was stel je bent kans-, en vriendloos en de jongens op dew voetbal mag je niet zo, dan gan je maar op de scouting.
dus ja dan krijg je een beetje een nerd imago.
en dat geeft niks, tot de pubertijd.
want dan meot je vrouwtjes scoren, en dan schaam je je dus kapot voor wat je doet, terwijl je het opzich best leuk vind.
nu k 20 ben doe k er niet zo moeilijk over,k heb (te)veel zelf vetrouwen, en geef het opehartig toe.

wat ik tevens ook merk, is dat normale/hippe scouts snel vergeten worden door mensen, terwijl de wat nerderige padvinders scherp onthouden worden.
Heerlijk
Helder
Herseloos
Harrie

Scouting groep: Apollo De Lier

Berichtdoor Moes » Di 07 Aug, 2007 08:15

Ik denk dat het voor ons, als scouts, best lastig is om in te schatten hoe de buitenwereld ons ziet. Wij blijven namelijk ook de negatieve en zeurende reacties onthouden terwijl we de neutrale of zelfs positieve reacties maar al te snel vergeten.

ík denk dat een imago ook een beetje zelf-werkend is. Jij denkt misschien: "oei, men ziet mij vast als ouderwets, raar, nerderig" waardoor jouw uitstraling als scout al snel minder is dan wanneer je er helemaal voor gaat. Daardoor zullen jouw ideeen misschien wel bevestigd worden.

Ga ook maar eens na hoe snel een beeld gevormd is door langs te gaan bij een andere scoutinggroep. Als je even op een afstandje kijkt kun je al heel snel denken dat die andere groep dingen heel streng en ouderwets doet of dat het maar een samengeraapt zootje is. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Passie: laat je hart hand in hand gaan met de longen uit je lijf (Loesje)
Gebruikers-avatar
Moes

Scouting groep: Martinistam (Groningen)

Berichtdoor Dik Parlevliet » Di 07 Aug, 2007 20:47

Harrie schreef:nouja wat naar mij idee vroeger veel gebeurde was stel je bent kans-, en vriendloos en de jongens op dew voetbal mag je niet zo, dan gan je maar op de scouting.
Dat klinkt wel heel zielig. Ik weet niet wat jij vroeger noemt hoor, maar heel vroeger was dat echt niet zo.

en dat geeft niks, tot de pubertijd.want dan meot je vrouwtjes scoren, en dan schaam je je dus kapot voor wat je doet

Je weet toch dat vrouwen op uniformen vallen?

wat ik tevens ook merk, is dat normale/hippe scouts snel vergeten worden door mensen, terwijl de wat nerderige padvinders scherp onthouden worden.

Omdat mensen graag willen dat Scouts nerds zijn en dan zie ze alleen wat hun uitkomt.

Moes schreef:ík denk dat een imago ook een beetje zelf-werkend is. Jij denkt misschien: "oei, men ziet mij vast als ouderwets, raar, nerderig" waardoor jouw uitstraling als scout al snel minder is dan wanneer je er helemaal voor gaat.

Helemaal mee eens. Dus ook niet gaan zeggen dat Scout tegenwoordig modern is of landverkenners wel ouderwets want dat komt altijd zwak over.

Je moet zeggen Scouting is:
- 100 jaar modern, eigenlijk tijdloos (ze vragen toch ook niet of voetbal met zijn tijd meegaat, dat is veel ouder)
- 100 jaar vrouwenemancipatie (véél eerder dan vrouwenvoetbal)
- 100 jaar ruig avontuur en zelfstandigheid van de leden
Laatst gewijzigd door Dik Parlevliet op Wo 08 Aug, 2007 20:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Re: Padvindersreputatie

Berichtdoor konijn » Zo 15 Aug, 2010 23:32

zo, al een tijd niet gebruikt dit forum, maar vond het wel een interessante discussie zo met de jubjam en de nieuwe S.C.O.U.T.S. visie..

Is het imago al veranderd? Wat ik jammer vind is dat het lijkt alsof de organisatie van scouting NL en de media het oude, 'suffe' imago van scouting vooral in stand houden...

Voorbeelden: Weet niet of mensen Dennis & Valerie vs. de Rest (afl. 4) gezien hebben, maar een beetje wormpjes zoeken en de beste man van buitenzorg belachelijk maken helpt niet echt mee in het beeld van de scouting, ik vind het erg jammer dat de media scouting op zo'n manier naar buiten brengt..

Verder: JubJam, het is goed dat kinderen af en toe met goede doelen in aanraking komen, maar die zaken met WarChild en dat goede doelen plein vond ik misschien een beetje overbodig.. (die mensen die daar stonden kregen gewoon betaald namelijk..) Laat die kinderen een prachtig kamp houden, en ga geen feel good marketing doen met dat peace teken, want dat vond ik echt een belachelijk iets waarbij al die scouts ook weer een beetje geitenwollensokken imago krijgen wat voor pubers gewoon 'niet cool' is..
Jij bent NOGAL aan de beurt
Gebruikers-avatar
konijn

Scouting groep: Sint maarten Hoofddorp

Berichtdoor sahi » Ma 16 Aug, 2010 07:54

konijn, ik ben het niet helemaal met je eens. Op elk evenement en festival staan standjes met goede doelen. daar zijn wij dus geen uitzondering bij. waarschijnlijk zijn het extra inkomsten voor scouting, dat deze standjes daar mogen reclame maken. en ik zou niet weten wat er niet cool is aan een beetje awareness.

dat van Dennis en Valerio: dit was zo opgedragen door BNN, de scouts die meededen vonden het ook suffig, maar vonden mediabekendheid belangrijker dan vechten tegen het suffige. dus dit is niet wat SN verzonnen heeft.
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

Berichtdoor Leidse Stadjer » Ma 16 Aug, 2010 08:20

Ik was bij de ambassadeursdag op Jubjam en heb naar de discussie geluisterd.
Na afloop in de rij naar de uitgang hoorde ik een scout vertellen over de keuze van journalisten. Voor een of ander(e) krant(je) waren vele illustraties of spotprenten aangeleverd (of nieuwsberichtjes?).
99% neutraal/positief, 1% negatief/vooroordeel bevestigend. De journalist kiest voor die 1%.
Goed nieuws is geen nieuws namelijk...
Meidenbak
Geen man overboord!
Moesje

Impeesa 1927-2012 Feestje!
Gebruikers-avatar
Leidse Stadjer
Sitecrew

Scouting groep: Impeesa Groningen, Cupido

Berichtdoor dconel » Ma 16 Aug, 2010 10:48

Ik denk verder wel dat de nieuwe spelvisie gaat werken. Ik zie het helemaal zitten met Samen en Outdoor :) Ook de stukjes Code, Team, Uitdaging en Spel spreken mij wel aan.

Ik doe in ieder geval mijn best Scouting te laten zien als een gezellige club waarin je samen naar buiten gaat om lekker vies te worden en dingen te leren. Ik heb het gevoel dat dat werkt.
Dirk is de naam
Gebruikers-avatar
dconel

Scouting groep: Scouting Hank

Re:

Berichtdoor Liesje » Ma 16 Aug, 2010 21:25

Moes schreef:Ik denk dat het voor ons, als scouts, best lastig is om in te schatten hoe de buitenwereld ons ziet. Wij blijven namelijk ook de negatieve en zeurende reacties onthouden terwijl we de neutrale of zelfs positieve reacties maar al te snel vergeten.

Deze opmerking doet mij denken aan de reactie van twee collega's van mij vanmiddag. Van één van de twee was hun dochter naar de JubJam geweest en had mij daar ook gezien. Een andere collega vroeg wat dat was en zo raakte we in gesprek. Zij vond het wel heel bijzonder dat wij daar onze tijd in steken om het voor die kinderen zo leuk te maken. Voor ons is het vanzelfsprekend, voor de buitenwereld geldt dat niet altijd.

Ik ben zelf ondertussen ook wel de leeftijd voorbij dat ik me ervoor schaamde. Heb ik eigenlijk ook nooit gedaan omdat scouting de plaats was waar ik echt mezelf kon zijn. Na een weekend baalde ik vaak een week lang omdat ik weer zo lang moest wachten.
Bij ons op de Stierop, daar is het een pracht...
Gebruikers-avatar
Liesje

Scouting groep: Victorie Heiloo, scouting Laros

Berichtdoor Dik Parlevliet » Di 17 Aug, 2010 20:57

Helaas kan ik de uitzending niet zien, want is weer een exotische video die bij mij niks doet.
Maar het ging over survival, dus dat is toch Outdoor en Uitdaging?
Uit het commentaar begrijp ik dat ze Bear Grylls willen nadoen en misschien persifleren. Als scouting met Grylls wordt geassocieerd, is dat toch alleen maar prima?
Valeri had trouwens vorig jaar ook al een ruig programma met scouting gedaan, dus blijkbaar was dat wel bevallen.

Kan iemand trouwens uitleggen wat er in Samen, Outdoor, Code, Team, Uitdaging en Spel anders dan in de padvinderij? Wat dus wat is er nieuw aan?
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor konijn » Di 17 Aug, 2010 22:53

sahi schreef:konijn, ik ben het niet helemaal met je eens. Op elk evenement en festival staan standjes met goede doelen. daar zijn wij dus geen uitzondering bij. waarschijnlijk zijn het extra inkomsten voor scouting, dat deze standjes daar mogen reclame maken. en ik zou niet weten wat er niet cool is aan een beetje awareness.

dat van Dennis en Valerio: dit was zo opgedragen door BNN, de scouts die meededen vonden het ook suffig, maar vonden mediabekendheid belangrijker dan vechten tegen het suffige. dus dit is niet wat SN verzonnen heeft.

Die awareness vind ik op zich geen slecht teken, maar dat peace teken en het feit dat kinders iets verwachten als er 's avonds een groot feest zal zijn en ze de hele dag WARchild zien, dat stond me een beetje tegen...
Jij bent NOGAL aan de beurt
Gebruikers-avatar
konijn

Scouting groep: Sint maarten Hoofddorp

Berichtdoor Danieq » Do 26 Aug, 2010 09:40

verschilt per land dacht ik
Danieq

Vorige

Terug naar Discussieplein