FAQ Zoeken Forum regels Registreren Aanmelden

Forumindex Scouting Discussieplein

Het is momenteel Za 25 Nov, 2017 04:39
Alle tijden zijn UTC + 1 uur

Bekijk je eigen berichten
Bekijk onbeantwoorde berichten
Bekijk actieve onderwerpen

Aanmelden  •  Registreren

Padvindersreputatie

Berichtdoor landsc_te_water » Di 20 Jun, 2006 19:28

Probeer maar eens aan een leiding van de landscouting uit teleggen wat jij aan de waterscouting vindt.
Als hij zich niet intresseert voor het water oa zeilen en zo dan krijg je geen kracht bij je uitleg.

En zoals Rory al zegt, het verschild per landgroep wat hun programma is.
En Ratjuh jij was blijkbaar beter op je plaats bij de waterscouting dan op het land.
Wat doen jullie als de boten voor onderhoud (in de winter) op het land liggen?
Boot onderhoud en vervolgens gewoon naar huis en niks anders? (is en vraag)
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Scouting groep: www.regiozon.nl

Berichtdoor ratjuh » Di 20 Jun, 2006 19:33

Boot onderhoud, pauze, Kort spelletje/ verder met bootonderhoud. Daarna om 1 uur gaat de helft naar huis, en de rest gaat gewoon verder, daarna "hangen in t lokaal". en dan om 5 uur ofzo naar huis.
A.K.A. Dennis
Gebruikers-avatar
ratjuh

Scouting groep: Musinga-rijn / Leiding Dolfijntjes

Berichtdoor Dik Parlevliet » Di 20 Jun, 2006 21:00

Uit het Scoutingforum. Daar was ik toch wel van onder de indruk
Afbeelding.jpg[/img]
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Scouting groep: Katwijkse Zeeverkenners

Berichtdoor ratjuh » Wo 21 Jun, 2006 13:40

Landscouts die bang zijn voor t land? :P
maar t ziet er inderdaad wel lache uit. Lijkt me leuk om zo een keer te slapen. Ook al is in een vlet slapen ook lachen
A.K.A. Dennis
Gebruikers-avatar
ratjuh

Scouting groep: Musinga-rijn / Leiding Dolfijntjes

Berichtdoor sjef » Wo 21 Jun, 2006 15:20

Ziet er idd heel gaaf uit, al hoewel bij de waterscouting ook heel vaak mooie indrukwekkende pionierkunsten vertoond worden. Dit is niet alleen voor landscouts aka padvinders. Een waterscout die z'n hart op de 'juiste correcte plaats' heeft is die dan een padvinder?

En wij als waterscouts hebben ook wel een paar keer in het jaar een landprogramma :)
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Scouting groep: Dr. A.F. Philipsgroep Eindhoven

Berichtdoor Dik Parlevliet » Wo 21 Jun, 2006 19:18

Goed Ratjuh, probeer dit dan eens (van dezelfde groep)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Berichtdoor Dik Parlevliet » Wo 21 Jun, 2006 19:21

sjef schreef:En wij als waterscouts hebben ook wel een paar keer in het jaar een landprogramma :)
Heb je dan niet de hele winter een landprogramma, als er niet gezeild wordt? Wij hadden weinig keus als de boten op de kant lagen (en het was zeker leuk).
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Berichtdoor sjef » Wo 21 Jun, 2006 19:24

's winters doen we al sinds jaar en dag onderhoud aan de vletten. Dit is dan vanaf eind februari tot half april. We proberen het zo kort mogelijk te houden. Iedere bak werkt aan z'n eigen vlet en we doen s'winters niets anders dan werken aan de vletten.

Hoogstens gaan we halverwege het werkseizoen iets leuks doen, iets anders. Zoals een fietstocht of zwemmen in het zwembad. Maar dit is een beetje offtopic aan het gaan, het ging over de padvindersreputatie...
Goed op Drijf!

Mijn lijfspreuk.... Een fout in het verleden, is een wijsheid voor de toekomst....................................................................................... als je er iets van leert..
Gebruikers-avatar
sjef

Berichtdoor Dik Parlevliet » Do 22 Jun, 2006 11:48

sjef schreef:'s winters doen we al sinds jaar en dag onderhoud aan de vletten. Dit is dan vanaf eind februari tot half april.
Laatste vraagje dan: en november-februari, zeilen jullie dan door? In Katwijk stoppen ze rond october (ze hebben veel boten, die maar met 3 tegelijk in de loods kunnen).
Gebruikers-avatar
Dik Parlevliet

Berichtdoor sjef » Do 22 Jun, 2006 18:50

Jep, we varen het hele seizoen door, we hebben geen mooie loods waar we de vletten in kunnen onderhouden, dus gaan ze allemaal tegelijk de kant op. En omdat het dan heel koud is gaat het onderhoud van de vletten altijd erg snel!
Goed op Drijf!

Gebruikers-avatar
sjef

Berichtdoor Jaeder » Vr 23 Jun, 2006 08:42

Tja, kun je ook zeggen over sommige waterscouting-groepen. Elke week roeien naar de plas, zeilen op datzelfde plasje en zomers naar een groot meer verderop (waar je ook elk jaar komt). 's Winters onderhoud en CWO-lesjes.
Klinkt ook wat saai.

Focussen op het verschil land- en waterscouts is denk ik niet relevant in deze discussie. Het gaat om kwaliteit in de opkomsten. Als ik sommige landgroepen zie, dan zou ik daar liever bij gaan dan bepaalde waterscoutinggroepen.

Jammergenoeg kunnen groepen met een slecht programma wel een gedeelte van een slechte reputatie neerzetten.
Gebruikers-avatar
Jaeder

Scouting groep: Waldswalkers (Drachten) / Regio NHN / SN

Berichtdoor landsc_te_water » Vr 23 Jun, 2006 17:07

idd, het gaat om de kinderen of ze het naar hun zin hebben.
De 1 op het land de ander op het water en soms allebij, maar het gaat en draait om het jeugdlid.
There's always a light at the end of the tunnel..................just pray it's NOT a train.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Berichtdoor cc-junk » Vr 23 Jun, 2006 23:45

landsc_te_water schreef:idd, het gaat om de kinderen of ze het naar hun zin hebben.
De 1 op het land de ander op het water en soms allebij, maar het gaat en draait om het jeugdlid.

Zie het zo: het maakt niet uit wat je verkent (land, water of lucht)... als je maar verkent!

Of je nou een knoop legt om een boot vast teleggen of om twee pionierpalen aan elkaar te binden... het blijft een knopenclubje :stupid:

In mijn ogen is scouting niet simpel vermaak. Je probeert kinderen wat bij te brengen. Scouting is meer dan "ravotten in het bos" of varen op een lelievlet. Kinderen iets mee geven waar ze na hun scouting tijd in het leven wat aan hebben.

Om terug te komen op die "padvinders reputatie". Wat is daar nou eigenlijk echt mis mee?
Gebruikers-avatar
cc-junk

Scouting groep: Admiralengroep, Uithoorn

Berichtdoor landsc_te_water » Za 24 Jun, 2006 07:52

Om terug te komen op die "padvinders reputatie". Wat is daar nou eigenlijk echt mis mee?

Is er wel wat mis mee, of doen we net als of er wat mis mee is.
Omdat misschien heel veel mensen (ouders en kinderen) niet in een uniform willen lopen omdat ze dan voor "gek" verklaard worden.

Ik heb eens de vraag voorgelegd ("vindt jij het erg om een uniform aan te hebben")aan een zeeverkenner en deze zei: nee het gaat me juist om het zeilen en dat die bloes erbij zit doet me niks, vindt het ook niet erg om erin te lopen.

Mensen kijken niet vaker iets verder dan hun neus lang is.
In het voetbal gebeuren lopen ze allemaal er hetzelfde bij, muziek verenigingen ook/schutterijen enzo.....

Latst met de Avond 4 daagse kwamen er kinderen al om 18.00 uur er was afgesproken om 18.15 moeten we er dan al om zes uur gaan staan omdat ouders al zo vreoeg aan komen?
Dacht het niet. Moet scouting zich aan passen aan wat andere (omstanders) ervan vinden, mee gaan met de tijd. Dat doet het al kijk maar eens naar de kledingdracht van vroeger en nu.
Gebruikers-avatar
landsc_te_water

Berichtdoor sahi » Za 24 Jun, 2006 16:25

landsc_te_water schreef:Mensen kijken niet vaker iets verder dan hun neus lang is.
In het voetbal gebeuren lopen ze allemaal er hetzelfde bij, muziek verenigingen ook/schutterijen enzo.....

dat probeer ik ook heel vaak duidelijk te maken. ik hield op de middelbare school mijn spreekbeurt over scouting na iemand die het over judo had gehouden. zij in haar judo pak, ik in mijn scouting uniform.
bij haar: Tof dat je op judo zit, schijnt heel gaaf te zijn
bij mij: Wat goed dat je dr over durft te praten
ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat we allebei een hobbie hebben waar een bepaald outfit bij hoort en dat het uiteindelijk niet veel anders is, maar dat zagen ze daar toch anders, heel jammer.

ik merk de laatste tijd wel dat het begint te veranderen, we krijgen steeds meer kinderen waarvan de ouders zeggen: ik ging eens kijken, ik hoorde dat scouting zo goed voor ze lijkt te zijn.
uiteindelijk leer je bij alle jeugdclubs dezelfde sociale vaardigheden en leer je allerlei dingen, maar ik denk dat t bij scouting net een stapje verder gaat. je hoeft niet te presteren en je bent niet bezig met 1 sport, toernooi of wat dan ook, maar met gewoon een gevarieerd programma en gezellig samenzijn...
Gebruikers-avatar
sahi

Scouting groep: Johan en Cornelis de Witt-Medo

VorigeVolgende

Terug naar Discussieplein